728 Reacties

3 maanden geleden

Mijn zoontje is allerter en lacht bewust 😍😍😍😍

3 maanden geleden

Mijn kindje is nu 4;4. Ik denk dat het sprongetjes eergisteren is begonnen. Hij sliep die het nacht minder lang en goed door en was sochtends al wat mopperiger. Savonds erg overstuur, veel huilen, niet goed kunnen slapen, dichtbij willen blijven, overdag vaker willen drinken maar dronk dan wel korter en tijdens het drinken ook onrustiger. Gisteren precies hetzelfde. Ik krijg de mooiste, grootste glimlachen van hem als hij me ziet. Hij lijkt meer te zien, zo kan hij opeens heel geïnteresseerd naar mijn zwarte kledingkast kijken of naar de tv als deze uit staat. Hij lijkt overall meer contact te zoeken.

3 maanden geleden

Ons kindje is nu 8 weken en had vorige week een sprongetje. Wat een ellende: super onrustig, boos, en vooral 's avonds maar huilen, huilen. Elke keer wakker. Het duurde bijna een week, de laatste dag 9 uur aan een stuk wakker en bijna die volle 9 uur gehuild. En toen was het ineens over en staan we verbaasd over het "nieuwe" kindje dat we sinds donderdag hebben. Rustig, relaxed, gezellig, lachen, nieuwe geluidjes en langere slaapjes. Kan ineens ook zelf ergens liggen zonder dat ie direct opgepakt wil worden. En als hij wakker wordt, wordt hij nu rustig wakker, ligt een beetje te kijken totdat hij bedenkt dat hij honger heeft. Zo gek dat dit zo werkt met die sprongetjes!

3 maanden geleden

Ik vind het best lastig inschatten. Onze dochter is nu 6 weken 4 dagen. Als ze hem al gehad heeft dan is de moeilijke fase bij ons wel meegevallen. Wat ik qua verandering heb gemerkt is dat ze meer lacht als ze wakker is (wat afgelopen dagen in de middag vooral meer was als normaal) en dat ze soms alerter kan zijn en dan vooral bij tummy time op mijn buik wilt rondkijken

3 maanden geleden

Onze zoon is nu 4+4 en ik merk dat hij langer doorslaapt 's nachts en overdag meer wakker is. Ook kijkt hij steeds oplettender om zich heen. Ik denk dat hij ieder moment echt bewust kan gaan lachen. Iets waar ik me heel erg op verheug.

3 maanden geleden

Reactie op Lydia01

Onze zoon is nu 4+4 en ik merk dat hij langer doorslaapt 's nachts en overd ...
Ik snap dat je je daar op verheugd! Is echt geweldig om te zien!

3 maanden geleden

Ons dochtertje is morgen 4 weken. Sinds gisteren veel meer huilen en onrust. Wil eigenlijk alleen maar drinken (of sabbelen meer) en veel huidhonger. Ze slaapt ook heel moeilijk in en heel onrustig. Tegelijkertijd lijkt ze veel allerter (sinds vandaag). Opeens ziet ze dingen, rijkt naar knuffels en lampjes en zoekt veel oogcontact. Benieuwd of dat ook bij de sprong kan horen?

3 maanden geleden

Ik volg, ik vermoed dat ons zoontje van 4 weken en 3 dagen nu in het eerste sprongetje zit. Hij is onrustig, huilt veel en mega hard, wil om de 2 uur de fles en is ontroostbaar als we proberen hem anders te sussen, veel huidhonger en wil eigenlijk alleen op ons slapen.

3 maanden geleden

Volgens mij hier ook een dame midden in sprong 1… In 14 uur al 7x gedronken (borstvoeding) en hysterisch krijsen als ze niet mag drinken of bij me kan liggen, terwijl zij normaal wel 2 a 3 uurtjes ‘s middags in haar bedje slaapt, meestal rustig en tevreden is en in 24 uur ongeveer 8 keer drinkt…

3 maanden geleden

Onze zoon is 5 weken en merk ander gedrag. Huilerig, vraagt vaker om de fles en wilt overdag alleen maar bij mij liggen. Zodra ik hem weg leg is die na een paar minuten weer wakker. Moeilijk te troosten.

3 maanden geleden

Sprong 1 going strong hiermee. Net als bij m’n oudste kan ik de klok erop gelijk zetten. Vandaag begon sprong 1: onrustiger drinken, meer huilen en slechter slapen (of iig slechter in slaap vallen). Gelukkig is het een korte sprong Herhaal de mantra: fases fases fases en daarna kunnen ze weer zoveel meer!

3 maanden geleden

De app gaat uit van uitgerekende datum en niet van de geboortedatum.. Hebben jullie het idee dat het een beetje klopt?

3 maanden geleden

Reactie op 2lievekindjes

De app gaat uit van uitgerekende datum en niet van de geboortedatum.. Hebb ...
Bij mij zat het er meer dan een week naast

3 maanden geleden

Reactie op 2lievekindjes

De app gaat uit van uitgerekende datum en niet van de geboortedatum.. Hebb ...
Bij mijn oudste (geboren met 41 weken) merkte ik dat dat wel klopte, zowel met sprongen als slaapregressies. Maar bij de sprongen zit ook altijd wel een marge hoor van circa 2 weken. Evengoed is het wel zo dat de hersenontwikkeling uitgaat van de uitgerekende datum, want die ontwikkeling gaat bij overlopen ook door. Dat is iig de theorie die mij meermaals verteld is en ik zelf dus ook wel merk bij m’n kinderen

3 maanden geleden

Onze dochter is nu 5 weken. Met 4 weken al wat huiliger dan normaal.. maar nu is het wel echt duidelijk aanwezig. Korte slaapjes, snel wakker en dan weer moeilijk in slaap komen. Onrustiger drinken. In de nacht ook onrustiger slapen in de vroege ochtend. Verandering wat nu langzaam zichtbaar is: meer bewust lachen, geluidjes maken, heel geïnteresseerd naar mij kijken (alsof ze ineens iets nieuws ziet), meer kijken om zich heen en meer contact.

3 maanden geleden

Reactie op 2lievekindjes

De app gaat uit van uitgerekende datum en niet van de geboortedatum.. Hebb ...
Hier zit het er ook wat naast deze eerste keer.. lijkt weekje later.

3 maanden geleden

Kan iemand zeggen wat sprongetjes zijn? 😬🙈

3 maanden geleden

Reactie op Poogie

Kan iemand zeggen wat sprongetjes zijn? 😬🙈
Het is vanuit Oei ik Groei, idee is dat er 10 ontwikkelsprongen zijn in de eerste 20 maanden. In zo'n sprongetje zie je dat een kindje vaak een soort regressie heeft (slechter slapen, slechter eten, huilen, hongerig, alleen maar vastgehouden willen worden) om na een paar van die dagen opeens een 'sprong' te hebben gemaakt. De eerste sprong is dus tussen week 4 en 6, daarna zie je dat kindjes gerichter contact maken, lachen, wat meer op de wereld om zich heen gericht zijn. Zo even in het kort :)

3 maanden geleden

Nu 4+1 (bijna +2🙃) en vannacht was ze heel onrustig, en nu vanavond na de laatste voeding weer: heel wakker juist (ipv slaperig na voeding), alert, reageert meer op geluid en ook op bv lichtjes van de spotjes in 't plafond, druk bewegend met haar hoofdje alsof ze alles in zich op wil nemen. En huileriger dan eerder. Misschien is het dan toch een sprongetje?!

3 maanden geleden

Reactie op Poogie

Kan iemand zeggen wat sprongetjes zijn? 😬🙈