19 Reacties
één maand geleden
Ik heb vaak gekookte bloemkool of gekookte broccoli in de koelkast en geef haar een stronkje als tussendoortje. Vooral bloemkool vindt ze heel lekker. Avondeten is bietjes met aardappel en een appeltje groot succes.
één maand geleden
Je hebt wel een kookboek voor kleine kinderen: OP!
Maar ik vond het alweer te uitgebreid haha.
één maand geleden
Houdt ze van pasta? Ik vind wat groenten opbakken of koken en daarna pureren met wat roomkaas erdoorheen altijd wel makkelijk. Ik pureer de pasta niet trouwens die doe ik gewoon in stukjes erdoorheen. Wat er hier ook altijd wel ingaat zijn soepjes zoals linzensoep en dan dip ik daar stukjes brood in. Verder griekse yoghurt, partjes sinaasappel, broodje avocado. Wat ik ook makkelijk vindt zijn groentes id oven doen zoals pompoen zoete aardappel en wortel in reepjes en dan zo geven.
Maar met regelmatig gooit ze het ook op de grond hoor..
Succes 👍🏽
één maand geleden
Lauw warme pannenkoek met zelfgemaakte notenpasta en heel klein beetje appelstroop is hier een favoriet of een omeletje met gepureerde tomaat. Avocado met banaan.
Soms wilt onze kleine ook geen hapje groente, wat bij ons een groot succes is, het lepeltje met groente(puntje) dopen in de kwark. Dan gaat haar bordje wel leeg. En soms na 3 hapjes met kwark heeft het niet meer door dat het zonder is.
één maand geleden
Reactie op Jonga
Sporadisch, vaak maar 2 of 3 stukjes en dan gaat ze er mee gooien haha. Heb ...
Laat je haar zelf eten of voer je het?
Als ik mijn zoontje zelf eten geef, trekt hij het in stukken, knijpt hij het fijn en smijt hij het in de rondte. Als ik hem met geduld en afleiding voer, gaat er best heel wat in.
één maand geleden
Reactie op Jonga
Sporadisch, vaak maar 2 of 3 stukjes en dan gaat ze er mee gooien haha. Heb ...
Zo herkenbaar. Ik kan daar heel slecht tegen. Dat gooien met eten. Zo vervelend. Echt weer een fase. Als we hem vieren dan gooit hij snel zijn eten eruit en als we het neerleggen voor hem dan gaat hij op zijn dienblad slaan zodat alles op de grond valt of hij gooit het gewoon op de grond 😩🥲
één maand geleden
Reactie op H0bbezak
Haha dat dan weer wel maar ik vond van 1 naar 1,5 ook weer heel pittig hoor ...
Ja, maar anders een je gaat dan zo de goede kant op. En vanaf 1,5 heb je alle basale shit wel gehad zegmaar.
3 is ook pittig, maar dat weten en slapen en krijsen is over een paar maanden gewoon voorbij😊
één maand geleden
Reactie op Jurst
Ja, maar anders een je gaat dan zo de goede kant op. En vanaf 1,5 heb je al ...
Heerlijk hè 🙈. Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat ik bijna niet kan wachten tot ons zoontje wat ouder is. Dat hij lekker gaat kletsen en écht zijn eigen dingen kan doen zoals steppen, spelen in een speeltuin enzo. ☺️
24 dagen geleden
Reactie op Jurst
Laat je haar zelf eten of voer je het?
Als ik mijn zoontje zelf eten geef ...
Beide, eerst geven we het haar, en dan na paar happen weigert ze. Proberen nu om haar dan zelf te laten eten, en dat wordt idd een hele hoop geklieder haha, maar tussendoor hapt ze wel gewoon. Ik denk dat we haar gewoon wat meer zelf moeten laten gaan “eten”, wellicht dat ze het dan eerder accepteert 😊
24 dagen geleden
Reactie op Jonga
Beide, eerst geven we het haar, en dan na paar happen weigert ze. Proberen ...
Hoi,
Je kan ook nog proberen om haar wat stukjes te geven wat ze zelf kan eten en tegelijkertijd haar voeren. Wij hebben ook vaak ons zoontje een lepel gegeven, gewoon puur om vast te houden en met een andere lepel te voeren.