998 Reacties

4 maanden geleden

onze zoon is sinds gisteren erg onrustig, moeilijk in slaap komen, vaker huilen, fles met moeite leeg drinken, fles drukt hij steeds met zijn tong eruit, daardoor krijgt hij meer lucht binnen, en spuugt hij ook vaker.. Hij is 9 weken, 12-12 geboren. ik was 13-12 uitgerekend. Zal dit ook een sprongetje zijn? Ik dacht dat we die vorige week hadden gehad, toen was hij 1 dag onrustig🤷‍♀️

4 maanden geleden

Reactie op Linda_02

onze zoon is sinds gisteren erg onrustig, moeilijk in slaap komen, vaker hu ...
Zelfde hier! Onze jongen is 13-12 geboren, was 11-11 uitgerekend. Vorige week was hij heel onrustig en kwam ‘s nachts weer om de twee uur om te eten. Nu is hij ineens heel moe, slaapt veel meer overdag en drinkt zijn fles met moeite leeg. 🤷‍♀️

4 maanden geleden

Reactie op lieske040

Zelfde hier! Onze jongen is 13-12 geboren, was 11-11 uitgerekend. Vorige we ...
oh! ik hoop toch zo dat het heel snel weer voorbij is! Lastige fase.

4 maanden geleden

hier kleintje geboren op 14-12, al 4 dagen lastig waarbij ze dan soms ineens omslaat en begint te lachen om dan weer te beginnen huilen. Ze doet enkel korte slaapjes overdag, is enorm snel overprikkelt, fles drinken is een drama. echter slaapt ze sinds deze week nu wel ineens door snachts tot 7h in de ochtend. dus lijkt me toch wel echt typisch aan sprong 2?

4 maanden geleden

Echt 2 weken moeilijk met slapen in de box en in zijn wiegje en nu ligt hij ineens al ruim 2 uur in de box te slapen zonder gehuil? Vannacht wel moeilijk doen met slapen in het wiegje, maar ineens is hij omgeslagen en slaapt hij in de box. Het is gewoon zo raar dat hij ineens lang slaapt op een andere plek dan mijn man of ik...

4 maanden geleden

Reactie op EliJe

hier kleintje geboren op 14-12, al 4 dagen lastig waarbij ze dan soms ineen ...
ja, heel herkenbaar scenario dat je schetst! (dochter van 19-12)

4 maanden geleden

onze dochter (17-12 geboren) was afgelopen (ongeveer 3 a 4 dagen) veel lastiger: huilerig, niet weggelegd willen worden, aanhankelijk. nu vanmorgen kwam zij pas 06u30 voor voeding (normaal niet zo laat) en ze is de hele dag zò mega rustig, bijna dat ik dacht huh ben je ziek ofzo, maar ze is mega tevreden. Ook beetje brabbelen en veel lachen vandaag ineens. Echt... van zo'n kleine meid zou ik er wel 10 kunnen hebben, en zó liefff... alleen. is dit nou sprong 1 geweest of sprong 2? want volgens oei ik groei zou nu pas de lastige fase voor sprong 2 moeten beginnen? ik snap het niet helemaal🤪😂

4 maanden geleden

Reactie op Fleurrrrr

onze dochter (17-12 geboren) was afgelopen (ongeveer 3 a 4 dagen) veel last ...
uitgerekende datum was trouwens 25-12... Daar is volgens mij die app op ingesteld?!

