998 Reacties

7 maanden geleden

Onze baby is nu 10+5 dagen maar gecorrigeerd 11+4, hij slaapt nu sinds een week ook alleen maar korte slaapjes, 30-45 min terwijl hij hiervoor 1,5 of soms 2,5 uur sliep. Soms wel even een speentje geven maar dan sliep hij door. Dat is nu niet meer aan de orde. Verder onrustig drinken en door de weinige slaap naar mate de dag vordert steeds meer huilen 😢 vannacht kwam hij al om 1.50u voor de fles, terwijl hij 22.45u nog een flesje had gehad.. ik hoop dat deze fase snel voorbij gaat.

7 maanden geleden

Reactie op Jurst

Ja, 28e uitgerekend, 21e geboren en 100% sprong 3. Gister twijfelde ik nog ...
Ja precies, waardoor denk je dat?

7 maanden geleden

Reactie op Lindsaytje

Volgens de oei ik groei mail zit hij in sprong 2 maar heb het gevoel dat hi ...
En waarom heb je dat gevoel?? :-)

7 maanden geleden

Vandaag niet willen slapen, is huilerig en wil alleen op schoot slapen, drinken prima. Sprong 3? Geen idee

7 maanden geleden

Volgens de app oei ik groei vanaf morgen naar sprong 3. Heb echter het idee dat hij er al 2 a 3 dagen in zit. Slapen overdag gaat voor geen meter. Met geluk haalt hij 30 tot 45 minuten. Door de dag heen haalt hij 12 a 13 uur. Daarnaast is hij niet de vrolijkste en een beetje hangerig. Ik hoop het stiekem ook, want dan is het te verklaren en weet je dat het weer voorbij gaat.🤭 Maar dat weet je altijd natuurlijk 🙈

7 maanden geleden

Reactie op Catmommmy

Hier was het dinsdag veel huilen (huilt echt NOOIT), alleen maar bij mama w ...
Ik dacht dat we sprong 3 net hadden gehad.. maar vanavond een bijna ontroostbaar mannetje. Overdag al vrij slecht geslapen maar wel vrolijk, maar vanavond heel veel huilen tot krijsen aan toe. Dit kennen we écht niet van hem. Hij huilt eigenlijk nooit. Uiteindelijk wel in slaapgevallen maar kort daarna weer wakker en gelijk weer huilen.. sprong 4 begint volgens de app pas over 14 dagen en zijn voor m’n gevoel dus echt pas net uit sprong 3..🤨

7 maanden geleden

Is dit sprong 3? De hele tijd willen eten maar de fles niet leeg drinken? We geven KV ze heeft steeds honger maar leeg drinken ho maar, gewoon lekker slapen, want slapen overdag…. Welke baby doet dat nou? Verder een vrolijk meisje 10 weken nu

7 maanden geleden

Sprong 4 is begonnen... alleen maar op mama willen hangen, 's nachts steeds wakker en vanuit het niets keiharde huilbuien (normaal huilt hij heel weinig). Zielige oogjes, zo van "mama help me nou" 🥺 En dat moet volgens het boekje nog 4 weken duren (net nu m'n man voor 4 weken naar het buitenland is)

7 maanden geleden

Volgens de boekjes over 4 dagen sprong 3. Al heb ik het idee dat deze sinds gister/eergisteren al aan de gang is misschien? Eergisteren was t vooral alleen ‘s avonds echt overstuur, ‘s nachts slecht slapen. Gister overdag best vrolijk maar echt nauwelijks willen slapen, ‘s avonds compleet overstuur maar ook niet willen slapen en er echt tegen vechten. De laatste weken kwam ze ‘s nachts steeds tussen 4:30&6:00 ongeveer, ze ging dan max 21:00 naar bed. Nu kwam ze om 02:00 ineens alweer, flink aan t brabbelen.. Ze slaapt nu dus zo weer naar bed, al zal ze dan wel weer wakker worden. En ik ben benieuwd of ze zich over 3 uur weer meld.

