995 Reacties

4 maanden geleden

Ik denk dat wij er ook middenin zitten. Althans ik hoop dat dat het is 🤣, want dan komen er ook weer betere tijden aan. Van veel en makkelijk slapen in zijn eigen bedje, is het nu alleen met moeite bij mama slapen, en wanneer ik hem weg wil leggen vaak weer meteen wakker. Ook nog net deze week de opvang van de oudste dicht ivm personeels te kort. De kleine dus toch steeds in bed proberen waardoor ik 58564x de trap op en af ben gegaan voor een aai over zijn bol en speentje teruggeven. Lijkt ook meer honger te hebben De 4 uur redt hij niet meer wat hij normaal makkelijk deed. Net een extra flesje gegeven en nu ligt hij heerlijk in dromenland. Heeft trouwens ook enorm last van voeding die omhoog komt. Is veel aan het slikken, bonken met zijn hoofdje, af en toe krijgt hij geen lucht en er hangt een zure lucht om hem heen. Zo zielig.

4 maanden geleden

Reactie op Shauny92

hoort het overdag niet willen slapen ook bij sprongetje 2? 😅 enkel op mij ...
yes! Dit had onze dochter vorige week pff.. niks was goed overdag. niet willen slapen. Was een heftige week. Met heel veel huilen. Op het einde waren we samen aan het huilen😅 Maae sinds deze week slaapt ze als een malle😅 trekt na de fles van 23:00 de nacht door tot 6:00/7:00 en slaapt overdag heerlijk! Het word beter🫣 You got this!

4 maanden geleden

Reactie op ivo15

yes! Dit had onze dochter vorige week pff.. niks was goed overdag. niet wi ...
ik zie ernaar uit!!😅 in de nacht doet ze nu ook lange trekken maar overdag is het nog niet zo goed. wanneer is bij jou het sprongetje begonnen en geëindigd?

4 maanden geleden

Reactie op Shauny92

ik zie ernaar uit!!😅 in de nacht doet ze nu ook lange trekken maar overda ...
uhm ik moet zeggen dat ik op het moment niks onthou haha. maar de oei ik groei app zegt 30 januari begonnen. Voor mijn gevoel is het ook heel vorige week geweest dat het zo ging. Vanaf deze maandag dus 5 feb ineens een wereld van verschil. De app zegt dat de lastige fase van deze sprong nog 2 dagen duurt. Het huilen en niet willen slapen was dus wel echt een week bij ons..

4 maanden geleden

Ja hier ook; ene dag top, andere dag met name avond heel onrustig en alleen maar bij je willen zijn of plots heel hard huilen.

4 maanden geleden

9+2 was bij ons sprong 2 wel echt over! En nu al dagenlang intens genieten! Alles is een fase 😅✨✨✨✨

4 maanden geleden

Volgens mij is hier het tweede sprongetje geschiedt: - de flessen worden weer beter / leeg gedronken - elke dag heel veel bewust lachen naar ons en zelfs geluidjes van ons nadoen, veel meer reageren op omgeving - ze is heel rustig en lief - ze grijpt onze kleding vast als je haar in je armen draagt Woensdag is onze baby 9 weken

4 maanden geleden

Volgens de app nog drie lastige dagen… had zo gehoopt dat het korter zou zijn maar het is al eerder dan de app aangaf helemaal ballen hier Overdag weinig slapen en snel huilerig wat in de avond toe neemt maarja als je slecht slaapt wordt je moe en overprikkeld Hoop echt dat het voorbij gaat en het een fase is en ze dit niet door trekt want het is flink pittig

4 maanden geleden

Wie zit er in sprong drie/ is eruit? Hoe hebben jullie het ervaren?

