998 Reacties

6 maanden geleden

Wij zitten nu op 12 weken en sprong 3 is een feit. Hij wilt gewoon niet drinken en is erg onrustig tijdens het drinken. Waar hij normaal gesproken 150 cc drinkt, krijgt hij nu maar 50 soms 60 op. Veel huilen moeilijk in slaap vallen etc. Ik heb net een speentje nummer 2 gebruikt tijdens het drinken en ik moet zeggen dat hij minder gefrustreerd leek tijdens het drinken. Hoop dat het geen toeval was🤞

6 maanden geleden

Reactie op AylinA61

Wij zitten nu op 12 weken en sprong 3 is een feit. Hij wilt gewoon niet dri ...
Hier is het sinds vrijdag al drama met drinken. Waar ze normaal flessen van 130 leegdrinkt en in 24 uur zo’n 795 ml wegdrinkt krijgen we er nu met moeite zo’n 70 ml in per fles heel soms iets meer maar we komen nu krap aan 550 ml in 24 uur. Ze is soms ook heel erg druk tijdens het drinken. Heb ook het idee dat ze heel erg moe is maar dat het ook sprong 3 is. Maar als dit morgen nog niet beter is, dan ga ik even overleggen met het cb. We zijn al van speen maat S naar M gegaan

6 maanden geleden

Reactie op bAmbiee

Hier is het sinds vrijdag al drama met drinken. Waar ze normaal flessen van ...
Ik had vrijdag het cb gebeld en zij adviseerden om de huisarts te bellen. De huisarts zag geen alarmerende signalen. Zolang hij bleef plassen, geen koorts had en niet suf was hoefde ik me geen zorgen te maken. Ik moet zeggen dat we vandaag een betere dag hebben. Ik heb hem tijdens het voeden op de bank op zijn linker zij laten liggen. Op deze manier kon hij beter het tempo bepalen en was minder druk tijdens het drinken. Ik had namelijk het idee dat speentje nummer 2 te snel voor hem was. Misschien is dat nog een idee.

6 maanden geleden

Reactie op AylinA61

Ik had vrijdag het cb gebeld en zij adviseerden om de huisarts te bellen. D ...
Hier hebben we vandaag ook een betere dag, ik denk dat vermoeidheid hier ook een grote rol speelde. Vanaf vrijdag sliep ze ook erg slecht en was ze veel wakker, kregen haar met geen mogelijkheid in slaap. Na een hele nacht kwam ze telkens rond 06:45 uur en dan dronk ze 130 op in 10 minuten tijd. Vandaag heeft ze heel veel geslapen en goed gedronken op 2 flesjes na maar verder zijn ze allemaal op gegaan en nu nog 2 flesjes te gaan. Maar als ze morgen weer slecht drinkt dan toch maar even contact opnemen

6 maanden geleden

Hier is sprong 3 vandaag begonnen, hij heeft sinds vanochtend 8u niet meer geslapen.. erg huilerig en hangerig. Vraagje, hij heeft vandaag 2x enorme diarree gehad. Normaal heeft hij 1x per dag of om de dag een poepluier, hoort dit bij de sprong?

6 maanden geleden

Hier is sprong 3 vandaag begonnen, hij heeft sinds vanochtend 8u niet meer ...
misschien heeft ie gewoon een virusje en geen sprong? Erge diarree hoort niet bij een sprong

6 maanden geleden

Reactie op CinA

misschien heeft ie gewoon een virusje en geen sprong? Erge diarree hoort ni ...
Dat zou inderdaad ook nog kunnen..

6 maanden geleden

Volgens mij is sprong 4 begonnen icm beetje ziek zijn.. vanaf half 12 vanavond tot half 3 wakker geweest. Vanmiddag ook veel huilen en alleen maar in de draagzak en bewegen willen🥲

6 maanden geleden

Ons zoontje boert sinds een paar dagen heel moeilijk. Hiervoor liet hij altijd makkelijk een hele harde boer. Is dit ook iets wat bij een sprong hoort? Hij zit duidelijk in sprong 3 sowieso. Lastiger slapen en hangeriger en huileriger dan normaal.

6 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Ons zoontje boert sinds een paar dagen heel moeilijk. Hiervoor liet hij alt ...
Dit vroeg ik me dus ook af! Vandaag zowaar af en toe weer met moeite een boertje eruit gekregen, maar afgelopen dagen niet.

