55 Reacties
2 jaar geleden
Het is mijn eerste dus tips uit eigen ervaring heb ik helaas niet maar ik houd deze lijst een beetje aan :)
https://img2.24baby.nl/2022/07/828ac162-checklist-vluchttas-bevalling.pdf
2 jaar geleden
Ik moet waarschijnlijk misschien een paar dagen in het ziekenhuis blijven, gelukkig is het niet ver van huis dus mocht er iets zijn kan m’n man erom. Ik hou zelf ook de checklist aan van 24baby, maar dingen die daar (volgens mij) niet opstaan:
- Tepelcreme
- Koude compressen
- Peri Bottle
- Droogshampoo
- Waterfles
Het is ook m’n eerste dus geen idee of ik het ga gebruiken hoor 😂
MOD
2 jaar geleden
In onderstaand (ietsje ouder) topic is ook al wat info: https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-december-2023/vluchtkoffer-oy5R1J
2 jaar geleden
Dextro is onmisbaar, voldoende kleding voor de baby, jezelf en je partner. De mijne stond 3 uur lang mij onder de douche te masseren.. met zijn kleding gewoon aan 🥰
Warme sokken, na de bevalling had ik ijsvoeten. Sloffen of slippers, je mag niet meer op je blote voeten lopen, iets te eten voor na de bevalling. Al zijn het crackers. Ik had daarna zoooo eeen honger! Er kwam wel ontbijt vanuit het zh, maar dat duurde even.
2 jaar geleden
Er staan al veel tips in, idd de kledingsetjes in plastic zakjes omdat ze weten wat de voorkeur heeft. Ik vond tijdens de vorige bevalling zo’n Breaker wel heel fijn om naar binnen te slurpen. Of een banaantje.
Als je een cordring wil gebruiken is dat ook handig om er in te doen (en te instrueren), ik had die de vorige keer wel maar vergeten mee te nemen.
MOD
2 jaar geleden
Reactie op CinA
Wat voor snacks nemen jullie mee? Ik woon in het buitenland en gemaksproduc ...
Ik had een bak met fruit mee, dat heb ik altijd in de koelkast staan dus is zo gepakt. En een banaan.
Van tevoren wel alvast wat crackers/repen in m'n tas gedaan, voor het geval we het fruit zouden vergeten😅
2 jaar geleden
Reactie op CinA
Wat voor snacks nemen jullie mee? Ik woon in het buitenland en gemaksproduc ...
Niets. Vorige twee keer totaal geen behoefte gehad aan eten 🤢
Na de bevalling krijg je hier in het ziekenhuis beschuit met muisjes. En mijn vriend haalt chocola voor mij voor na de bevalling omdat ik dat dan eindelijk weer mag (zwangerschapsdiabetes)
2 jaar geleden
Reactie op jdbx
Ohjeee deze berichten zijn niet goed voor mn emetofobie 😂🥲 tips om dit te ...
Ik had een tijdje geleden een Doula bij mij in de winkel voor pepermuntolie.
Ik vroeg waar ze het voor ging gebruiken en zij gaf aan dat ze degene die aan het bevallen is aan het flesje laat ruiken wanneer die misselijk is.
Ik heb nu zelf ook een flesje in huis staan en ik moet zeggen dat het zeker helpt bij lichte misselijkheid.