822 Reacties

vor 4 Monaten

Eerlijk; als vannacht weer zo'n drama wordt als afgelopen nacht.. kan ik het wel iets beter handelen wetende dat het waarschijnlijk een sprongetje is en ze straks vaardigheden leert zoals lachen naar haar mama😆

vor 4 Monaten

Vraagje. Is een sprongetje vaak savonds/snachts merkbaar? Want afgelopen nacht was ze dus mega wakker, humeurig, hangerig, huilerig, continu koppie optillen en rondkijken etc. En nu doet ze dat weer (wordt weer een leuke nacht😆)... maar vandaag overdag was ze dus super rustig en juist goed geslapen😅

vor 4 Monaten

Merken jullie ook negatieve veranderingen na de sprong ? Bij ons heeft sprong 1 een tweetal dagen geduurd, en naast alle nieuwe dingen die hij kan (alerter, meer geïnteresseerd, langer wakker en willen spelen,.) merken we ook volgende verandering: als meneertje eten wil of iets staat hem niet aan zoals verschonen, zet hij het op het krijsen. Ervoor huilde hij amper. Nog mama’s die dit herkennen ?

vor 4 Monaten

Reactie op Melkie96

Merken jullie ook negatieve veranderingen na de sprong ? Bij ons heeft spro ...
Die van mij ook veel positiefs maar idd ook huilen! Ik kan hem geen minuut alleen laten..

vor 4 Monaten

Reactie op Melkie96

Merken jullie ook negatieve veranderingen na de sprong ? Bij ons heeft spro ...
Die van ons huilde wel voor (en vooral tijdens!) de sprong, maar nu huilt hij anders. Echt keihard!

vor 4 Monaten

Reactie op Melkie96

Merken jullie ook negatieve veranderingen na de sprong ? Bij ons heeft spro ...
Tussen6-8 weken is ook de krampjes piek, zou dat het misschien kunnen zijn?

vor 4 Monaten

Hier 4 oud en zie progressie qua ontwikkeling maar ze doet overdag momenteel hazeslaapje, en soms iets meer huilen en aanhankelijk

vor 4 Monaten

Volgens mij zit ze er bij ons middenin. Ze is meer overstuur, huilt harder en aanhankelijker. Slapen in de box is er niet bij en ‘s nachts moet ik veel sussen. Maar vooral haar flesjes vallen op, ze drinkt ze praktisch niet leeg de laatste dagen. Soms zelfs maar een helft of kwart. Maakt wel onzeker: ‘het zal toch wel aan de sprong liggen?’ En ik dacht dat dit een eenvoudige sprong was?

vor 4 Monaten

Het lijkt erop dat onze zoon 2/3 dagen last heeft gehad van een sprongetje. Was huilerig, hongerig, slecht slapen en wilde alleen bij mij liggen. Nu lijken de meeste symptomen weg alleen lukt het me niet om hem in de box of ledikantje meer te leggen. Zodra ik hem wakker of slapend weg leg, wordt hij al na een aantal minuten wakker en begint te huilen. Eerste 4 weken kon ik hem slapend wegleggen en sliep die door. Ook heeft hij last van regelmatig spugen en veel slijm/speekselproductie. Hebben zijn bedje al omhoog aan hoofdeinde, rechtop voeden en zeker half uur daarna ook. Vind het niet erg om hem.bij me te hebben maar kom nergens aan toe en ben de hele dag met hem bezig. Hij is nu ruim 5 weken. Iemand tips hoe dit aan te pakken?

vor 4 Monaten

5 weken oud en volgens mij zit hij midden in een sprong. Hij is al 2 dagen heel hangerig en huilerig. Wil eigenlijk niet echt meer in de wieg slapen. En als hij al bijna ligt te slapen, spuugt hij zijn speen uit waardoor hij meteen weer wakker is. De enige goede plek voor slaap is bij mama of papa. Wel valt mij op dat hij ineens heel veel drinkt. Wij geven flesjes van 90ml en hij mag drinken wat hij wil. Nu heeft hij gisteren bijna al zijn flesjes leeggedronken. Daarnaast maar 2 keer een mondje melk gespuugd. Hoort dit ook bij het sprong moment, dat vele drinken? Het kan maar beter een grote sprong zijn, want ik ben echt zo ontzettend moe door deze kleine nachtbraker. (En dagbraker want hij slaapt overdag ook amper)

vor 4 Monaten

Wij hebben nu ongeveer 5/6 dagen een huilerig kindje, wat moeilijk in slaap komt en veel korte slaapjes maakt. Maar qua vaardigheden zie ik dat hij veel staart naar contrasten en dat hij bewust naar bekende gezichten lacht 🥰

vor 4 Monaten

Reactie op 2lievekindjes

De app gaat uit van uitgerekende datum en niet van de geboortedatum.. Hebb ...
Ik ben drie dagen na mijn uitgerekende datum bevallen, het sprongetje begon bij ons met exact drie weken en was met exact vier weken weer voorbij. Betekent dus dat het en niet klopte en dat het een week heeft geduurd helaas 

vor 4 Monaten

Reactie op Lydia01

5 weken oud en volgens mij zit hij midden in een sprong. Hij is al 2 dagen ...
Ja dat is inderdaad ook een sprong. Die van ons is net een week uit de sprong maar is nu weer erg onrustig dus ben bang dat de volgende sprong al is begonnen. Zou dat kunnen denk je?

vor 4 Monaten

Vandaag is die van ons 5 weken. Ups en downs, vandaag is het een ramp. Ze doet niks als huilen, is al 6 uur wakker en is enorm lastig. Niks is goed, zelfs bij ons zijn is niet helemaal wat ze wilt. Maar is allemaal moeilijk te zeggen want ze heeft ook enorm last van krampjes en dit houdt haar soms lang wakker wat haar ook humeurig maakt. Tis best pittig zo maar ja, wat doe je er aan

vor 4 Monaten

Gister een rampen dagje, in de app zag ik de bewuste donderwolk en vandaag weer een heerlijk rustiger meisje. Hopelijk is het ‘ergste’ van deze sprong voorbij, is een kort maar toch wel krachtige sprong 🫢

vor 4 Monaten

Reactie op EliJe

Vandaag is die van ons 5 weken. Ups en downs, vandaag is het een ramp. Ze d ...
PRECIES dit heb ik gister avond gehad . Zelfs bij ons zitten was niet goed terwijl dat tijdens de sprong wel hielp. Wij hebben namelijk de sprong al gehad en hij was ook ruim 7 /8 uur wakker aan een stuk door. Die van ons is vanacht precies 5 weken

vor 4 Monaten

Mijn baby die net 5 weken is kijkt veel meer naar mij tijdens het voeden En ze houdt mn haar opeens hard vast en wil niet meer loslaten 😅😂

vor 4 Monaten

Onze dochter is 5 weken te vroeg geboren en is nu 4 weken oud. De app van oei ik groei gaat uit van de uitgerekende datum, maar ik zie echt ineens een groot verschil qua huilen, moeilijk in slaap komen en het liefst bij mij willen zijn. Zou het dan toch de sprong zijn? Of kan dit niet..

vor 4 Monaten

Reactie op Samvang

Onze dochter is 5 weken te vroeg geboren en is nu 4 weken oud. De app van o ...
Kan ook nog een regeldag zijn. Lastig he, die signalen?

vor 4 Monaten

Reactie op Lizzietje007

Mijn baby die net 5 weken is kijkt veel meer naar mij tijdens het voeden E ...
Herkenbaar! Sowieso grijpt ze opeens om zich heen, haren, kleding, knuffeldier. Leuk vind ik dat :)