4 maanden geleden

Reactie op Fleurrrrr

uitgerekende datum was trouwens 25-12... Daar is volgens mij die app op ing ...
sprong 2! Ze heeft die een weekje eerder gemaakt dan de app aangeeft. Het kan max 2 weken afwijken van wat de app zegt.. Maar sprong 1 is al te laat die heeft ze toch echt al gehad :)

4 maanden geleden

Reactie op Elliema

sprong 2! Ze heeft die een weekje eerder gemaakt dan de app aangeeft. Het k ...
nohhh wat fijn! en, denk je dat ze dan met alle sprongen ongeveer een weekje eerder zou zijn?🤪 Dan klopt het wel met haar geboortedatum. Moet ik 'm daar op instellen misschien🤭

4 maanden geleden

Reactie op Fleurrrrr

nohhh wat fijn! en, denk je dat ze dan met alle sprongen ongeveer een weekj ...
Nee volgens mij moet je je uitgerekende datum doorgeven.. want ik deed geboortedatum en kreeg toen melding dat ik uitgerekende datum moest doen volgens mij 😅

4 maanden geleden

Reactie op jessicaaa20

Nee volgens mij moet je je uitgerekende datum doorgeven.. want ik deed gebo ...
hahah ja precies, daarom had ik ook uitgerekende datum ingevuld. maar die kleine van mij is dus een week eerder met haar sprong (en dan zou het wel kloppen met haar geboortedatum)🤣 Dus dacht daarom daar op in te stellen? omdat ze dan misschien met alles week eerder is qua sprongen? snap je hem nog🤣

4 maanden geleden

Reactie op Fleurrrrr

hahah ja precies, daarom had ik ook uitgerekende datum ingevuld. maar die k ...
ik had eerst ook de uitgerekende datum ingevuld, maar dat klopte helemaal niet. Zoontje is twee weken te vroeg geboren. Nu heb ik zijn echte geboortedatum ingevuld en dat klopt veel beter

4 maanden geleden

Reactie op CinA

ik had eerst ook de uitgerekende datum ingevuld, maar dat klopte helemaal n ...
ohhhh goed om te lezen. Ga ik dat ook gewoon doen.. Benieuwd of de app een beetje klopt met de volgende sprong (weet dat er speling van 2 weken is maar toch handiger dat het nu dan beter klopt haha)

4 maanden geleden

Reactie op Fleurrrrr

ohhhh goed om te lezen. Ga ik dat ook gewoon doen.. Benieuwd of de app een ...
Mijn zoon van nu 4 kwam ook structureel te vroeg met zn sprongen maar ik hield er altijd gewoon rekening mee dat hij iets eerder zou kunnen beginnen dan de app aangeeft. Maar officieel is het wel de uitgerekende datum want ze hebben ontdekt dat iedereen zijn hersenen zich in het zelfde tempo ontwikkelen vanaf de verwekking ofzo 😄. Bij mij zou de geboortedatum echt niet kloppen ivm 4 weken te vroeg. Ze is 11 weken en nu pas sprong 2.

4 maanden geleden

Bij hoeveel weken (vanaf uitgerekende datum) kwam jullie sprong 3

4 maanden geleden

Ik vind het maar lastig inschatten wanneer ze in een sprongetje zit, aan het clusteren is of een regeldag heeft….. of gewoon last heeft van krampjes?! Ze is deze week best onrustig, sommige dagen veel willen drinken.. sommige dagen ook veel huilen en bij me willen zijn, maar ook dagen dat ze gewoon echt zichzelf is en lekker vrolijk en actief! Ze zou volgende week ergens moeten starten met sprong 2? Sprong 1 is compleet langs ons heen gegaan 😅

4 maanden geleden

Bij hoeveel weken (vanaf uitgerekende datum) kwam jullie sprong 3
net voor 10 weken va uitgerekende datum (maar zoontje is 2 weken te vroeg geboren en is dus 12 weken)

4 maanden geleden

Reactie op jessicaaa20

Ik vind het maar lastig inschatten wanneer ze in een sprongetje zit, aan he ...
Ik heb precies hetzelfde!

4 maanden geleden

Reactie op JustAngelique

Ik heb precies hetzelfde!
Gelukkig ben ik niet de enige 😂🙈 ik hoor en lees van veel dat ze weten dat de kinderen in een sprongetje zitten.. terwijl ik maar zit te gissen want m’n dochter nodig heeft en vooral last van heeft!