998 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op loisslot123

Ja het is ook een fase, maar je wil dan toch graag een oplossing zoeken ofz ...
Ja, ik snap dit echt hoor. Ik denk dat mijn les in het moederschap hem ook echt zit in het leren loslaten en vertrouwen in dat het goed komt en je het als moeder echt wel voelt als er “echt” iets mis is. Alleen dat loslaten is wel heel ingewikkeld. Vooral als je kleintje zichtbaar pijn/verdriet heeft en je weet het niet/kan niet helpen. Zo zielig. Hopelijk snel voorbij bij onze kleintjes en kunnen ze de draad weer oppakken waar ze gebleven waren.

6 maanden geleden

Reactie op PS1995

Ja, ik snap dit echt hoor. Ik denk dat mijn les in het moederschap hem ook ...
Ik denk dat dat ook mijn les is haha. Ja dat is echt vreselijk als je niks kan doen! Ik hoop het ook! Dat zal vast goed komen🙏🏻

6 maanden geleden

Herkent iemand ook bij/rond sprongetje 4 dat je kindje juist meer slaapjes wil doen, alleen korter achter elkaar? Mijn dochter jengelt de hele dag door dat ze moe is , dan slaapt ze 10-20 minuutjes en dan is ze weer wakker. Na een half uur jengelt ze weer dat ze wil slapen. Dat eigenlijk de hele dag door.

6 maanden geleden

Reactie op Inez0394

Pfoeee, ik vind sprong 4 wel echt pittig.. Het oefenen met op eigen bedje ...
Dit is zo herkenbaar! Hier precies hetzelfde. Nu maar wel structuur qua tijden en spaalrituelen aanhouden, en dan in de draagzak maar slapen als bedje echt niet lukt. Dit wisselt namelijk per slaapje

6 maanden geleden

Hoe lang heeft sprong 4 bij jullie geduurd? Ik ben zo bang voor sprong 4. Dochter is al vaak huilerig en hangerig…

6 maanden geleden

Reactie op Zoze

Hoe lang heeft sprong 4 bij jullie geduurd? Ik ben zo bang voor sprong 4. ...
Poeh ik vind sprong 4 ook zooooo heftig! Ben ook echt benieuwd hoe lang het duurt. De nachten… opeens weer 3x per nacht en zo onrustig! Moe… en hopen op snel weer meer rust.

6 maanden geleden

Reactie op Zoze

Hoe lang heeft sprong 4 bij jullie geduurd? Ik ben zo bang voor sprong 4. ...
Hoeveel weken is je dochter? Het lijkt hier bij week 14 te zijn begonnen.

6 maanden geleden

Reactie op loisslot123

Hoihoi, Herkent iemand dit ? Onze zoon is 14 weken oud en sinds 2 weken ...
Toevallig al een grotere speen geprobeerd? Dat hielp hier heel goed.

6 maanden geleden

Reactie op Anoukheeftzininlente

Hoeveel weken is je dochter? Het lijkt hier bij week 14 te zijn begonnen.
Zij is nu 13 weken. Zondag is ze 14 weken…

6 maanden geleden

Reactie op Caapril26

Toevallig al een grotere speen geprobeerd? Dat hielp hier heel goed.
Hij zit al heel lang op speen 2, is speen 3 niet te groot denk je ?

6 maanden geleden

Reactie op Caapril26

Toevallig al een grotere speen geprobeerd? Dat hielp hier heel goed.
Ik zit net te kijken, wij gebruiken de philips avent. En ik gebruik 2, maar dat is blijkbaar voor 1+, ik heb 3 wel liggen, ik ga het proberen!

