115 Reacties

23 dagen geleden

Misschien teveel slaap overdag? Ons zoontje doet 1 heel lang dutje van 2,5 uur ong soms 3. En daardoor slaapt hij heel goed, soms wel eens een avondje regressie, maar meestal niet snachts. En dan enkel vrolijk wakker een uurtje snachts bijv.. ik snap dat het heel slopend is zo de nacht door. Anders misschien toch voeding geven maar dan een klein flesje 2 x van 120 bijv?

23 dagen geleden

Dit is een deel 2, dus geen nieuw topic, maar iets dat al 3 maanden loopt hier op het forum. Simpele oplossingen zijn niet aan de orde helaas.

23 dagen geleden

Een deel 2, wow. Iedereen bedankt voor de input dusver en het meeleven! En welkom terug in mijn online dagboek met alle misère rondom het slapen van mijn zoontje, het verwerken van een huilbaby en nog veel meer 🤭

23 dagen geleden

Reactie op Mama Van 2 Prinsjes

Misschien teveel slaap overdag? Ons zoontje doet 1 heel lang dutje van 2,5 ...
Lief dat je meedenkt! Hier doet mijn zoontje nooit zulke lange dutjes helaas. Ieder kindje is natuurlijk anders. Fijn dat dit voor jullie werkt!

23 dagen geleden

Ik kan het even niet vinden in het 1e topic, maar: klopt het dat hij deze week buisjes krijgt? En wat is er nu afgesproken met bureau van slaap? Wachten zij tot daarna? God, ik duim dat de buisjes voor jullie verechil gaan maken😘😘. Verder dacht ik uti een van je berichten op te maken dat ke je kindje uit 1e dutje nog wel na 30 min wakker maakt (als hij niet al wakker is). Of las ik dat fout? Ik zou iig gezien zijn weinige slaap zelf echt absoluut niet zo snel wakkrr maken. Er zijn genoeg kindjes die 2 gelijke slaapjes hebben en dan (als 1 slaapje vervalt) vanzelf dan overstappen op 1 lang slaapje. Dus zou hem nu alle slaap laten pakken die hij pakt, aangezien hij al zo weinig slaapt en jet dus wel gebruiken kan (en jullie de weinige rust die er is ook). Maar miss las ik dat fout. En : vooral ook niks doen met adviezen waar je niks mee kan🙈 besef me oo dat iedereen weer n ander advies geeft, dood vermoeiend. Dus veeg mijn ongevraagde advies gewoon meteen van tafel als je denkt; been there. Wanneer is de intake ggz? Take care juulie.

23 dagen geleden

Hoe is het gegaan nu in de avond?

23 dagen geleden

Reactie op Chb1989

Ik kan het even niet vinden in het 1e topic, maar: klopt het dat hij deze w ...
Klopt! Donderdag krijgt hij buisjes. Bureau van slaap hebben we voor nu on hold gezet. Eerst inderdaad kijken wat er nog overblijft aan slaapproblemen na de buisjes. En klopt, de laatste tijd wordt hij standaard na 30 minuten wakker uit zijn ochtend dut (en helaas ook de middag dut is regelmatig een hele korte..) Hij slaapt overigens in de nacht best goed hoor. Af en toe wakker maar over het algemeen echt geen uren meer zoals 1.5 week het geval was. Wij kunnen daardoor zelf ook eindelijk weer slapen. Maar nu hopen we dat dit wel doorzet en de dutjes overdag ook weer beter gaan! Intake ggz zal ergens midden of eind januari worden. Maar we twijfelen nog wel hoor. Het gaat ook heel erg over hoe de interactie is tussen ons en ons zoontje. En dat is iets wat ik precies niet wil eigenlijk. Door de ervaringen in het ziekenhuis ben ik juist heel erg onzeker geworden mbt het ouderschap, dat dit echt voelt als een beoordeling. Zoontje ontwikkelt zich hardstikke goed, is vrolijk, goed gehecht (opvang ziet niks bijzonders bijvoorbeeld), waardoor het niet prettig voelt dat er helemaal ingezoomd gaat worden. Maar dat is wel verplicht om daar in behandeling te kunnen, al is het alleen voor de verwerking van hetgeen wat we hebben meegemaakt

