961 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op MamavanLuus

Kan ook nog een regeldag zijn. Lastig he, die signalen?
Inderdaad heel lastig! Want ze bekijkt me ook helemaal, pakt m’n vingers of shirt en begint te lachen. Die dingen zijn dan wel echt optimaal genieten 😍

4 maanden geleden

Mijn zoontje is as woensdag 8 weken. Gister heb ik hem de hele dag moeten vasthouden zodat hij kon slapen omdat hij anders bleef huilen. Legde ik hem in de box werd hij krijsend wakker. Drinken deed hij amper, niet meer dan 30cc terwijl hij normaal 70/80cc drinkt. In de avond naar de mall geweest en in de auto en kinderwagen bleef hij slapen. Nachtvoeding ging zoals normaal. Kan dit ook een sprongetje zijn of iets anders? Als ik over regeldagen lees gaat dit vaak gepaard met meer willen drinken, dat is hier niet het geval, alleen huilen terwijl hij dat voorheen amper deed. Wat denken jullie?

4 maanden geleden

Reactie op Zbm

Mijn zoontje is as woensdag 8 weken. Gister heb ik hem de hele dag moeten v ...
Zou goed kunnen! Rond week 8 zit het tweede sprongetje. Na sprong twee zie je het verder ontdekken van eigen handjes, het grijpen naar speeltjes, andere/nieuwe manieren van bewegen o.a.

4 maanden geleden

Reactie op MamavanLuus

Zou goed kunnen! Rond week 8 zit het tweede sprongetje. Na sprong twee zie ...
Dus toch! Ik zat te twijfelen aangezien ik niks van het eerste sprongetje heb gemerkt en op internet hele andere dingen staan, haha. Ik ben benieuwd 🥰

4 maanden geleden

Hier ook een behoorlijke sprong. Daisy is nu 6+3 weken oud en zit er toch zeker al een week niet lekker bij. Sindsdien kan zij nieuwe dingen, zoals lachen en kletsen en beter focussen met haar ogen. Dit gaat gepaard met overdag slecht slapen (soms 6 uur lang achter elkaar wakker!), daardoor oververmoeid zijn en niet alleen kunnen zijn. Ze geeft de laatste dagen ook opeens heel veel melk terug en heeft veel krampen. Hopelijk zijn we bijna door deze sprong heen! 🤞🏼

4 maanden geleden

Als je baby te vroeg is geboren tellen die weken niet mee trouwens kan bijv dan dat de 1e sprong 2 weken later is en dus bij 6 weken en 2e sprong bij 10 weken. Geld ook voor te laat geboren dan kunnen ze weer eerder zijn.

4 maanden geleden

Onze zoon is nu 6 weken oud en hij is zo huilerig en hangerig. Hij heeft last van krampjes, maar als zijn buikje niet aan het rommelen is dan huilt hij ook. Zijn flesjes drinkt hij nu niet meer helemaal leeg. Is dit ook een sprong? Want 2 weken terug had hij ook al zo'n dag en ik merkte dat hij na dat moment ineens veel oplettender is en echt goed reageert op je stem. Het is even doorbijten, maar hopelijk kan hij zo misschien wel bewust lachen. Ik ben echt zo aan het uitkijken naar dat moment. 🥰

4 maanden geleden

Reactie op Lydia01

Onze zoon is nu 6 weken oud en hij is zo huilerig en hangerig. Hij heeft l ...
Mijn zoon 7 weken en ook wanneer hij wakker is alleen maar huilen, inslaap vallen gaat veel moeilijker. Ik hoop een sprong… Die krampen ook indd! Hij had er lang geen last van gehad en nu ineens wel weer

4 maanden geleden

Tussen alle krampjes, pijnlijke hik meerdere malen per dag, melk er terug uit gooien, spruw en honger huiltjes is het moeilijk te merken of ze in een sprongetje zit. En slaapt al 4 dagen maar 12 uur op een dag 🫠 Het is pittiger dan met de eerste (hij was 1 uur wakker en sliep daarna 2 uur)

4 maanden geleden

Reactie op EliJe

Vandaag is die van ons 5 weken. Ups en downs, vandaag is het een ramp. Ze d ...
Dacht, ik zet even een update voor zij die er middenin zitten: vandaag zijn we 1 week verder, onze meid is nu 6 weken en wat een verschil! We hebben een week echt afgezien, huilen en krijsen van soms ochtend tot avond en ineens sinds gisteren een gelukkig meisje. Ze heeft vannacht ook voor eerste keer doorgeslapen en vanochtend werden we begroet met een glimlach. Ze heeft haar ochtend fles om 7h gekregen, gespeeld en ligt nu uurtje later lekker te slapen in de box. Dus bij deze: het is een fase, het gaat over en het wordt beter!