7 maanden geleden

Ik dacht dat wij ook sprong 3 al hebben gehad (vandaag 12+2, 12+4 gecorrigeerd), want ik zie wel haar ontwikkeling. Maar… 2 ontzettend zware nachten gehad. Ze was zó onrustig! Is dit herkenbaar?

7 maanden geleden

Reactie op Inge96

Onze baby is nu 10+5 dagen maar gecorrigeerd 11+4, hij slaapt nu sinds een ...
Onze zoon doet sinds gisteren weer langere slaapjes! 😁

7 maanden geleden

Reactie op Lydia01

Volgens de Oei ik groei app zou mijn zoon nu in zijn eerste sprong moeten z ...
Herkenbaar hoor! Hier precies hetzelfde. Mijn dochter is 5 weken te vroeg geboren en is nu 10+6 weken oud. Gecorrigeerd dus 5+6 weken. Ze slaapt alleen maar op mij, wanneer ik haar weg leg is ze meteen weer wakker of slaapt +- 15 minuten en krijst dan alles weer bij elkaar. In de nacht doet ze het wel wat beter, maar is dan denk ik ook kapot van t weinige slapen overdag 😅 Zo lastig met prematuren in welke fase ze zitten.

7 maanden geleden

Reactie op CinA

Sprong 4 is begonnen... alleen maar op mama willen hangen, 's nachts steeds ...
Haha nou hier hetzelfde! Gelukkig is de periode een marge en duren de sprongen nauwelijks de hele periode en is de piek maar kort. Succes!

7 maanden geleden

Mijn zoon zit volgens de app in sprong 3. Hij wordt ook sinds een week om de twee uur wakker in de nacht voor voeding, geen volledige helaas. Steeds kleine beetjes. Kan dit ook erbij horen? Ben kapot 🥲

7 maanden geleden

Reactie op Zbm

Mijn zoon zit volgens de app in sprong 3. Hij wordt ook sinds een week om d ...
Precies hetzelfde hier! Hoop elke keer op paar uur later maar dan kijk ik en is het pas 2 uurtjes 😮‍💨

7 maanden geleden

Reactie op Fabvdv

Precies hetzelfde hier! Hoop elke keer op paar uur later maar dan kijk ik e ...
Ja same! En zijn huil klinkt alsof hij honger lijdt en dan maar 20cc drinken 🫠 Hoop dat het gauw voorbij gaat en wij onze slaap terugkrijgen 🥹

7 maanden geleden

Mij is uitgelegd dat baby’s van rond de 3 maanden het reflex voor zuigen verliezen en het nu zelf echt motorisch gaan doen. Daardoor hebben veel baby’s een periode moeite met drinken omdat het zuigreflex verdwijnt maar de vaardigheid nog niet optimaal is. En tijdens een sprongetje sowieso mss minder drinken?

7 maanden geleden

Reactie op Lydia01

Volgens de Oei ik groei app zou mijn zoon nu in zijn eerste sprong moeten z ...
De sprongentheorie is al lang ontkracht. Kinderen ontwikkeling niet allemaal volgens dezelfde sprongen, dat gaat veel geleidelijker. Gooi de app weg en kijk vooral naar je kind. Onrustige perioden horen erbij. Kijk wat je kind dan nodig heeft en dan komt er ook weer een makkelijkere fase.

6 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Pfoe hier sinds vrijdag dus ook 😓. Normaal laat ons zoontie makkelijk 7 a ...
Heeel herkenbaar! Hier was het afgelopen tijd 19-3 en dan tot 6/7 slapen. Nu half 1, half 5..

6 maanden geleden

Nog meer baby’s die meeeeeega hard krijsen net voor hun volgende fles? Pfoe, is geen gewoon huilen meer dit. Ook als hij net in bed ligt krijst hij de hele boel bij elkaar. Lijkt wel sinds een paar dagen alsof hij niet meer normaal kan huilen. 😅