14 Reacties
één maand geleden
Ik zou niet teveel in huis halen, misschien 2 flesjes en 1 pot van welke je zou willen geven als het niet zou lukken. Stel het lukt niet heb je al iets klaar staan en kan je erna altijd bijhalen 😊
één maand geleden
Wij halen wel een pot in huis. Ook al is de planning borstvoeding. Ik kreeg de tip dat ook met borstvoeding het soms niet lukt en je altijd zult zien dat het snachts is, dan hebben we het maar achter de hand voor nood.
één maand geleden
Ze hebben ook nutrilon zakjes, per 3 ofzo worden die verkocht. Wij hadden een fles en pak in huis, maar uiteindelijk weggegooid.
één maand geleden
Jaaaa wel een pot in huis halen hoor. Mijn borstvoeding kwam pas na een week op gang en mijn schoonzus heeft nog midden in de nacht een pot gebracht die ze had staan. Wat een drama nacht was dat 😅.
één maand geleden
Niet halen.
Borstvoeding geven is een onzekere periode omdat je niet kunt zien dat er melk uit stroomt en zeker niet hoeveel.
Als je dan onzeker bent en twijfelt ga je sneller flesvoeding gebruiken als je het in huis hebt. Terwijl in zulke gevallen niet aanleggen juist ontzettend tegen Borstvoeding en op gang komen van, kan werken.
Baby's kunnen sowieso 24u ofzo zonder überhaupt voeding en tegenwoordig hebben winkels zulke ruime openingstijden dat een pak flesvoeding snel genoeg gehaald is indien dit toch nodig is. Of de verloskundige heeft ook wel voeding als het moet.
één maand geleden
Het werd mij bij de oudste afgeraden. Als je al kv in huis hebt doet dat iets met je hoofd waardoor de bv mogelijk minder goed lukt. Aan de andere kant.. zon pakje nutrilon met 3 kleine zakjes en een flesje dat je vaak krijgt in de blije doos oid (weet niet zeker welke). Kan geen kwaad denk ik.
één maand geleden
98 procent vd vrouwen kunnen gewoon moedermelk aanmaken. Meer dan de helft vd tijd lukt het echter niet wegens onzekerheden ed bij moeder. De andere grootste reden is probleem met tongriempje wat ipc gelijk ontdekt zou kunnen worden door VK/kraamzorg als je merkt dat de baby niet (goed) aanhapt. Daarnaast krijgt de baby de eerste dagen echt alleen colostrum en maar enige druppels per voeding. Het is ook normaal bij borstvoedende babies dat ze de eerste dagen wat afvallen en vrijwel heel de dag aan de borst hangen. Door LC wordt over het algemeen afgeraden om dus ook geen kunstvoeding in huis te halen alvorens baby er is omdat dit meer onzekerheden kan brengen en je hierdoor sneller gaat denken toch maar even bij te voeden- terwijl dat 9/10x dus echt niet nodig is.
Ik zou evt als je twjfels hebt wel een flesje in huis halen maar geen voeding. Mocht je voeding echt nodig hebben kun je dat altijd nog wel halen maar flesjes niet per se overal.
Mijn tip is om je volledig over te geven aan de situatie en echt in je lichaam te vertrouwen en dan komt het vast goed :) zo niet? Partner in de kraamweek gewoon even op pad sturen als het nodig is.
één maand geleden
Als je het in huis haalt zou ik van die kleine zakjes doen. Wij hadden bij de eerste een grote pot, ik had veel pijn en de kraamzorg raadde aan om de fles te geven na een paar dagen. Vervolgens weigerde ze de fles en moest ik (GELUKKIG!) door met de borstvoeding. Die pot hebben we weg moeten gooien, want maar 3 weken oid houdbaar wanneer open.
Een kolf huren bij de kraamzorg is erg fijn als ze borstvoeding wilt gaan geven. Dan heb je dat altijd achter de hand en kan je eventueel vingervoeden als je moet bijvoeden. Als je het kolven dan niet vervelend vind kun je zelf een kolfapparaat aanschaffen.
één maand geleden
Vorige keer had ik wel flesjes gehaald, voor afgekolfde melk als hij wat ouder was. Flesvoeding niet, maar toen had de kraamhulp idd van die kleine verpakkingen zelf mee. Nu heb ik het wel gehaald, gewoon 1 pot. We krijgen een tweeling en geen idee hoe dat gaat verlopen qua borstvoeding 🫣