4 maanden geleden

Reactie op EliJe

Dacht, ik zet even een update voor zij die er middenin zitten: vandaag zijn ...
Top! Wanneer was jouw kleintje geboren? Rond de uitgerekende datum of ook wat vroeg? (Hier nu 5,5 weken en ik vermoed ook sprongetje)

4 maanden geleden

Reactie op 2lievekindjes

Top! Wanneer was jouw kleintje geboren? Rond de uitgerekende datum of ook w ...
Dag voor mijn uitgerekende datum, dus ze zit wel heel vaak perfect op schema, ook met haar regeldagen enzo. Handig maar ook beangstigend want ik kijk wat op tegen de 2e sprong. Maar wie weet gaat ze het daar een stuk makkelijker mee hebben, who knows!

4 maanden geleden

Tussen de huil en krijs buien door ligt hij lekker tegen mama aan te slapen. Helemaal verkeerd in de draagzak, hij ligt met zijn beentjes helemaal opgetrokken, maar als dit even is wat hem troost dan ben ik allang blij 💙🙏🏼 uit wanhoop ben ik soms heel erg gefrustreerd en op momenten als dit besef ik me heel erg goed dat de kleintjes het moeilijker hebben dan wij heel vaak denken. We houden voor eeuwig van ze 🩷💙🩷💙

4 maanden geleden

weet iemand of sprongetjes ook eerder kunnen beginnen dan wat die app aangeeft of is dat eigenlijk onwaarschijnlijk? Mijn dochter is morgen 8 weken en dan zou sprong 1 (kunnen) beginnen volgens de Oei ik groei app. Maar vandaag zon dag dat ze heel veel wakker is, moeilijk in slaap komen, moeilijk in slaap blijven en zelfs de draagzak kan ze niet haar rust vinden. Ook al blijf ik de hele tijd al wiebelend lopen wat normaal het ultieme genot is voor een baby haha.

4 maanden geleden

Reactie op Elliema

weet iemand of sprongetjes ook eerder kunnen beginnen dan wat die app aange ...
Yes er zit een marge van 2 weken ofzo op! Staat ook in de uitleg van de app! :D

4 maanden geleden

Reactie op Elliema

weet iemand of sprongetjes ook eerder kunnen beginnen dan wat die app aange ...
Hangt ook van je uitgerekende datum af en geboorte als je kleintje 3 weken te vroeg is geboren rekenen ze die ook niet mee en is het pas bij 6/8 weken de eerste sprong met de 2 weken marge bij sommige wel sommige niet 😅 lastig in te schatten dan.. Mijn kleintje is 3 weken te vroeg geboren maar vertoond nu bij 8 weken al wel het tweede sprongetje maar de app geeft aan pas 1e sprongetje ivm de 3 weken te vroeg 🤷🏼‍♀️

4 maanden geleden

weet iemand hoelang z'n sprongetje duurt ?onze dochter zit daar nu al 5 dagen in.niet alleen willen zijn alleen maar huilen/krijsen.

4 maanden geleden

Reactie op xox1996

Hangt ook van je uitgerekende datum af en geboorte als je kleintje 3 weken ...
wow nu al het 2e sprongetje dat zou wel snel zijn? Maar idd met die 2 weken marge kan het wellicht? Dochter is bijna 4 weken te vroeg geboren. Vandaag exact 8 weken en ze zou nu pas de 1e sprong doorlopen. Ik dacht dat die 'marge' het hele grijze gebied was in die sprongetjes app. Maar blijkbaar kan het dus ook 2 weken ervoor of erna. Weer wat geleerd. Volgens mij heeft ze dus afgelopen dagen sprong 1 gehad dan.

4 maanden geleden

Reactie op Ma2022

weet iemand hoelang z'n sprongetje duurt ?onze dochter zit daar nu al 5 dag ...
bij ons duurde sprong 1 een week. het was op een dag opeens over, we hadden toen een heel ander kind. Dus er is hoop voor morgen 😊 Sterkte!

4 maanden geleden

Bij hoeveel weken zat jullie kindje in sprong 2 en hoelang duurde het)