23 dagen geleden

Reactie op Jurst

Hoe is het gegaan nu in de avond?
Avond heel goed tot dusver. Gelijk gaan slapen, wel af en aan wakker en dan weer verder slapen. Maar dat is niet erg, hoort misschien wel bij hem. Overdag maar 1x een halfuurtje geslapen. Morgen sinds 1.5 week weer naar de opvang. Vind het best spannend. Ook omdat ik hem de week voor het slaaptrainen dus eerder moest ophalen omdat het echt niet ging daar. We gaan expliciet vragen hem niet in slaap te wiegen.

23 dagen geleden

Reactie op Chb1989

Ik kan het even niet vinden in het 1e topic, maar: klopt het dat hij deze w ...
Nou dit inderdaad, we denken allemaal maar mee, het is een lopende brainstorm zegmaar. Jullie zijn de enige die jullie zoontje zien en horen en een echte inschatting kunnen maken. Ik wakker vanaf 4:50 al, m'n man slaapt nog op de bank, met zijn kinkhoest en ik ben boven met 2 ziekte kindjes. Ik zou ook zo graag eens een week ofzo normaal slapen. Ik heb nu 4 nachten gehad afgelopen week en dan krijg je dit weer 😪

23 dagen geleden

Reactie op Juulie

Klopt! Donderdag krijgt hij buisjes. Bureau van slaap hebben we voor nu on ...
Oh wat enorm fijn te lezen dat de nachten iets beter gaan🙏🙏. Sorry, wij gaan door 3 weken op en af ziekzijn heen en ik heb niet alles gelezen. Hopelikk gaat het gauw overdag ook beter (en helpen de buisjes!!!!) Ik snap je twijfels over het ggz traject goed. Lijkt me ook heel soabnend en kwetsbaar, je bent op je aller kwetsbaardt sls hrt over je kindje gaat en al helemaal als je het gevoel hebt dat je je moet bewijzen (dat lees ik n beetje?).Ben je bang dat ze een mening vormen over jou/jullie interactie/Julie invloed als ouders? Heel naar ala je dat grvoel hebt🩷. Ok werk zelf in de ggz en weet vanuit de andere kant dat fe enige insteel is: hulpbieden aan ouders die d epech hevben het enorm lastigte hevben. Collega van mij werkt in het jonge kind team en had het over bijv neusknijper.s . Ze ziet veel ouders van huilbaby's die net geboren zijn en heeft ooj heel regelmatig te maken met oufers die zelfs uit wanhoop neusje dicht knijpen. Dat is wat een huilbaby en eindeloos slaapgebrek, het zelf op willen lossen (er voor je kind willen zijn) en geen netwerk kunnen/durven inschakelen (omdat je er voor je kind wil zijn) met je kunnen doen. Deze ouders hebben heel veel verdriet hiervan en alle hulp en steun nodig ipv verwijten. Want huilbabies+ slaapgebrek= traumatiserend. Daar mag je hulp bij hebben. Maar je angst lijkt me gord voor te stellen 😘 Iis eigen hulp voor eigen trauma huilbaby geen optie als je jezelf aanmeldt bij volwassenen ggz? Want dit is traject op naam vr je baby in de jeugd-ggz verwacht ik?

