54 Reacties
3 maanden geleden
Ik heb nog geen bevalplan en ook nog helemaal niet over nagedacht maar ik doe graag inspiratie op bij jullie.
Wij verwachten ons eerste kindje dus ook nog geen idee wat me precies te wachten staat en welke keuzes hierin mogelijk zijn.
Hoe hebben jullie dit gedaan voor een eerste kindje en hoe weet je welke keuzes je moet en wilde maken?
3 maanden geleden
Ik ben zelf obstetrie verpleegkundige en mijn enige wens is bevallen in het ziekenhuis. Verder vertrouw ik mijn collega’s en zie ik wel hoe het loopt. We hebben allemaal hetzelfde doel namelijk; gezonde baby’s en gezonde moeders ❤️
3 maanden geleden
Ik had een vooruitzicht van hoe ik het voor me zag en wilde bij de geboorte van mijn zoon, helaas is daar niks van terecht gekomen doordat hij direct mee werd genomen naar de reanimatie tafel.
Nu probeer ik zo weinig mogelijk te plannen en wensen daarom heen te hebben, ik heb 1 wens en dat is mijn dochter gezond en wel op de wereld te zetten 🩷
3 maanden geleden
Reactie op RVDV2024
Ik heb nog geen bevalplan en ook nog helemaal niet over nagedacht maar ik d ...
Ik kan je het fijne er ook niet van vertellen, want ik verwacht ook de eerste. Wellicht heb je iets aan de dingen die ik doe. Wat ik namelijk doe is bijvoorbeeld nagaan wat jij zelf fijn vind/hoe je in elkaar zit als je kwetsbaar bent. Ik maak het vooral ook niet te groot. Een aantal voorbeeld zijn bijvoorbeeld
- ik weet dat ik in het ziekenhuis wil bevallen, omdat ik dan weet dat ik op de goeie plek ben als er iets gebeurd.
- ik wil graag dat ze mij meenemen in wat er allemaal gebeurd en wat ze doen, want ik weet van mijzelf dat ik een redelijke control freak ben
- ik verwacht tijdens de bevalling van mijn vriend dat hij voor mijn/onze wensen in staat en het voor mij opneemt wanneer nodig. Hier ben ik zelf niet altijd even goed in. Dit bespreek ik ook goed met hem vooraf .