6 Reacties

22 dagen geleden

Mijn middelste dochter heeft tot 36 weken in een stuit gelegen. Is daarna ineens omgedraaid maar heeft daarbij wel 2 ribben van mij gebroken. Was niet fijn en heel pijnlijk. Ze is ook met 38 weken ingeleid en geboren. Ze was ook mijn tweede kindje maar lag ook bijna heel de zwangerschap in een stuit ligging🙈

22 dagen geleden

Reactie op Marianne1983

Mijn middelste dochter heeft tot 36 weken in een stuit gelegen. Is daarna i ...
Ze ligt dwars, niet in stuit. Kinderen in stuit draaien inderdaad vaker en komt veel meer voor dan een dwarsligging. Maar heftig van je gebroken ribben zeg!

21 dagen geleden

Kunnen ze nog proberen te draaien? Kan mij voorstellen dat ik echt rot nieuws is. 😔

21 dagen geleden

Reactie op Kimo14

Ze ligt dwars, niet in stuit. Kinderen in stuit draaien inderdaad vaker en ...
Helaas in een stuit op dat termijn liggen ze vaak ook vast. Maar bij zowel dwarsliggen als in een onvolkomen stuit kunnen ze nog omdraaien maar dat kan echt complicaties geven. Ach nu de laatste en ben ik gezegend met een dwarsligging en een placenta previa totalis. Dus zo krijg ik bij de laatste echt alles op me bordje🙈. Die ribben waren vervelend maar de genezing ging na de geboorte vrij snel☺️. Hoop dat jou wondertje nog eventueel goed gaat liggen al zijn de kansen klein.

21 dagen geleden

Ben momenteel ook 32+4 en die van mij ligt ook in stuit, echt met de billen naar beneden en zijn hoofdje naar boven. Mijn verloskundige gaf al aan om met 35/36 weken hem handmatig te gaan draaien en anders een keizersnee te gaan laten uitvoeren 🥲 mijn buik is best klein maar van groei metingen doet die het perfect en groeit hij goed dus vraagt me echt af of hij uit zichzelf nog zal gaan draaidn