7 Reacties

3 maanden geleden

Bij mijn tweede had ik vanaf 26 weken zo ongeveer constant harde buiken. Ik heb er zo veel mogelijk naar geleefd. Dus harde buik = gaan zitten, liggen oid. Tenzij de oudste om aandacht vroeg maar dan ging ik daarna echt wel rustig aan doen. Klussen in delen doen und so weiter. Misschien vervelend masr harde buiken zijn ook echt vervelend (en niet goed)

3 maanden geleden

Tijdens mijn eerste zwangerschap bleef ik ondanks harde buiken toch doorwerken, met 21 weken kreeg ik toen echt pijnlijke, regelmatige harde buiken en kreeg ik bedrust voorgeschreven. Het is toen de rest van de zwangerschap aan blijven houden. Nu met mijn tweede zwangerschap begon het al met 13 weken, met 16 weken ben ik gestopt en ik probeer heel goed naar mijn lichaam te luisteren. Nu ben ik bijna 22 weken en heb ik het gevoel dat ik het redelijk stabiel kan houden. Als het erger wordt pak ik goed mijn rust en zakt het ook wel weer. Mijn les is dus: luister naar je lichaam!

3 maanden geleden

Reactie op Kristelll

Tijdens mijn eerste zwangerschap bleef ik ondanks harde buiken toch doorwer ...
Och jeetje! Ik heb het idee dat het wel afneemt gelukkig. Het is toch een beetje balans zoeken, blijft lastig! Met hoeveel weken ben jij uiteindelijk bevallen?

3 maanden geleden

Reactie op kimdegraaf

Och jeetje! Ik heb het idee dat het wel afneemt gelukkig. Het is toch een b ...
40+2! Maar ik heb dan ook wel echt (bed)rust gehouden als dat nodig was.

3 maanden geleden

Hoe voelen harde buiken? Ik heb wel al een paar dagen menstruatie achtige kramp en maak me ook zorgen. 😕 Nu 20+3

3 maanden geleden

Reactie op Sunny1104

Hoe voelen harde buiken? Ik heb wel al een paar dagen menstruatie achtige k ...
Alsof je buik als 1 grote spier maximaal samentrekt zonder dat jezelf actief daar iets aan bijdraagt.

3 maanden geleden

Vanaf 18 weken heb ik ook echt regelmatig harde buiken. Ben nu 22 weken en het lukt me nu om het wat meer onder controle te houden: echt rustig aandoen en 1 dag drukte? Volgende dag thuis. Bij mij lijkt het vooral bandenpijn te zijn doordat indd de baby flink aan ‘t groeien is. Verloskundige zei dat het geen probleem is, maar dat het vooral voor jezelf wat lastig kan zijn. Warme kruik (moet ik nu niet aan denken, haha) en bedrust; enige wat helpt hier!