54 Reacties

3 maanden geleden

Dames, laat elkaar lekker in de waarde.. Ieder zijn keuzes (overal over/in). Van mij uit was de vraag echt uit pure interesse zonder mening oid.

3 maanden geleden

Reactie op broodjekaas5

Ik vind die witte laag er zo vies uitzien 🫣 lekker fris in bad met wat Zwi ...
Het is niet het mooiste, mijn zoon was ook helemaal wit. Toch kan ik het me niet herinneren en kon het me kennelijk ook niet schelen. Ik moet de foto's terugzien om te denken: ohjaaa Het ziekenhuispersoneel of je verloskundige / kraamhulp zal het niet prioriteren. Wil je het echt, wees er duidelijk over en zorg dat een babybadje aanwezig is. Je bent vrij in jouw wens en keuze.

22 dagen geleden

Ik heb tnt alleen erin gezet dat ik mijn ontsluiting niet wil weten en zo min mogelijk mensen in de kamer wil. Dingen als gouden uurtje en uitkloppen van de navelstreng ga ik er niet inzetten want dat is toch standaard tenzij het gek loopt. En ik wil absoluut geen morfine.

22 dagen geleden

Reactie op broodjekaas5

Ik vind die witte laag er zo vies uitzien 🫣 lekker fris in bad met wat Zwi ...
Het is wel beter voor de baby om dat laagje langer te laten zitten. Voor mij weegt dat iig zwaarder dan of ik iets er wel of niet vies uit vind zien. Maar is voor iedereen natuurlijk persoonlijk

22 dagen geleden

Reactie op mm2511

Ja die werkt maar voor de helft. Ook verschrikkelijk 😂
Ik heb bij mijn vorige bevalling precies hetzelfde gehad! De prik werkte hooguit 2 uur, daarna kwam alles er gewoon doorheen. Ook kreeg ik koorts, waardoor ik bij het persen toch minder kracht had en uiteindelijk een vacuüm pomp werd.

22 dagen geleden

Reactie op Anne47

Zelf wilde ik bij de eerste persé in ziekenhuis bevallen en is dus ook gebe ...
Wil je anders niet in een geboortecentrum die aan ziekenhuis verbonden is, dan zijn artsen letterlijk de gang uit, indien nodig

22 dagen geleden

Reactie op Jessiee1994

Ik heb bij mijn vorige bevalling precies hetzelfde gehad! De prik werkte ho ...
Och. Wat naar! Ah hier zei ze ook je moet nu of we pakken de vacuüm pomp. Met laatste kracht is ze dus toen geboren.

22 dagen geleden

Ik kies nu, als het allemaal lukt en verantwoord is voor thuis bevallen. Bij mijn eerste ingeleid ivm overtijd. Heb me op meerdere momenten niet gehoord gevoeld in het ziekenhuis. Mijn ruggenprik deed het maar 2 uurtjes, toen wel al vol aan de weeën opwekkers. Hebben de anesthesist niet terug laten komen, maar gewoon gezegd dat hij wel goed zat. Als hij goed zat had hij wel nog gewerkt. Heb echt moeten smeken op de weeën opwekkers lager mochten. Uiteindelijk ingeknipt en gehecht met te weinig verdoving, want ik had toch een ruggenprik...😒 verder nog een paar dingetjes die anders hadden gekund waardoor ik nu kies voor thuis. Mocht het medisch toch noodzakelijk zijn, dan gaan we natuurlijk naar het ziekenhuis.

22 dagen geleden

Reactie op Kelly1012

Ik kies nu, als het allemaal lukt en verantwoord is voor thuis bevallen. Bi ...
Bruh wat naar. Mag ik vragen in welk ziekenhuis dit was? Hoop op een prettige bevalling dit keer! 🍀

21 dagen geleden

Reactie op Celiny87

Bruh wat naar. Mag ik vragen in welk ziekenhuis dit was? Hoop op een pret ...
Anna ziekenhuis in Geldrop. Verder een prima ziekenhuis hoor, maar op sommige momenten werd ik gewoon niet gehoord. Dat ga je je dan achteraf bedenken. Bij de eerste keer laat je t allemaal maar gebeuren omdat je niet weet wat je moet verwachten. Maar nu weet ik wel dat, als ik naar het ziekenhuis ga ik echt op mijn strepen ga staan en niet zomaar alles laat gebeuren. Gelukkig is mijn verloskundige erg begripvol en gaat ze me helpen om me hierop voor te bereiden mocht ik toch naar het ziekenhuis gaan.

21 dagen geleden

Reactie op Dani24

Ik kan je het fijne er ook niet van vertellen, want ik verwacht ook de eers ...
Ik reageer even op je laatste puntje! Ik ben nu zwanger van onze tweede zoon, onze eerste zoon is gedragen door mijn vrouw. Supertof dat dit zo kan natuurlijk! Ik heb toen gevraagd of ik hem aan mocht pakken en bij haar neer mocht leggen en dat heb ik mogen doen. Ik heb nog nooit zoiets bijzonders meegemaakt, voelde zo fantastisch. Dus wie weet ook iets wat je vriend misschien wel leuk zou vinden (als dit allemaal kan enzo natuurlijk hè). Ik heb het toen aangegeven bij de verloskundige met het bespreken van het geboorteplan. Vinden jullie dat niks, ook allemaal goed natuurlijk! Maar ik wilde de tip even delen, omdat ik het zo bijzonder vond om te doen en me heel erg betrokken voelde 😊

21 dagen geleden

Reactie op lottesvdh22

Ik reageer even op je laatste puntje! Ik ben nu zwanger van onze tweede zoo ...
Mooie tip, dankjewel

20 dagen geleden

Ik heb eigenlijk maar een paar wensen kwa bevallen. -Bevallen in het ziekenhuis (alle hulp zo dichtbij mogelijk als het nodig is vind ik een fijne gedachte) -placenta uit laten kloppen -morfine pomp voor de pijn -cord ring Voor de rest zie ik wel hoe het loopt. Bij me 1ste bevalling had ik een heel plan waar weinig van gebeurde dus bij de 2de kijken we hoe het allemaal loopt.

20 dagen geleden

Reactie op Kelly1012

Ik kies nu, als het allemaal lukt en verantwoord is voor thuis bevallen. Bi ...
Hier gehecht zonder verdoving. Maar gelijk aangegeven en toen pakten ze verdovingsspray