4 maanden geleden

Wie zit er in sprong drie/ is eruit? Hoe hebben jullie het ervaren?
Ik denk dat wij eruit beginnen te komen. Het viel niet tegen, alleen 1 dag was een totaal drama. Urenlang keihard krijsen en totaal overstuur. Voor de overige dagen dronk hij wat minder, leek eerder moe en wat stilletjes (minder keuvelen en kraaien dan eerst). Wilde ook veel vastgehouden worden en tegen papa/mama aan hangen. Soms ineens vanuit het niets een harde huilbui, dat doet hij normaal nooit. Gisteren overdag langere dutjes gedaan, vannacht voor het eerst 8 uur aan een stuk geslapen. Hij doet nu ineens meer met zijn handjes: erop zuigen, mijn kettinkje grijpen tijdens het voeden, etc. Ik ben wel een beetje bang voor sprongetje 4 😅

4 maanden geleden

Ik dacht dat we er hier een beetje uit sprong 2 waren maar vannacht was een drama. Sinds 2100 kwam hij elke 2 uur voor een voeding en vanaf 4 uur elk uur. Hoop dat het snel weer de goede kant op gaat en het een fase is. Als ik weer begin met werken zijn deze nachten echt pittig! Hij is nu 9 weken en 2 dagen.

4 maanden geleden

Reactie op Fabvdv

Ik dacht dat we er hier een beetje uit sprong 2 waren maar vannacht was een ...
Mn kleine is 10 weken en doet dit al 10 weken lang😵‍💫😵‍💫😵‍💫😵‍💫. Hoop dat sprong 3 gaat wonderen

4 maanden geleden

Mn kleine is 10 weken en doet dit al 10 weken lang😵‍💫😵‍💫😵‍💫😵‍💫. Hoo ...
Oefff wat intens! Hoop het ook voor je!

4 maanden geleden

Reactie op CinA

Ik denk dat wij eruit beginnen te komen. Het viel niet tegen, alleen 1 dag ...
Hoeveel weken is je zoontje?

4 maanden geleden

Reactie op Exxxx

Hoeveel weken is je zoontje?
12 weken

4 maanden geleden

Reactie op Fabvdv

Ik dacht dat we er hier een beetje uit sprong 2 waren maar vannacht was een ...
hier ook een kleintje die ineens veel vaker/sneller voor een flesje komt... hoe doe jij dit? ben bang dat ik teveel geef... maar wil ook weer niet minderen omdat ze dan misschien daardoor juist eerder gaat komen😅 lastig..denk dat sprong 2 nu begonnen is

4 maanden geleden

Pff, sprong 2 in volle gang hier. Tenminste, ik wil graag geloven dat het door sprong 2 komt.. meneertje komt ineens elke 2,5 a 3 uur voor een voeding in de nacht en huilt weer zo veel ineens. Het leek even een week de goede kant op te gaan maar helaas zitten we nu weer in een neerwaartse spiraal 😣

4 maanden geleden

Reactie op Fleurrrrr

hier ook een kleintje die ineens veel vaker/sneller voor een flesje komt... ...
Ik heb er maar gewoon aan toe gegeven en elke keer aangelegd. Met borstvoeding kan je niet overvoeden maar weet niet hoe dit met flesvoeding is. Scheelt wel dat vannacht gelukkig al steeds meer richting om de 3 uur ging. Nu alleen overdag nog korte slaapjes en steeds vaker willen drinken….

4 maanden geleden

Reactie op Exxxx

ik laat haar slapen. Overdag is dat vaak toch niet langer als 2uurtjes. en als ze echt honger hebben, melden ze zich wel

4 maanden geleden

Reactie op Babe88

Volgens de app nog drie lastige dagen… had zo gehoopt dat het korter zou zi ...
zo herkenbaar.. vooral oom her stukje dat het in de avond erger wordt. We zitten hier dan met onze handen in het haar, niet wetende wat te doen om hem nog te kunnen troosten. ik hoop zo dat dit een sprong is, maar het maakt me ook onzeker. denkende dat het misschien toch iets anders is... maar wat dan? zo kan je jezelf behoorlijk gek maken! volgens de oei ik groei app duurt t nog een paar dagen.. ik ben benieuwd!