37 Reacties

3 maanden geleden

Wij hebben tot nu toe alles zelf betaald. Wij moeten nog voor de baby een kinderwagen en autostoel met isofix kopen. Mijn schoonouders zouden gedeeltelijk mee betalen. We hebben gezegd dat ze zich niet verplicht moeten voelen en ieder beetje fijn is. Van mijn kant van de familie is niemand meer. Daar krijgen we niks meer van

3 maanden geleden

Wij hebben van mijn schoonouders een kinderwagen mogen uitzoeken. En van mijn ouders een box met boxkleed

3 maanden geleden

Wij krijgen van mijn ouders heel de babyuitzet: kinderwagen, kamertje en maxi cosi. Deze zijn al besteld en van mijn schoonouders krijgen we 2000 euro 🫣 Normaal wilde ze gewoon allebei de helft van de grotere dingen doen, maar mijn ouders waren eigenwijs toen we alles uit hadden gekozen 😂 Als het allemaal binnen is stort ik gewoon de helft terug. We hebben het zelf gewoon goed en vonden dit allemaal niet nodig, maar ze wilde het allebei perse doen. Dankbaar dat ze dit willen 🩷

3 maanden geleden

Mijn ouders openen bij elke geboorte van een nieuw kleinkind een rekening voor het kindje. Ofja dat doen wij dan dan voor onze kinderen en daar storten zij een bedrag naartoe. Zo is het echt puur de kindjes zelf 🥰 Mijn schoonouders hebben bij ons jongens steeds een tripptrapp stoel gegeven. Vonden wij echt heel fijn! Ditmaal is dat eigenlijk niet meer zo hoog nodig, dus deze keer weet ik het eigenlijk niet :)

3 maanden geleden

Zeker, ouders mijn kant: kinderwagen. Ouders zijn kant: maxicosi en box. En daarbij nog cadeaus van oma's etc., zoals de co-sleeper! Heel lief :-)

3 maanden geleden

Schoonouders niets Mijn ouders en broertje hebben de kinderwagen bekostigd: 600 euro

3 maanden geleden

Van mijn ouders krijgen we de kinderwagen. Die gaan we zaterdag uitzoeken. Prijs maakt niets uit. Van mijn opa en oma krijgen we iets van een box oid, zoiets mogen we nog uitzoeken. Van mijn schoonouders nog niets gehoord. Verder krijgen we steeds een en ander van mijn ouders en opa en oma van kleding of een dekentje en dergelijke.

3 maanden geleden

Mijn schoonmoeder had ons 500€ gegeven voor de kinderwagen. Mijn ouders boden een week later aan de kinderwagen te willen betalen. Ik heb toen met hen afgesproken dat zij de rest (na de 500€) bijleggen. Wil geen misbruik maken van de vrijgevigheid. We hebben wel een 4 in 1 gekocht, dus ook met autostoeltje en base. Ook hebben we een hoop kleine dingetjes gehad en gok ik dat ze hun kleinkind echt goed gaan verwennen. Wij hebben het financieel goed, maar onze ouders willen hun eerste kleinkind gewoon ook verwennen en leven super mee.

3 maanden geleden

Wij hebben van mijn ouders de kinderwagen en de kinderkamer gekregen (veel te gek) en van mijn schoonvader de trip trap en maxi cosi….dus echt mega verwend 🫣

3 maanden geleden

Van mijn zusje (trotse tante to be) krijg ik de kinderwagen. Die had mijn vader mij ook willen geven, maar mag nu dus voor het bedrag van de kinderwagen andere dingen voor de uitzet halen. Tevens nog wat losse grote cadeaus gekregen van hem en zijn vrouw. Super dankbaar voor hun bijdragen! 🍀

3 maanden geleden

Mijn schoonouders hebben bij de eerste de babykamer gedaan, mijn moeder heeft een babyshower georganiseerd als cadeau. Deze tweede keer hoeft dat niet zo nodig nog eens, we hebben al heel veel spullen en een babyshower wil ik liever niet. Heb liever een dagje extra oppas dan spullen!🤣

3 maanden geleden

Van mijn moeder hebben we 4 rompertjes gekregen, van mijn schoonmoeder een zwangerschapsketting en een mutsje voor de kleine. Ik vermoed dat beide oma's-to-be nog wel wat kleding cadeau zullen doen omdat ze gewoon heel enthousiast zijn en lekker meeleven. De vriendin van mijn vader heeft ons een mooi kinderboek cadeau gegeven (ze werkt in een bibliotheek dus had ook niet anders verwacht). We zijn heel dankbaar voor alles wat we gekregen hebben, en hebben 0 verwachtingen dat we iets krijgen. Alle big ticket items hebben we zelf aan geschaft.

3 maanden geleden

Wow wat een mooie kados krijgen jullie! Wij hebben wat kleine dingen gekregen zoals rompers maar ik verwacht eerder dat ze de kleine verwennen als ie er is haha.

3 maanden geleden

Van mijn vader een grote bijdrage aan de babykamer, van mijn moeder en stiefvader de autostoel, van mijn schoonouders krijgen we de stokke kinderstoel met de accessoires erop en van de broers en zussen vooral kleertjes en een babynestje! ❤️ te lief allemaal.

3 maanden geleden

Hier geen bijdrage. Niet van ouders en ook niet van schoonouders. Hebben ze bij de eerste ook niet gedaan. Wij kunnen gelukkig veel hergebruiken.

3 maanden geleden

Mijn ouders hadden een tijd terug (nog voor ik zwanger was) een kinderwagen van de buren overgenomen (vrijwel nieuw). Nu mogen we het ledikantje nog uitzoeken en hebben ze natuurlijk allerlei kleertjes en kleine dingetjes al gekocht. M'n moeder organiseerd ook de babyshower samen met een vriendin. Van mijn schoonmoeder mogen we een box uitzoeken. Super dankbaar 🩷

3 maanden geleden

Hier krijgen we van mijn moeder een box en van mijn schoonouders een Stokke Tripp Trapp. Super blij mee! Daarnaast hebben we het geluk dat we mega veel van mn zus mogen lenen/gebruiken, zoals kinderwagen, maxicosi, Isofix base