990 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Fabvdv

Hoort slecht slapen in de nacht ook bij een sprong? De kleine man wordt zon ...
Mijn zoontje van nu 9 weken deed dit ook!! Zelfs als ik hem in diepe slaap in z'n bedje legde, dan was hij na een half uur alweer onrustig en wakker. Ik heb het inderdaad ook het idee dat het bij de sprong hoort. Afgelopen nacht kwam hij weer om de 3 a 4 uur dus het gaat over!

4 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Pff, waarom moeten die sprongen ook zo lang duren?! Voor mijn gevoel zit je ...
daarnaast heb je natuurlijk ook de krampenpiek, huikpiek, tandjes etc voor je baby 😂 hoezo makkelijke fase.... 😔

4 maanden geleden

Reactie op Inez0394

Mijn zoontje van nu 9 weken deed dit ook!! Zelfs als ik hem in diepe slaap ...
Gelukkig! Wanneer was het bij jou over?

4 maanden geleden

Reactie op Fabvdv

Gelukkig! Wanneer was het bij jou over?
Vanaf vannacht, met precies 9 weken. Heeft wel 1,5 week geduurd.

4 maanden geleden

Reactie op liannex1998

daarnaast heb je natuurlijk ook de krampenpiek, huikpiek, tandjes etc voor ...
Haha ja echt hè. Huilpiek, krampenpiek én sprong allemaal te gelijk. Waarom, moedernatuur?! 😩😂

4 maanden geleden

Reactie op Inez0394

Vanaf vannacht, met precies 9 weken. Heeft wel 1,5 week geduurd.
Ah nog twee daagjes dus, duimen dat het dan weer normaal is! Of ineens een hele nacht doorslaapt, dat mag natuurlijk ook 😂

4 maanden geleden

Ben ik de enige die de sprongen niet echt herkent in de baby?

4 maanden geleden

Reactie op LizaSil

Ben ik de enige die de sprongen niet echt herkent in de baby?
Nee hoor! Ik heb hetzelfde. Mijn zoontje zou nu zijn tweede sprongetje gehad moeten hebben, maar ik merk niet perse dat die onrustig is. Wel merk ik dat hij ineens meer kan; gefascineerd naar zijn handjes kijken en geluiden produceren.

4 maanden geleden

Reactie op Fabvdv

Ah nog twee daagjes dus, duimen dat het dan weer normaal is! Of ineens een ...
Ik duim met je mee! Succes 😉 Doorslapen zou zeer welkom zijn, al zit dat er nog lang niet in denk ik. Geef BV, hoor dat het daarmee langer duurt voordat een kindje doorslaapt. Heb een vriendin waarvan het dochtertje met 8 maanden nog steeds niet doorslaapt. Komt snachts nog voor 1 voeding.

4 maanden geleden

Reactie op Inez0394

Ik duim met je mee! Succes 😉 Doorslapen zou zeer welkom zijn, al zit dat ...
Dat een baby met borstvoeding minder snel doorslaapt is een fabel. Baby's zijn niet gemaakt om snel door te slapen omdat hun maag zo klein is en zij dus sneller een voeding nodig hebben

4 maanden geleden

onze zoon was altijd heel rustig en sliep bijna de hele dag door. nu is hij bijna niet te troosten, sprong 2 vind ik echt heftig 😔

4 maanden geleden

Reactie op liannex1998

hoe oud is je kindje? en je uitgerekende datum... ik twijfel heel erg of he ...
Geboren op 11-12 en uitgerekend op 23-12. Maar merk duidelijk verschil, sliep eerst heel veel overdag en zo zoet. Nu veel huilen en korte slaapjes. 🫣

4 maanden geleden

Reactie op Fabvdv

Hoort slecht slapen in de nacht ook bij een sprong? De kleine man wordt zon ...
Zoals ze in het boek mooi beschrijven ‘als jouw wereld ineens op z’n kop staat, zou jij dan lekker slapen? Zou jij dan lekker eten? Zoek jij dan nabijheid van het meest vertrouwde?’ Dat was voor mij iig heel sprekend. Kan natuurlijk zijn dat het niet elke sprong hetzelfde is, maar dit maakte voor mij wel veel duidelijk.

4 maanden geleden

Hier een kleintje van uitgerekende datum 16-12. Vermoed sprong twee. Wil niet weggelegd worden. Veel huilen om niks terwijl hij daarvoor alleen huilde met een "rede". Ook extreem hongerig. De kleine man krijgt combinatie tussen bv en kv op verzoek. De kleine heeft het aantal voedingen opgehoogd de afgelopen dagen van 7 naar 8. Hierdoor krijgt hij een fles extra. Is dit erg? Denk dat het spring gerelateerd is. Andere hier ook "last" van?

4 maanden geleden

Sprong gerelateerd*

4 maanden geleden

Reactie op MelVG

Zoals ze in het boek mooi beschrijven ‘als jouw wereld ineens op z’n kop st ...
Vind dit wel een mooie reminder om door de sprongetjes heen te komen! Er gebeurt zoveel bij de baby’s en natuurlijk ervaren wij sommige dingen als “lastig”, maar zij ook!

4 maanden geleden

ons kleintje uitgerekend op 14-12, zou volgens de app nu in de moeilijke fase zitten van sprong 2... wij merken nog niks hiervan... of slaat ze de moeilijke fase weer over zoals bij sprong 1? We gaan het zien

4 maanden geleden

Reactie op JustAngelique

ons kleintje uitgerekend op 14-12, zou volgens de app nu in de moeilijke fa ...
Bij ons kwam het ook iets later, 11-12 uitgerekend en nu was donderdag drama dag. Dus kan nog komen ;)

4 maanden geleden

Reactie op Anoniem1514

Bij ons kwam het ook iets later, 11-12 uitgerekend en nu was donderdag dram ...
We gaan het meemaken haha

4 maanden geleden

hoort het overdag niet willen slapen ook bij sprongetje 2? 😅 enkel op mij maar ook niet met volle goesting.... 😣