6 maanden geleden

Iemand ervaring met hoe lang sprong 4 duurt? Is dit echt rond de 5 weken…..??? 😳😳😳😳😳😳

6 maanden geleden

Reactie op Anoukheeftzininlente

Iemand ervaring met hoe lang sprong 4 duurt? Is dit echt rond de 5 weken….. ...
Geen ervaring mee maar hoop het niet zolang 🤣 volgens de oei ik groei app duurt deze inderdaad 5 weken, rest van de sprongen klopte aardig hier

6 maanden geleden

Mijn dochter zou nu net uit sprong 3 moeten komen maar ze heeft al 2 weken last van haar darmpjes, kan dit ook met een sprong te maken hebben? Vanmiddag wilde ze ineens ook niet slapen terwijl ze anders altijd 2 uurtjes slaapt

6 maanden geleden

Mijn zoontje lijkt sinds deze week vaak te moeten slikken. Komt vaak ineens voeding omhoog en dit slikt hij weg. De flessen zijn niet verhoogd afgelopen tijd. Kan dit bij sprong 4 horen? Herkent iemand dit? Mijn dochter had verborgen reflux en had dit alleen dan wat erger vanaf het begin bijna al. Maar bij mijn zoontje is het echt pas sinds afgelopen week

6 maanden geleden

Reactie op Anoukheeftzininlente

Iemand ervaring met hoe lang sprong 4 duurt? Is dit echt rond de 5 weken….. ...
De grootste ellende van sprong 4 is dat het samen gaat met de slaapregressie van bij 4 maanden. Bij onze eerste bleef het een regelrechte ramp tot de volgende slaapregressie bij 8 maanden. Dus die 5 weken zou ik in ieder geval maar op rekenen ja 🙈

6 maanden geleden

Reactie op Jurst

De grootste ellende van sprong 4 is dat het samen gaat met de slaapregressi ...
Het kan ook meevallen, laten we elkaar niet gek maken zodat we de moed laten zakken. Ik had me er heel veel zorgen over gemaakt, vooral omdat de maand van sprong 4 mijn man de hele maand in het buitenland zit en ik de zorg helemaal alleen heb, en ik hier zoveel horrorverhalen lees. Blijkt allemaal niet nodig geweest. De slaapregressie is al voorbij, hij ging een poosje wat moeilijk slapen met veel tranen maar nu slaapt hij weer de hele nacht door en knoopt soms ook zelf zn dutjes aan elkaar. En sprong 4 is wel te handelen, hij krijst geen 24/7 en op de momenten dat het moeilijk is: hup in de draagzak en naar buiten. Ik verbied mezelf om in weken te denken en denk gewoon dat een maand 30 dagen is en ik het per dag neem. 1 dag kun je altijd nog wel overleven, en morgen zie je het wel weer. En als je dat 30x zo doet, is de maand voorbij. Dus meiden, zet m op, wees positief, ga er elke dag even op uit met je kleine en geniet van de nieuwe dingen: goed grijpen, rollen, kletsen, schateren met geluid... 🥰

6 maanden geleden

Reactie op CinA

Het kan ook meevallen, laten we elkaar niet gek maken zodat we de moed late ...
Daarbij is de sprongentheorie achterhaald. Kinderen ontwikkelen zich veel geleidelijker dan volgens vaste sprongen. Fases zijn er wel hoor, fases van onrust, minder slapen, ontwikkeling etc. Kijk naar je kind ipv een app. En relax, een fase gaat ook weer voorbij.

6 maanden geleden

Hier een zoontje die de afgelopen nachten erg slecht slaapt.. 23 uur krijgt hij een droomvoeding en vannacht kwam die 2.00 en 4.30 uur.. kreeg hem niet getroost of weer in slaap. Beide keren klein flesje gegeven en dan slaapt die gelijk weer door. Nu werd die net weer wakker en ben maar naar beneden gegaan. Normaal slaapt hij van 19 tot 07 met alleen droomvoeding 23 uur. Daarnaast ook wat verkouden.. Hopelijk is dit tijdelijk want heb nog weekje verlof en daarna begin ik ook weer met werken en heb onregelmatige diensten in de zorg!

6 maanden geleden

Reactie op Kimm96

Hier een zoontje die de afgelopen nachten erg slecht slaapt.. 23 uur krijgt ...
Ik zit precies in hetzelfde schuitje! Ook zoon onrustig in de nacht, en over twee weekjes weer aan het werk in de zorg.. We can do this!💪