23 dagen geleden

Sorry 100 typfouten Maar spannend. Dat wilde ik typen. En ik probeerde te typen; ik werk dus in de ggz en weet vanuit die kant wat de insteek is. De insteek van de ggz is willen helpen en ( mocht je er bamg voor zijn) is nooit en zeker nooit achter een rug om een melding doen bij een instantie die gaat over wat er thuis gebeurt (zoals veilig thuis). Los daarvan: jullie zijn zo kei kei hard coor je kindje an t knokken. Dat verdient vooral veel respect

22 dagen geleden

Gisteren ging het dus op de opvang heel goed. 2x zelf in slaap gevallen. Wel korte dutjes (30 min en 40 min), maar wel de nacht doorgeslapen. Wat wel heel vervelend is, is dat het thuis dus heel moeizaam gaat met de dutjes. Hij blijft echt maar huilen en wil niet slapen. Ik heb hem bijvoorbeeld om 09:30 naar bed gebracht en hij huilt een kwartier later nog steeds 😅 Moedeloos wordt ik er van. Snap niet waarom het niet lukt.

22 dagen geleden

Reactie op Juulie

Gisteren ging het dus op de opvang heel goed. 2x zelf in slaap gevallen. We ...
Bij ons gaat het precies hetzelfde overdag. Hij probeert nu ook al een kwartier met af en aan huilen maar echt slapen lukt niet. De middag is ook echt kort hier. Waardoor ik het ochtend dutje heb ingekort naar een kwartier. Dat ging een paar dagen beter maar nu dus weer prut. De nachten gaan wel heel goed en hij is verder ook niet vervelend. Dus ik laat het maar zo. Ik denk dat hij gewoon snel toe is aan 1 dutje. En daarnaast ook gewoon regressie of wat dan ook 😅😅. Maar je bent dus niet alleen en je zoontje ook niet 😂

22 dagen geleden

Ik heb hem er maar uitgehuild want het huilen werd steeds erger. Hij was heel blij toen ie weer beneden was. 😅

22 dagen geleden

Reactie op Juulie

Gisteren ging het dus op de opvang heel goed. 2x zelf in slaap gevallen. We ...
Morgen eerst de buisjes als het dan nog zo is, zou ik gewoon eens 1 dut proberen. Kijken hoe dat gaat na een paar dagen.

21 dagen geleden

Reactie op Chb1989

Oh wat enorm fijn te lezen dat de nachten iets beter gaan🙏🙏. Sorry, wij g ...
Sorry ik had helemaal niet gereageerd zie ik. Verwijzing is inderdaad voor jeugd ggz op naam van mijn zoontje. Ik heb net na de opname namelijk wel kort EMDR gehad omdat het huilen echt zo hoog zat. Maar het is niet heel goed van de grond gekomen. Omdat mijn man ook problemen ervaart door mijn trauma (ik vind de zorg uit handen geven heel moeilijk, wil eigenlijk ook alles zelf beslissen etc), willen ze nu het hele systeem in 1 keer behandelen. En voor het slechte slapen willen ze kijken of mijn zoontje mogelijk door de hele situatie een nare ervaring heeft opgelopen rondom het slapen. Maar ik vind het best heftig allemaal, het voelt een soort examen en triggert juist de angst dat ik iets verkeerd doe. Wil het zo graag goed doen allemaal. Maar goed, het is een vereiste dus we gaan er voor. Moet eerlijk zeggen dat nu de nachten goed gaan, het allemaal zo rooskleurig lijkt weer. En dat is super fijn, al is het natuurlijk wel heel pril. Dus als het zo doorzet kunnen we het misschien ook anders inrichten met alleen een verwijzing voor mij bijvoorbeeld (voor traumaverwerking). Alleen het grote voordeel van verwijzing op naam van mijn zoontje is dat er nauwelijks wachttijd is. Bij volwassenen zorg wel (inmiddels ruim 4 maanden alleen tot een intake)

21 dagen geleden

Reactie op vdw21

Bij ons gaat het precies hetzelfde overdag. Hij probeert nu ook al een kwar ...
Ah wat moeilijk is dat he! En ook zo dubbel: ergens wil je dat hij gaat slapen omdat hij wel moe is (denk ik), en nood heeft aan een dutje. Maar als hij zo overstuur is lukt dat niet. Ik kan dan best op zien tegen de middag met een oververmoeid kind. Maar inderdaad, de slaapregressie en evt sprong 8 zullen zeker te maken hebben met slechter slapen. Ik denk ook dat mijn zoontje snel naar 1 dutje gaat!

