197 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op 19achtentachtig
Dus als je placenta voor ligt duurt het langer?
Ja dat klopt. Want bewegingen voel je het beste als je baby duwt of schopt aan de voorkant. En bij een voorliggende placenta wordt dat gevoel wat ‘gedempt’ en voel je de bewegingen dus minder snel
3 maanden geleden
Reactie op kruldraakje24
Bijna 18 weken m’n placenta ligt voor. Heb een keer een plopje of iets gevo ...
Hier net zo! word er ook beetje onzeker van en vraag me dan af of alles wel goed gaat. as maandag 20 weken echo!
3 maanden geleden
Reactie op Dina💙🩷
Eerste zwangerschap ?
Hi ik zie dit nu pas. Ja eerste zwangerschap ik ben nu 19 weken en ik voel het echt steeds meer dan bij 16 weken. Misschien dat bij 16 weken toch mijn darmen waren dat ik voelde. Nu voel ik dagelijks een beweging in mijn buik alleen zijkanten en niet in de midden.. ikdenk dat daar de placenta namelijk ligt. Iemand waarbij de placenta achter ligt voelt het veel beter en sneller, maar sinds 18 weken voel ik ook echt wat :)
3 maanden geleden
Reactie op kruldraakje24
Bijna 18 weken m’n placenta ligt voor. Heb een keer een plopje of iets gevo ...
Bij 18 weken voelde ik ook pas een paar keer iets. En vanaf 19 weken is er geen houden aan hier. Dus maak je geen zorgen alles voor de 24 weken is eigenlijk nog best vroeg
3 maanden geleden
Ik heb een placenta die achter ligt en ik heb tot nu toe nog niet echt specifieks gevoeld.
Soms een plopje of een kriebeltje, maar dan nog twijfel ik of het de baby is 😅 wordt er soms wel heel onzeker en angstig van.
Heb een aardig verleden dus dat maakt het soms wel een beetje moeilijk 😞 ik ben vrijdag 17 weken dus ik hoop dan ook echt snel iets te mogen voelen. De verloskundige zei vorige week dat ze aardig tegen de buikwand aan ligt en gauw iets zou moeten voelen. Alleen door die opmerking wordt ik alleen maar zenuwachtiger 🙈
Iemand anders die de placenta achter heeft en nog niet veel voelt?
3 maanden geleden
Reactie op Monastar
Ik heb een placenta die achter ligt en ik heb tot nu toe nog niet echt spec ...
Hier ook de placenta achter en ben 17+4.
Ik voel ook nog niet zoveel, soms denk ik wel wat plopjes te voelen, maar weet ook niet zeker of dat de baby is. Voel me ook wel onzeker soms of alles wel goed gaat, omdat ik nog niks duidelijks voel. Probeer mezelf gerust te stellen doordat m'n buik nog steeds groeit en dat het normaal kan zijn dat het wat langer duurt voordat je het echt voelt, zeker als het de eerste is. Lees dat velen rond 20 weken wel echt zeker weten dat ze iets voelen bij de eerste.
Maandag een afspraak bij de verloskundige en dan wordt er ook altijd naar het hartje geluisterd. Daar leef ik nu een beetje naartoe. Dus snap je heel goed!
3 maanden geleden
Reactie op Wendyz88
Ik voel ook nog niet zoveel, soms ...
Hoi! Ik voelde de baby bij mijn eerste zwangerschap pas rond de 20 weken. Nu heb ik het veel eerder gevoeld, maar bij een tweede herken je de hele subtiele bewegingen ook sneller. Ook zijn de buikspieren na een eerste kind volgens mij wat slapper, waardoor het sneller te voelen is. Is dus niet gek dat je nu nog weinig of niks voelt 😊
3 maanden geleden
Ik ben nu 21 weken en voel hem bewegen als een gek is soms heek heftig en dan weer heel zacht of zwak of dan weerdag helemaal nirt of minder echt wel soms wat mij zorgen maakt
3 maanden geleden
Reactie op Wendyz88
Ik voel ook nog niet zoveel, soms ...
Ah gelukkig ben ik dan niet de enige 😅 het verschilt zo per persoon! Ja, probeer mezelf ook gerust te stellen, maar niet altijd makkelijk. Ik heb met precies 19 weken de 20 weken echo dus het duurt nog even.
Wel hebben wij elke dag een hartjesspreekuur van 1630-1700, dus denk dat ik vrijdag maar even ga luisteren. Kom ik weer gerust het weekend door 🙈
Fijn dat jij maandag ook een afspreek hebt. Geeft je toch weer even rust als je de baby hebt gehoord.
3 maanden geleden
Ik ben uitgerekend begin januari maar ik denk dat net als bij me eerste, dat deze baby ook eerder gaat komen. en dus ga bevallen in december. Ik voel ook echt al soort van gedraai in me buik heel apart om te voelen maar juist ook spannend want als ik dan niks voel maak ik me gelijk zorgen (ook door trauma van de vorige zwangerschap)
3 maanden geleden
Ik voelde de baby heel goed de laatste 2 weken. Gisteren zijn we op vakantie gegaan naar Italië met de auto, en nu voel ik haar heel weinig. Miss komt het omdat ik veel zit geen idee. Maar word er dan gelijk ook onzeker van. Al heb ik het hartje nog gehoord afgelopen week
3 maanden geleden
Ik heb beweging sinds week 15-16 al begon met golfjes. Nu 21 weken gisteren was onze kereltje heel actief. Bij drukke dagen voel ik hem in avond als ik in bed lig. Nu zit ik op de bank dan voel ik hem duidelijk meer maar dat komt omdat ik ontspan. En contact maak met hem.
3 maanden geleden
Ik heb mijzelf nooit de kans gegeven om echt te relaxen en het te voelen. Nu ik in week 19 is het voel ik hem goed. Zodra ik op werk achter het bureau zit, op de bank/ in bed lig begint hij erg druk te worden en voel ik hem regelmatig. Vandaag heeft mijn vriend hem ook gevoel 🥰
3 maanden geleden
Reactie op laurajohn
Klopt het dat je je baby vaak aan 1 kant van je buik voelt. Ik voel haar he ...
Ik voel m'n baby ook meestal aan 1 kant. Bij mij vooral rechts onder. En idd soms is dat stuk ook wat harder... Maar voel haar ook nog niet elke dag even sterk. Ben 22 weken. Hoe ver ben jij?
3 maanden geleden
Reactie op laurajohn
Klopt het dat je je baby vaak aan 1 kant van je buik voelt. Ik voel haar he ...
ik voel hem ook vaak alleen links! 😄