31 Reacties
2 maanden geleden
17 Oktober 2023
• 18u binnen 2u CTG
• 20u Ballon+ nog uurtje CTG
• 21u30 Terug naar huis
18 Oktober 2023
• 00u30 viel ballon eruit
• 7u terug moeten melden in het ziekenhuis
• 9u30 vliezen gebroken + weeën opwekkers
• 10u30 Ruggenprik (niet gewerkt)
• 11u45 4Cm (zou er nog uren liggen)
• 12u 10Cm (Verloskundige in schok)
• 12u43 Stond Hailey op de wereld
2 maanden geleden
Met 41+3 kreeg ik een ballon (dat plaatsten stelt echt niks voor), volgende ochtend om 6:00 uur melden in het ziekenhuis, was niks gebeurd. Toen met 41+5 had ik genoeg cm ontsluiting. 8:00 uur met weeenopwekkers in een storm terecht gekomen. Tot 18:00 volgehouden, maar toen moest het nog meer worden verhoogd omdat ik op 7cm bleef steken toen moest ik een ruggenprik en eigenlijk alleen maar ellende gehad. Hierna meer dan 2,5 liter bloed verloren, placenta die niet losliet. Eigenlijk alle nadelen van inleiding heb ik wel gehad en hoop het dus ook nooit meer mee te hoeven maken..
2 maanden geleden
Ik ben drie keer ingeleid. 2 keer met de gel en dat ging super snel en 1 keer met een ballon en pilletjes. Het is misschien niet het ideale verhaal maar het heeft bij mij 9 dagen geduurd voordat mijn zoontje geboren werd. Ik heb 2 keer een ballon gehad en drie keer de pilletjes. Daarna gestript en 2 dagen later konden ze eindelijk mijn vliezen breken. En met het infuus erbij was hij er wel in 3 uur en 15 min totaal.
Dus een lange weg maar wel een super snelle bevalling erna.
2 maanden geleden
Reactie op Chalot
Met 41+3 kreeg ik een ballon (dat plaatsten stelt echt niks voor), volgende ...
Bij mij was het ballonnetje plaatsen een groot bloed bad 😂 ivm latex allergie kreeg ik de latex vrije variant, die zijn een stuk stugger. 3 verschillende mensen en 45 minuten later zat hij er pas in 🫣
2 maanden geleden
Ik kreeg bij mn zoon een ballon, einde van de ochtend en de rommelende krampen bleven aanhouden en zijn eigenlijk binnen een paar uur over gegaan in weeën. Begin van de avond leek dat even af te zwakken maar vanaf 21u zette het echt al door.
De ontsluiting weet ik niet exact meer maar de ballon viel er wel pas de volgende ochtend uit dus dat duurde wel eventjes maar had dus wel gelijk activiteit op die ballon. Ik ben wel doorgeleid met een infuus de volgende ochtend om de weeën op gang te houden en de bevalling door te zetten.
Het plaatsen van de ballon vond ik niet vervelend de druk die je erna continue voelt is wel wat onprettig en die blijft tot die ballon eruit valt maar het is geen pijn.
Heel veel succes met de inleiding!
2 maanden geleden
Hoi! Hier mijn ervaring.
Afgelopen woensdagavond om 19:30 uur ballon geplaatst. Voelt beetje vervelend maar niet pijnlijk.
Na een uurtje wel krampen, Bij mij vooral in mijn rug. Dit nam na een aantal uur ook weer af. Ik had al wel een krappe 2 uur ontsluiting.
Ik moest in het ziekenhuis blijven. Volgende ochtend rond half 8 hebben ze mijn vliezen gebroken en aan de weeopwekkers gezet. Hier reageerde ik heel heftig op waardoor ik na 10 min. al super heftige weeën kreeg en uiteindelijk een weeenstorm. Na ong. 1.5 uur trok ik het niet meer en heb ik om pijnstilling gevraagd. Toen bleek ik al 9cm ontsluiting te hebben. Om 10:23 uur is onze zoon ter wereld gekomen 🥰. Totale bevalling heeft nog geen 3 uur geduurd 🤣. Het was heftig maar had het niet willen missen. Dit is mijn eerste kindje en hij doet het zo ontzettend goed.
Er is dus echt geen lijn op te trekken 🤣.
Succes met de inleiding, probeer er ook van te genieten want voor je het weet is het voorbij. 🥰
2 maanden geleden
Bijna 3 jaar een ballonnetje gekregen met 39+5
Ik geloof ergens begin van de avond, daarna naar huis. Wel wat krampen gehad en vooral in mn rug maar heb ik blijkbaar doorheen geslapen. Volgende ochtend 39+6, 7 uur melden ziekenhuis. 8 uur vliezen gebroken en weeënopwekkers. 12:00 volledige ontsluiting en mocht ik persen.
Ik heb van het ballonnetje dus geen last gehad. Alleen was ie er bij mij niet uitgevallen waardoor ik dacht bij het melden de volgende ochtend dat de inleiding niet door zou gaan, want ik had dan 2 of 3 cm ofzo moeten hebben. Maar hij was scheef gaan zitten dus daarom er niet uitgevallen. Hoeft dus niks te betekenen 🙂
2 maanden geleden
Met 38+3 ballon gekregen, kwam er in de nacht uit. In de ochtend nieuwe ballon gekregen ivm te weinig vordering, deze kwam er in de middag uit. Volgende ochtend infuus met opwekkers gekregen en vliezen ‘handmatig’ gebroken. Weeënstorm, ruggenprik halverwege de middag en 2:08 geboren.
Bij begin ballon was mijn baarmoedermond wel nog lang, stug en dicht. Na 2e ballon een kleine 2 cm ontsluiting. Gynaecoloog gaf de ochtend van de bevalling wel aan dat ze liever een derde ballon had gegeven maar dat niet meer ging doen omdat ik al sinds de middag daarvoor aan het wachten was.
2 maanden geleden
Zondagmorgen ballonnetje gekregen, maandagochtend vliezen gebroken en dinsdagmorgen is onze zoon geboren. Mijn lichaam en de kleine waren er eigenlijk nog niet klaar voor heb ik het idee.
2 maanden geleden
Reactie op Saarrr93
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Vervelend dat je dat idee he ...
Die zoon is nu 17 maanden 😅 maar toch bedankt!
Omdat ons zoontje nog niet was ingedaald
En omdat ontsluiting totaal niet op gang kwamen, ik heb ontzettend veel weenopwekkers gehad, hiervoor hebben ze meerdere malen met de gynaecoloog moeten overleggen en nog resulteerde dat niet in cm's ontsluiting.
2 maanden geleden
Met mijn vorige bevalling met 38+0 ballon gekregen. Uiteindelijk bij 38+3 (net voor middernacht) pas bevallen. De ballon bracht bij mij niet zo heel snel iets op gang maar ze wilden rustig aan doen. In ochtend van 38+3 hebben ze pas mijn vliezen gebroken en kwam bevalling op gang daarna.