23 Reacties

4 maanden geleden

Oh ik zweer juist bij een (gewone) luieremmer! Wij gebruikten ook geen wattenstaafjes, koop ik niet meer. Molton bedzeil: alles wat niet ademt / waterdicht is hebben we niet op het matras gelegd. Voelde niet goed. De zeiltjes die je bij je eigen kraampakket krijgt (of koopt bij de drogist) kunnen eventueel rond de billetjes wel op het matras. Of op her verschoningskussen... Alles bij het kopje veiligheid heeft toch geen haast?! Wat ik weer ga doen is Kotex maandverband maxi kopen en op voorraad leggen.Zo fijn bij bloedverlies na je bevalling. Met het kraampakket red je het niet. En dimlicht voor de babykamer, Philips Hue in plafondlamp bevalt nog steeds goed (peuter wil inmiddels graag een disco maken).

4 maanden geleden

Ik wil nu ook graag een draagdoek en kinderstoel met liggedeelte (als Stokke newborn). Iets meer handen vrij voor peuter en andere verplichtingen en baby toch dichtbij.

4 maanden geleden

Reactie op escg

Oh ik zweer juist bij een (gewone) luieremmer! Wij gebruikten ook geen watt ...
Jaaaa en grote zachte ondergoed is ook echt het lekkerste wat er is

4 maanden geleden

Reactie op escg

Ik wil nu ook graag een draagdoek en kinderstoel met liggedeelte (als Stok ...
Jaaa en de box zal nu ook wel veel gebruikt worden. Want ik denk dat de oudste niet van de kleine af kan blijven

4 maanden geleden

Reactie op MamavanMasonn

Jaaaa en grote zachte ondergoed is ook echt het lekkerste wat er is
Jaaa ik koop dat ook!! En pak t.z.t. de t-shirts van mijn man 🤭 ben er ook in bevallen. Zat prima hahaha

4 maanden geleden

Reactie op MamavanMasonn

Jaaa en de box zal nu ook wel veel gebruikt worden. Want ik denk dat de oud ...
Grappig hè, die aanpassingen. En je reden is wel heel lief. Ik denk dat mijn zoon ook nog wel eens jaloersig zou kunnen worden, dan kan hij ook aandacht krijgen (in een ideale wereld, even kijken hoe de praktijk uitpakt)

4 maanden geleden

Een flessenwarmer, nog nooit gebruikt. Beetje gekookt water en veel koud water mixen. En een kolf staat dan weer als optie, maar binnen 3 uur moest mijn man een kolf bij een zorgcentrum gaan huren omdat de productie te langzaam was.

4 maanden geleden

Reactie op escg

Jaaa ik koop dat ook!! En pak t.z.t. de t-shirts van mijn man 🤭 ben er oo ...
Hoe groter hoe beter hè 😂😍

4 maanden geleden

Reactie op Mama Jort

Een flessenwarmer, nog nooit gebruikt. Beetje gekookt water en veel koud wa ...
Jaa wij gebruikte de flessenwarmer vaak wel voor borstvoeding in de nacht. Alleen dan vergaten we dat ding weer uit te zetten. Vaak hielp een kommetje met gekookt water ook🥴 Een kolf is wel echt aan te raden! ( ik heb hem gelukkig nog! ) maar altijd wel fijn om hem te hebben om toch even je borst leeg te kolven of inderdaad om je productie op te krikken

4 maanden geleden

Reactie op escg

Grappig hè, die aanpassingen. En je reden is wel heel lief. Ik denk dat mi ...
Jaaa ach. Box is altijd fijn in het begin zodat ze daar lekker kunnen slapen in een babynestje! En inderdaad om de oudste ook aandacht te kunnen geven. Ben heeeel benieuwd hoe dat straks gaat

4 maanden geleden

Veel gebruikt: - hydrofieledoeken - babynestje - elektrische kruik voor de eerste weekjes (nazomer of winterbabys) - kinderwagen waar de maxicosi of ander autostoeltje die je hebt, op kan geklikt worden met adapters - bepanthene billenzalf! - slofjes met sok eraan (deze kunnen ze er niet af trappen en kan je vinden bij o.a. de zeeman winter collectie) - badstoeltje baby met zuignappen voor als je een bad hebt (veel gebruikt in bad vanaf het moment van zitten) Gekocht en niet gebruikt: - luieremmer (wij gebruiken 10L pedaalemmer zakjes van de action die we eind van de dag weggooien buiten, poepluiers gooien we direct weg buiten) - flessenverwarmer - babyschoentjes - wegwerp washandjes - boxpakjes (je houd er van of hebt er niks mee.. wij vonden overslag truitje met broekje sneller en makkelijker werken met verschonen dan een boxpakje 🤷🏻‍♀️) Veel succes én plezier nieuwe mama’s, jullie kunnen dit 🥰💪🏼!

