19 Reacties

3 maanden geleden

Ik zou gewoon even bellen voor de zekerheid. 😇

3 maanden geleden

Bij onzekerheid altijd bellen! Daar zijn ze voor ❤️!

3 maanden geleden

Ik heb mogelijkheid tot appen met het spoednummer. Wellicht heb jij die mogelijkheid ook een voel je je daar beter bij. Ik voelde gisteren dezelfde twijfel maar met twijfel over verlies van urine, afscheiding of vruchtwater. Na even heen en weer geapp toch voor de zekerheid een testje bij mij thuis. Gelukkig geen vruchtwater in mijn geval

3 maanden geleden

Ik kreeg te horen dat ik vaker moet bellen als ik een vraag heb of gewoon even een dubbel check wil. Ze willen je zo ontspannen mogelijk. En steeds maar braaf wachten tot de afspraak maakt niet altijd ontspannen. Ik ben trouwens even ver en had een blaasontsteking. Gewoon even wat vaker alles laten testen kreeg ik te horen. En veel praktijken hebben ook een hartjesspreekuur dan kun je gewoon even komen om te luisteren.

3 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde vandaag gebeld en dan zeggen ze ja je hebt altijd vragen en altijd en dan zegt iemand anders je kan nier vaak genoeg bellen pff is wat

3 maanden geleden

Het klinkt mij inderdaad als een blaasontsteking in de oren. Dus dan zou ik morgen even langs de huisarts gaan om dat te controleren! Maar verloskundige mag je ook altijd bellen bij twijfel!

3 maanden geleden

Reactie op Mamavtwee

Ik heb mogelijkheid tot appen met het spoednummer. Wellicht heb jij die mo ...
Hadden we dat ook maar, zou echt veel minder als een drempel voelen voor mij. Maar ik ben nu geweest en ik krijg nog de uitslag of ik blaasontsteking heb! 😅

3 maanden geleden

Reactie op Mies206

Het klinkt mij inderdaad als een blaasontsteking in de oren. Dus dan zou ik ...
Mocht langskomen, krijg nog de uitslag 😊

3 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde vandaag gebeld en dan zeggen ze ja je hebt altijd ...
Ik vind dat wel heel lullig als ze dat zo aangeven, ze waren bij mij wel begripvol en ik mocht langskomen. Maar ik moet zeggen dat ze bij mij ook weleens hebben gezegd wacht maar af maar dan was het waarschijnlijk niet zo erg in hun ogen..

3 maanden geleden

Reactie op PTF

Ik kreeg te horen dat ik vaker moet bellen als ik een vraag heb of gewoon e ...
Gelukkig liet het ziekenhuis me meteen komen dus nu wacht ik nog op de uitslag. Ik heb eerder een miskraam gehad dus nu heb ik soms de neiging om te vaak te bellen wat dan de drempel voor de keer erna weer hoger maakt 😅

3 maanden geleden

Ik ben verloskundige (en zelf rond dezelfde termijn zwanger) en vind even bellen tav zorgen tussen 9-17 uur overdag, ook in het weekend, altijd dikke prima! Zeker als dat voorkomt dat je snachts toch met spoed belt omdat je het zo lang hebt afgewacht dat je inmiddels ofwel spoed hebt, of dikke paniek. Snachts mag je natuurlijk voor spoed bellen en bel je niet met een klein vraagje, maar overdag vind ik dat een verloskundige er voor je moet zijn als je onzeker bent, dus ook voor vraagjes die VOOR JOU niet kunnen wachten (dan maakt het geen reet uit of iemand anders wel vindt dat je ermee mag wachten). Mocht je merken dat je vaker dan eens per 2 weken belt met de spoedlijn rond deze termijn, is het misschien fijn om je volgende controles wat vlotter op elkaar te plannen iom de vlk, ipv pas over (de normale) 4 weken, zodat je even wat extra momenten hebt om onzekerheden te bespreken.

3 maanden geleden

En: je kan je vraag aan de spoedlijn altijd aankondigen met 'het heeft geen grote spoed, maar ik voel me onzeker of mijn klachten oke zijn' > zo weet de verloskundige dat je belt met zaken waarover jij wil over of het normaal is of niet

3 maanden geleden

En ik leg inderdaad ook wel eens iemand uit dat de klachten die ze ervaart normaal zijn of passen bij bijv een lage bloeddruk oid (wat dus vet normaal is en niemand iets aan kan helpen). Als ik me als verloskundige kan overtuigen dat vrouw en kind absoluut niet in gevaar zijn en de klachten binnen normale zwangerschapsklachten horen, stel ik mensen gerust of moeten ze bellen als de klachten verergeren. En als ik daar niet van overtuigd ben, dan doen we extra checks. Bij jouw klachten specifiek zou ik idd aan een blaasontsteking denken, als dat het niet is, even overdag met je verloskundige overleggen en dan kan zij met wat extra vraagjes goed inschatten of dit past bij bijv een groeiende baarmoeder (dus normale klachten) of dat er toch iets meer aan de hand kan zijn.

3 maanden geleden

En ik leg inderdaad ook wel eens iemand uit dat de klachten die ze ervaart ...
Bedankt voor je antwoord, ook fijn om het eens vanuit jouw kant te horen. Ik mocht langskomen en ze hebben van alles bekeken wat me super gerust gesteld heeft. Ik heb geen blaasontsteking en ze denkt inderdaad dat het komt door de groei helemaal omdat het er twee zijn. Nu zit ik er in iedergeval gerustgesteld oncomfortabel bij🤪

3 maanden geleden

Reactie op annabelvdv

Hadden we dat ook maar, zou echt veel minder als een drempel voelen voor mi ...
Ja, ik snap ook niet dat dat niet standaard is eigenlijk.. Ik heb deze zwangerschap (omdat ik pas met 17 weken bevestigend te horen heb gekregen zwanger te zijn) vaker geappt omdat mijn gedachten me gek maakten. En als je moet bellen voelt het alsof je mogelijke bevallings-tijd opslokt en zo'n spoed vind je het zelf niet maar het maakt je wel onzeker. Hoe mooi dat je dan kan appen en de verloskundige dan terug kan appen als zij daar tijd voor ziet.

3 maanden geleden

Fijn dat het duidelijk is wat het is en succes met je gerustgestelde oncomfortabeleheid😋

3 maanden geleden

Oh ja die hartkloppingen die gewoon uit het niets komen. Nu met de 2de zwangerschap kan ik er stukken beter mee omgaan. Maar bij de 1ste, ik dacht soms echt dat ik ieder moment om kon vallen 🙈🙈 Kortademig kan ik me bij een tweeling al helemaal voorstellen en dat steeds moeten plassen ook. Je organen moeten ook ruimte maken voor 2 babies. Sowieso bij twijfel of ongerustheid altijd je verloskundige bellen.

3 maanden geleden

En ik leg inderdaad ook wel eens iemand uit dat de klachten die ze ervaart ...
Mag ik ook wat vragen?

3 maanden geleden

Mag ik ook wat vragen?
Nee, sorry, ik reageer soms op 24baby topics als ik vrij ben en er zelf zin in heb. En als ik werk, ben ik er voor mijn cliënten. Om mezelf te beschermen hou ik het daarbij