21 dagen geleden

Reactie op Jurst

Morgen eerst de buisjes als het dan nog zo is, zou ik gewoon eens 1 dut pro ...
Daar denken wij ook aan inderdaad. Want de dutjes zijn allebei zo kort (vaak allebei tegen de 30 minuten de laatste dagen). Vind het dan alleen wel lastig wat je gaat doen op het moment dat 1 dutje alsnog heel erg kort is. Hoe is het bij jou, kindjes en man al ietsjes beter?

21 dagen geleden

Reactie op Juulie

Sorry ik had helemaal niet gereageerd zie ik. Verwijzing is inderdaad voor ...
Ik kan me voorstellen dat dit je maximaal kan triggeren Overigens, misschien wel iets om uit te zoeken; mijn ervaring is dat binenn de jeugd ggz er idd naar het systeem gekeken wordt, maar de behandeling is gericht op het kind. Ouders worden daarin sterk meegenomen met sls doel het systeem versterken ten behoeven van het kind, maar iik verwacht dat jij binnen de jeugd ggzj zelf geen traumabehandeling krijgt. Daarvoor zul je je waarschijnlijk zelf moeten aanmelden bij een volwassenzorg. Dat zijn dan 2 naast elkaar staande trajecten (tenminste bij alle GGZ instellingen waar ik heb gewerkt, werkt dat zo). Dus dat aanmelden zou ik sowieso doen. 4 maanden wachttijd klinkt lang maar is relatief kort tov de meeste instell ingen. En je kunt altijd tzt nee zeggen :). Wat enorm fijn dat de nachten nu goed gaan. En snap helemaal dat het er dan rooskleuriger uitziet. Overigens is dat juist vaak het beste moment om uit tezieken wat er verder speelt aan bijv trauma bij jou en mogelijk bij je zoontje. Als jullie meer uitgerust zijn, is daar meer ruimte voor.en kan je het ook beter aan. Want EMDR is niet niks!

21 dagen geleden

Reactie op Chb1989

Ik kan me voorstellen dat dit je maximaal kan triggeren Overigens, misschi ...
Hoop niet dat dat bij ons het geval is. Wij zijn namelijk verwezen voor de verwerking van de huilbaby periode en eigenlijk het hele eerste jaar wat een hel is geweest. Maar omdat het over een jong kindje gaat hebben ze de verwijzing op zijn naam gezet. Consultatiebureau heeft overleg gehad en ook duidelijk aangegeven dat behandeling niet gaat om mijn zoontje (mits blijkt dat hij geen trauma oid heeft uit het ziekenhuis). Ontwikkeling gaat ontzettend goed en daar zijn gelukkig ook geen zorgen om. Dus het stukje onderzoek en diagnostiek is niet nodig en wordt overgeslagen. Volgens mij is dit een traject over contextueel behandelen. Van wat ik heb begrepen kunnen wij dan weer handvatten krijgen voor het slechte slapen (indien nog nodig), wordt er gekeken naar hoe de ouder en kind relatie is (wat ik dus liever niet wil, maar dat is een onderdeel wat ze in alle aanvragen moeten doen, dus daarin zijn geen uitzonderingen mogelijk) en dan het stukje traumaverwerking voor mij en evt voor mijn zoontje als er aanleiding is om te denken dat de eerste ziekenhuisopname voor hem ook traumatisend was.. Maar dat horen we pas ergens in januari, ben heel benieuwd. Gelukkig bestaat ook de optie om er van af te zien mocht het niet passend zijn