4 maanden geleden

Ik heb bij de eerste vooral heel erg voorbereid op de baby, en niet op mezelf. Dat ga ik deze keer anders doen. Dus echt genoeg verzorgingsspullen voor mezelf, genoeg maandverband, wasbare zoogcompressen want wegwerp vond ik niet lekker zitten, fijne nieuwe badjas en sloffen, een goede kolf, etc. De vorige keer dacht ik acch, is niet nodig, maar nu wil ik wat beter voor mezelf zorgen. Nog een aantal dingen die ik ga aanschaffen die ik vorige keer gemist heb: - elektrische kruik, ik vond het echt gezeik om elke keer die kruiken te vullen - stokke stoel met newborn set - flessenwarmer - zo’n mamaroo wiegje dat beweegt Wil het mezelf deze keer zo makkelijk mogelijk maken dus alles waarvan ik denk dat het me door de newborn fase heen gaat slepen, ga ik aanschaffen😆

4 maanden geleden

Wij gebruikten de box maar voor het verschonen. Ons meisje wilde erin echt niet zijn. Ze wilde 100% van de tijd met ons zijn (we moesten creatief zijn met het koken, naar de wc gaan, etc.). Ook ze kon vanaf het begin maar in ons/haar kamertje slapen die helemaal donker was met de noise machine aan. In de co-sleeper /wiegje tot 6 maanden in ons kamer, vanaf 6 maanden in eigen kamertje. Dus baby phone en white noise machine ga ik zeker nog 1 aanschaffen. Ook de luieremmer was een uitvinding (50 l, was genoeg minimaal 1 week, dus we hoefden het zakje niet te vaak te vervangen). Ow, en natuurlijk het nestje om in te slapen en Love to dream swaddles waren handig. (niet echt inbakeren, handjes omhoog enzo maar toch het veilige baarmoeder gevoel). Verder lekker veel kleding, zodat je niet elke dag hoeft te wassen, veel overslag pakjes en overslag rompers. Handig met zo'n klein lichaampje. 👍😉

4 maanden geleden

Wij hebben ook een luier emmer omdat in onze gemeente luiers apart worden ingezameld in speciale zakken. Dus dan doen we ze niet in de kliko, maar verzamelen apart.

4 maanden geleden

Uiteindelijk wat me nou écht gered heeft: een white noise apparaat😄. Dus koop dat vooral of vraag het als mensen je een cadeau willen geven haha.

4 maanden geleden

Slaapzakken zou ik ook nog niet aanschaffen van tevoren en eerst even paar weken je kindje leren kennen. In het begin blijven ze gewoon onder de deken liggen dus nog niet direct een slaapzak nodig. Pas iets later dat ze zich gaan verplaatsen in bed stop je met dekens en stap je over op slaapzak. Mijn conclusie na 6 weken was dat m'n kind écht een inbakerslaapzak nodig had als er ooit nog geslapen moest worden😛 terwijl er genoeg babies zijn die dat niet nodig hebben en een normale slaapzak aan kunnen.

4 maanden geleden

Reactie op MamavanMasonn

Hoe groter hoe beter hè 😂😍
Zeker! Lekker voor eigen comfort gaan en loslaten wat je er normaal van vindt. Hoogzwanger en bevallen zijn is al intensief genoeg 😅

4 maanden geleden

Wel: - Luieremmer - Draagzak (maar wel een goede ergonomische, er zijn helaas heel veel slechte draagzakken op de markt) - Cosleeper, heeft hij tot 6 maanden zeker in geslapen - Van die kleine monddoekjes en niet alleen (grote) hydrofiele doeken Geen: - Dure deken voor ledikantje, tegen de tijd dat hij daar eindelijk in ging droeg hij slaapzakjes - Badthermometer, je hand werkt prima - Wipstoel, erg weinig gebruikt - Bedzeilen, totaal niet nodig (echt vrijwel nooit een nat bedje) en bovendien onveilig. En een lifesaver voor jezelf: menstruatieondergoed! Ik vond het kraamverband een HEL en na enkele dagen kon ik prima over naar menstruatieondergoed. Wat zit dat heerlijk vergeleken met maandverband.

4 maanden geleden

Reactie op Pupske2

Wel: - Luieremmer - Draagzak (maar wel een goede ergonomische, er zijn hela ...
Is dat echt zo fijn de menstruatie ondergoed? En van welk merk?

3 maanden geleden

Een rood fietslampje als nachtlampje Luieremmer gebruik ik na 17 maanden nog steeds! Ik heb het bevallingsjurkje na mijn bevalling nog maanden als nachthemd gebruikt. Met een winterbaby was het dan niet zo koud om borstvoeding te geven 's nachts. Babynestje nooit gebruikt Zelf ben ik juist fan van boxpakjes, zeker met een winterbaby blijft het lijfje dan lekker warm. De wipstoel van baby bjorn was hier met reflux echt een lifesaver!