6 maanden geleden

Mijn zoontje slaapt al 2 dagen niet tussen 8u ‘s ochtends en 21u ‘s avonds (is nu nog steeds klaar wakker).. voorheen nooit last van gehad - vrij zeker dat dit sprong 3 is. Ik heb vrijwel alles geprobeerd, in zijn eigen bedje met de white noise aan, in slaap wiegen, samen op bed liggen, in de maxi cosi en dan een stukje met de auto rijden, in de kinderwagen een stukje buiten wandelen. In de draagzak.. ik weet echt even geen raad meer. Inbakeren hoef ik niet te proberen, daar wordt hij erg onrustig van. Iemand nog tips?😩

6 maanden geleden

Mijn zoontje slaapt al 2 dagen niet tussen 8u ‘s ochtends en 21u ‘s avonds ...
volledig donkere kamer? en dan gewoon even er laten zijn. Bedoel wel erbij blijven, maar verder niks doen. Dat werkt bij onze zoon aan het eind van de dag. Zelfs als hij helemaal oververmoeid en overprikkeld is. Wel huilt hij soms dan even.

6 maanden geleden

Hier is sprong 3 nu ook begonnen, 11 weken. Vanaf vanmorgen 10.00 uur ging haar geluid zo ineens van 0 naar 100.. voor niets. Geen honger, geen volle luier. De hele dag door huilen terwijl we normaal echt een blij ei hebben. Wat een kabaal kan z’n kleintje maken. Niet willen slapen, maar tussendoor wel vrolijk als ze dan weer gegeten heeft. Hier ook inderdaad een diarree luier.

6 maanden geleden

Hoe doen jullie dat met voeding als.je baby hongeriger is tijdens de sprong? Hij krijgt 4-5 flessen van 180+6 per dag. Maar 6 flessen 180 vind ik echt teveel. Hij is nu bijna 10 weken maar geboren met 41+2 dus sprong 3 begint ergens nu. Afgelopen 2 dagen opeens weer wakker om 4 ipv om 6-7. Veel poepen. Onrustig drinken. Niet willen slapen. En hij sabbelt heel erg veel op z'n handjes inmiddels maar dat zou ook het ontdekken van de handjes kunnen zijn. Pff lastig soms 😅

6 maanden geleden

Hier nu sprong 3 poeh.. pittige. Ze is bij mij heel rustig maar heeel moe maar niet kunnen slapen bij mij niet of in haar ledikant of box maar wel oogjes wrijven etc 🤷🏼‍♀️ veel huilen en chagrijnig. Vind deze tot nu toe het pittigst begint pas over 5 dagen maar merk het nu al

6 maanden geleden

Reactie op Tirza99

Hoe doen jullie dat met voeding als.je baby hongeriger is tijdens de sprong ...
Je kunt vaker kleinere hoeveelheden aanbieden (dus kleinere flesjes maar minder tijd ertussen)

6 maanden geleden

Reactie op CinA

Je kunt vaker kleinere hoeveelheden aanbieden (dus kleinere flesjes maar mi ...
Ha dat trekt ie niet. Kleinere flesjes is krijsen tot ie z'n volledige fles krijgt 😅

6 maanden geleden

Hier volgens mij sprong 4 begonnen. Moe zijn, maar niet willen/kunnen slapen en hierbij veel huilen. Overdag en in de avond/nacht. Sprong 3 niet onwijs veel van meegekregen, maar sprong 4 ervaren wij wel echt als andere koek😅 Ook het drinken is echt kak. Dan weer wel, dan niet, elke keer kleine beetjes en oneindig willen drinken, maar dan toch ook weer de tepel los laten. Iemand tips voor sprong 4 en de slaapregressie?

6 maanden geleden

Reactie op PS1995

Hier volgens mij sprong 4 begonnen. Moe zijn, maar niet willen/kunnen slape ...
Nou wij ervaren precies hetzelfde. Zoontje is net vandaag 14 weken, en wil al een aantal dagen moeilijk slapen terwijl hij overduidelijk moe is. Zie wel op tegen deze sprong hoor..

6 maanden geleden

Reactie op Inez0394

Nou wij ervaren precies hetzelfde. Zoontje is net vandaag 14 weken, en wil ...
Oh ja, onze dochter ook 14 weken en precies hetzelfde… denk inderdaad sprong 4. Ja, ik ooo hoor. Mijn man gaat weer aan het werk maandag en werkt onregelmatig in ploegen, waardoor ik heel veel met de kleine ben overdag en in de nachten, in combinatie met deze sprong.. helpt ook niet mee dat er op de app staat aangegeven dat ouders deze als de meest zware ervaren😅