998 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Jurst

Sudan zelfs hier. Hou op hoor, hij kan nog niet eens rollen. Zitten volgens ...
Staan moest dat zijn.

5 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Ja hoor, herkenbaar. Komende week komen we in de donderwolk 🤣 ben benieuwd ...
O ik keek niet goed en dacht dat die donderwolk gewoon in het midden vh balkje zat, bleek dat wij afgelopen week erin zaten. Nou dat klopte wel🙈 wij hadden ervoor weinig last dus ik hoop (🤞🏼) voor een ieder die al veel last ervoor heeft gehad dat jullie ‘jullie aandeel’ dan al gehad hebben

5 maanden geleden

Reactie op Juulie

Sprong icm ziek kind, veeeeeeeg mij op 😂
Virtuele knuffel! 💐

5 maanden geleden

Nou mama's, even een hart onder de riem: het wordt langzamerhand weer beter als de donderwolkperiode voorbij is hoor! Afgelopen weken was het dra-ma, maar het lijkt hier nu beter te worden. De nachten gaan weer beter, de slaapjes overdag gaan ietsje beter.. Dus het komt echt weer goed! (nooit gedacht toen we er middenin zaten☺️)

5 maanden geleden

Ik vind het heeeer lijk ik zoveel over die sprong erg regressie te zien hier. Zoveel gedeelde ellende. Niet leuk om te lezen dat iemand het zwaar heeft, maar het geeft zoveel hoop en moed dat het zo normaal is. Ik kijk er helemaal naar uit dat het hier ook weer beter wordt over een paar weken🤞

5 maanden geleden

Reactie op Jurst

Ik vind het heeeer lijk ik zoveel over die sprong erg regressie te zien hie ...
Eens! Tuurlijk, voor niemand is deze periode fijn. Maar als ik even loop te klagen bij bijvoorbeeld mijn schoonmoeder dan krijg ik reacties als: vroeger bestond dit allemaal nog niet. Dus zal wel meevallen, niks van aantrekken. Ok, zeg je dat even tegen mijn zoontje dat hij zich moet gedragen?🤪

5 maanden geleden

Nou mama's, even een hart onder de riem: het wordt langzamerhand weer beter ...
Hoeveel weken gaat die sprong duren? 🫠

5 maanden geleden

Hier is het sinds de sprong drama met overdag slapen en met ‘s avonds in slaap krijgen. Zojuist geprobeerd om bij haar te blijven zitten, zonder oogcontact, hand op haar buik en white noise aan. Binnen 5 minuten sliep ze!! Morgen overdag deze manier ook maar eens proberen, misschien heb ik eindelijk de oplossing gevonden tegen de strijd🤞🏻

5 maanden geleden

Het was even goed paar dagen maar vandaag opeens weer last van de sprong. Hopelijk is het snel voorbij maar duurt nog 28 dagen volgens de app 🫢 ze ligt alleen maar te kletsen en gillen in bed slapen ho maar. Maar wel moe zijn 😂

5 maanden geleden

Vanaf welke week tot welke week duurt sprong 4? En is dat wekenlang ook een lastige fase? :'-)

5 maanden geleden

Ik gok dat mijn dochter vanaf vandaag in sprong 4 zit. Ze heeft om 14:30 uur de laatste fles gedronken van 180. Daarna wil ze niks meer drinken. Ze duwt direct de speen uit haar mond. Ze huilt erg veel en slaapt bar slecht. Daarnaast hoest zij ook veel. Ze is net eindelijk in slaap gevallen, maar vraag mij nu af hoelang zij zonder voeding mag? De fles van 19 uur dronk ze altijd prima, maar nu helemaal niks. Ben van plan om om 22:30 uur weer een fles aan te bieden, maar wat als ze deze ook weigert?

5 maanden geleden

Reactie op Beukema

Ik gok dat mijn dochter vanaf vandaag in sprong 4 zit. Ze heeft om 14:30 uu ...
Ze kunnen wel eventjes met minder voeding, goed de luiers in de gaten houden en of ze alert is. Als ze morgenochtend nog niks heeft gedronken zou ik wel de huisarts of CJG even bellen.

5 maanden geleden

Meer bv baby's die ineens geen fles meer willen terwijl ze dit goed konden en een paar dagen daarvoor ook nog deden?

5 maanden geleden

Reactie op Jurst

Meer bv baby's die ineens geen fles meer willen terwijl ze dit goed konden ...
Wel een kv baby die in deze sprong soms gewoon een hele fles skipt

5 maanden geleden

Reactie op MelVG

Wel een kv baby die in deze sprong soms gewoon een hele fles skipt
Hier ook! Maar prima. Ze roept wel als ze wel wil

5 maanden geleden

Reactie op Beukema

Ik gok dat mijn dochter vanaf vandaag in sprong 4 zit. Ze heeft om 14:30 uu ...
Heeft ze inmiddels weer gedronken?

5 maanden geleden

Ok, dutjes gaan iiiiiets beter. Nog lang niet goed genoeg om niet een oververmoeid kind te hebben zonder een draagzakdut. Flesjes drinken misschien niet vaak genoeg geoefend. Ik kom er gewoon niet vaak genoeg aan toe om te kolven, maar flessen drinken doen we hier helemaal niet meer. En nachten? Wat zijn dat? #iederuurwakker De 4 maanden hel, we zijn er weer een het was echt niet overdreven in mn herinnering🙈 ik ben blij dat ik het deze keer meer verwachtte en bid maar dat het dit keer wel over gaat.....😱

5 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Heeft ze inmiddels weer gedronken?
Ze heeft gisteren 520ml in totaal gehad. Zit nu op 250ml. Gaat nog steeds niet top. Huisarts gebeld, dus daar nu langs

5 maanden geleden

Reactie op Beukema

Ze heeft gisteren 520ml in totaal gehad. Zit nu op 250ml. Gaat nog steeds n ...
Dat is inderdaad niet veel. Verstandig👌🏻

5 maanden geleden

Wat fijn om te lezen dat anderen ook zo struggelen met sprong 4 (sorry andere mama's/papa's). Ik merk dat ik vandaag zelf mee humeurig ben... Sinds 4 dagen is overdag slapen een nono, ben dan tot wel 45 minuten bezig met de pick up-put down methode. Vervolgens slaapt ze een halfuur -.- In de wagen wil ze ook niet slapen, dan blijft ze gewoon wakker en de draagzak is al helemaal krijsen. Zelf spelen wil ze ook niet meer. Met samen spelen is het leuk om te zien hoe hard ze ontwikkelt en probeert om te rollen, maar pfoe, ik heb behoefte aan me-time. Hoe komen jullie toe aan je rust?/ Hoe zorgen jullie ervoor dat je zelf niet omvalt?