54 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Septemer2022

Heb je toen een ruggenprik gehad? Daarvan kan koorts toch een bijwerking zi ...
Ja die werkt maar voor de helft. Ook verschrikkelijk 😂

3 maanden geleden

Reactie op Anne47

Ja is natuurlijk ook echt bij iedereen anders! Dus wellicht ervaar ik het d ...
Ik had dat met het bad, 20 minuten volgehouden. Kon me totaal niet ontspannen.

3 maanden geleden

Reactie op Anne47

Ja is natuurlijk ook echt bij iedereen anders! Dus wellicht ervaar ik het d ...
Klopt.. ik vond ook de douche vreselijk. Wel even geprobeerd maar was niet te doen 🤣

3 maanden geleden

Het is mijn tweede zwangerschap. Bij mijn eerste werd ik ingeleid en was mijn zoon er 3,5 uur nadat mijn vliezen waren gebroken. Dus bij deze. Zodra mijn vliezen breken direct naar het ziekenhuis. En ik wil elke houding aan kunnen nemen tijdens het opvangen van de weeën en tijdens het persen. Ik had erge rug weeën en liggen op bed was daardoor echt niet prettig. Verder alleen dat mijn zoon gezond ter wereld komt natuurlijk. Bij mijn vorige bevalling heeft het ziekenhuis mee keurig meegenomen in alles wat ze deden en goed uitgelegd. Daar ga ik nu ook weer vanuit.

3 maanden geleden

Vorige keer geen geboorteplan gehad, en nu ook niet van plan te doen. Ik heb een idee van wat me fijner lijkt als bij nr 1, maar of het zo mag gaan lopen is maar weer de vraag. Vorige keer wou thuis. Dit werd langdurig gebroken vliezen, ziekenhuis 3 nachten en daar bevallen. Dit keer wil ik weer thuis. Hoe zie ik op de dag zelf wel.

3 maanden geleden

Ik ga thuis bevallen. Heb er veel over gepraat met mijn vriend hoe het voor me zie. Maar ik laat het ook over me heen komen. Ik kan bij voorhand zeggen ik wil een bad bevalling maar voor hetzelfde geld voelt het dan helemaal niet fijn wil ik in bed/ onder de douche of een baarkruk. 1 ding is wel duidelijk en dat is dat ik een beetje een handsoff bevalling wil. Zo min mogelijk medische checks etc

3 maanden geleden

Ik wil (en moet haast wel) thuis bevallen. Deze keer zal ik minstens een week vantevoren een waterdichte matrasbeschermer op mijn matras leggen. Bij de eerste wee of gebroken vliezen of iets dergelijks gelijk de verloskundige bellen. Vorige bevalling was ze niet op tijd. Geen specifieke eisen, het zal waarschijnlijk wel weer snel gaan. O ja een cordring ipv navelklem.

3 maanden geleden

Reactie op mm2511

Vorige bevalling ben ik ingeleid ben medisch: Ik vond het verschrikkelijk. ...
Wat heftig en naar voor je hoe het gegaan is! Vertrouwen in dat je het kan is belangrijk, daarmee komen er ook meer endorfines en kun je meer aan. Geef het vooral aan bij je verloskundige dat je angstig bent, zodat zij je kan doorverwijzen of helpen. Ik gun je vertrouwen en een minder heftige bevalling! Sterkte

3 maanden geleden

Reactie op Mama_van_vier

Wat heftig en naar voor je hoe het gegaan is! Vertrouwen in dat je het kan ...
Jaa ze vragen me ook ieder bezoek of ik hulp wil (maatschappelijk werker). Tot nu toe nog niet maar als het einde erin komt zou de angst natuurlijk weer kunnen overheersen. Dankjewel, ik hoop dat het dit keer een bevalling krijg waar ik fijn op terug kijk 🥰

3 maanden geleden

Ik wil niet gaan timen als het gaat beginnen, laat het gewoon gebeuren en wil niet steeds op me telefoon zitten dan om de tijd in de gaten te houden. Ziekenhuis, zo veel mogelijk pijnbestrijding haha, geen leerlingen aanwezig, baby zsm wassen

3 maanden geleden

Reactie op broodjekaas5

Ik wil niet gaan timen als het gaat beginnen, laat het gewoon gebeuren en w ...
Puur uit nieuwsgierigheid: Waarom wil je de baby zo snel mogelijk wassen? (Nog nóóit over nagedacht..😅)

3 maanden geleden

Reactie op Mamavtwee

Puur uit nieuwsgierigheid: Waarom wil je de baby zo snel mogelijk wassen? ( ...
Ik ben ook benieuwd! Dit moet je dan ook wel echt aangeven denk ik. Aangezien hier standaard juist niet snel wassen.

3 maanden geleden

Reactie op broodjekaas5

Ik wil niet gaan timen als het gaat beginnen, laat het gewoon gebeuren en w ...
Baby moet je dacht ik juist niet snel wassen. Mijn 1e was tijdens de geboorte vol wittigheid, en ik mocht haar pas wassen als dit goed in haar huid getrokken was. Dat was juist goed/gezond.

3 maanden geleden

Reactie op ChristinaLCM

Baby moet je dacht ik juist niet snel wassen. Mijn 1e was tijdens de geboor ...
Ja klopt hoor! Pas op dag 3/4 voor het eerst wassen schijnt goed te zijn

3 maanden geleden

Reactie op Mamavtwee

Puur uit nieuwsgierigheid: Waarom wil je de baby zo snel mogelijk wassen? ( ...
Ik vind die witte laag er zo vies uitzien 🫣 lekker fris in bad met wat Zwitsal haha

3 maanden geleden

Reactie op broodjekaas5

Ik vind die witte laag er zo vies uitzien 🫣 lekker fris in bad met wat Zwi ...
Mijn zoontje had bijna niets Maar het is echt beter voor de baby om even te wachten

3 maanden geleden

Reactie op broodjekaas5

Snap ik maar is niet voor niets… Zwitsal is al helemaal slecht voor het baby huidje.. 🙈

3 maanden geleden

Reactie op broodjekaas5

Haha, oké. Duidelijk. Ik dacht al: die heb ik nog niet eerder gehoord 😋🙈

3 maanden geleden

Reactie op mm2511

Snap ik maar is niet voor niets… Zwitsal is al helemaal slecht voor het bab ...
Zo slecht zal Zwitsal echt niet zijn hoor, anders verkochten ze het niet

3 maanden geleden

Reactie op broodjekaas5

Zo slecht zal Zwitsal echt niet zijn hoor, anders verkochten ze het niet
Dat is kortzichtig haha