17 Reacties

3 maanden geleden

Mag ik vragen waar je man dan is?

3 maanden geleden

Reactie op frg

Mag ik vragen waar je man dan is?
Die is voor werk weg op dat moment

3 maanden geleden

Reactie op ilseN1984

Die is voor werk weg op dat moment
Ohh dat is wel echt jammer dannnnn pff

3 maanden geleden

Is het mogelijk dat je schoonzus (of je vader, maar misschien benoem je die bewust niet in je tekstje) oppast en dat je moeder mee kan gaan naar het ziekenhuis? Ik kan je onvoldoende vertellen over de steun in het ziekenhuis als je alleen bevalt. Ik weet wel dat ik uiteindelijk in een soort bubbel kwam, waardoor ik niet meer doorhad wie er wel/niet om me heen was. Wat me opviel is dat vooral de dames van de verloskunde afdeling erg prettig waren en dat ik onvoldoende beeld heb van de gynaecoloog (die bij mij uiteindelijk de keizersnede heeft gedaan). De dames van de verloskunde afdeling leven ontzettend met je mee en stellen je op je gemak. Dat zullen ze waarschijnlijk nog veel meer doen als je alleen bevalt. Waar je wel rekening mee kunt houden, is dat ook zij hun werktijden hebben en elkaar afwisselen. Het kan dus zijn dat je niet dezelfde dame hebt aan het begin als aan het einde.

3 maanden geleden

Ik zou dan kijken of er geen buurvrouw is ofzo die op je dochters passen kan. Dan kan je moeder bij nou zijn. En nog eens heel goed nadenken of je man niet anders kan doen met zn werk. Wat is er nu zo belangrijk dat je er de geboorte van je kind voor wilt missen?

3 maanden geleden

Is in jouw situatie een doula misschien fijn?

3 maanden geleden

Reactie op jarofsouls

Dat is een goeie!

3 maanden geleden

Reactie op Meikevd

Is het mogelijk dat je schoonzus (of je vader, maar misschien benoem je die ...
Mijn vader is helaas overleden . Ik heb eigenlijk alleen mijn moeder. Ik ga proberen om ingeleid te worden , maar de laatste keer heb ik er ook 3 dagen over gedaan en uiteindelijk een keizersnede. Vader van de kleine die werkt en woont aan de andere kant van het land, geen rijbewijs dus als het midden in de nacht spontaan gebeurd dan gaat hij er niet op tijd bij zijn en om heel eerlijk te zijn gaat de relatie al niet heel lekker en wonen wij bewust niet bij elkaar al 2 jaar. Liever alleen dan ellende zeg ik altijd maar.

3 maanden geleden

Reactie op jarofsouls

Daar ga ik me eens in verdiepen

3 maanden geleden

Reactie op Ber22

Ik zou dan kijken of er geen buurvrouw is ofzo die op je dochters passen ka ...
Ja de relatie is zoiezo al ingewikkeld. We wonen al 2 jaar apart omdat het zo beter gaat. Hij is niet welkom aan mijn kant van de familie na wat dingen die zijn voorgevallen. Maakt het er allemaal niet makkelijk op zeg maar.

3 maanden geleden

Reactie op ilseN1984

Mijn vader is helaas overleden . Ik heb eigenlijk alleen mijn moeder. Ik ga ...
Wat een complexe situatie. Goed dat je kijkt naar wat er allemaal mogelijk is. ❤️

3 maanden geleden

Hi, ik heb ook even zitten denken en vind tot nu toe de tip een doula te zoeken een hele goede! Een andere optie kan zijn dat je aan een verloskundige in opleiding vraagt of zij erbij wil zijn, niet als medisch zorgverlener, maar als ondersteuner. Ook meteen leuk voor haar ervaring als student, en als de student een beetje een goede kant van zich laat zien, mag ze misschien wel samen met de verloskundige van het ziekenhuis huis het kindje vangen, hartstikke leuk voor haar ook! Moet je wel een verloskundige in opleiding kennen, ofwel de opleidingen mailen of ze een oproep op hun site willen plaatsen.

3 maanden geleden

Andere optie is mijn inziens idd dat je oppas zoekt voor je dochters, bijv lieve buren vraagt oid. Ik denk dat als je je kwetsbare verhaal vertelt, er genoeg mensen willen helpen! Alleen natuurlijk lastig dat je niet zomaar elke buur op je kids kan laten passen

3 maanden geleden

Praktisch vraagje, hoe kom je in en uit het ziekenhuis? Heb je wel iemand die je brengt en haalt?

3 maanden geleden

Jeetje, ik vind het echt zo naar om te lezen dat je misschien alleen gaat moeten bevallen.. Bevallen lijkt me een van de heftigste dingen die ik mee ga maken en het lijkt me verschrikkelijk om dat zonder de steun van een van mijn naasten te moeten doen.. Ik dacht ook meteen aan een andere oppas zoeken en je moeder mee te laten gaan. Ik hoop echt dat je iets kunt regelen, want ik vind dat niemand alleen zou moeten bevallen ❤️

2 maanden geleden

Doula is absoluut goede optie! En anders zou ik aangeven bij je verloskundige praktijk dat je graag iemand bij je hebt. Met een beetje geluk kunnen ze iemand de hele tijd bij je laten zijn, ipv alleen de laatste centimeters. Het komt sowieso goed! Bevallen doe je toch uiteindelijk in je eentje, en de zorg in het ziekenhuis is doorgaans heel goed. Gewoon overal aangeven dat je graag hulp wilt, dan is die er altijd.

2 maanden geleden

(Ook bij mij gaat er alleen een doula bijzijn. De enige vriendin die ik er bij zou willen hebben, die ook bij de eerste bevalling was, die is op vakantie. Dus daarom alleen de doula)