52 Reacties

20 dagen geleden

Geen kraanwater aub! Hebben wij gedaan (de eerste weken bij onze 1e) en hij had zoveel krampen. Daarna pas de ingeving om spa water te gebruiken. Daarna leek het veel beter te gaan. Elk kind is anders maar zou niet het risico nemen.

20 dagen geleden

Reactie op Cherry1

Geen kraanwater aub! Hebben wij gedaan (de eerste weken bij onze 1e) en hi ...
Hier kreeg hij juist hevige krampen van flessenwater.

20 dagen geleden

Reactie op Cherry1

Geen kraanwater aub! Hebben wij gedaan (de eerste weken bij onze 1e) en hi ...
Ieder moet natuurlijk voor zichzelf weten en naar om te horen dat je baby blijkbaar krampen kreeg van kraanwater, maar a.u.b. niet doen alsof het risico op krampen puur door het gebruik van kraanwater groot is. Oprechte vraag voor mensen die het idee hebben dat kraanwater ‘onveilig’ is: filteren jullie ook de microplasticdeeltjes uit jullie mineraalwater? Of is dat geen probleem?

20 dagen geleden

Reactie op Jiggles

Wat goed dat we een expert in de groep hebben! Hoe sta jij tegenover water ...
Nja, als je water destilleert hou je inderdaad alleen water over, zonder mineralen. Technisch gezien zie ik niet in hoe dat kwaad kan MITS je die mineralen ook weer ergens anders vandaan haalt 😅 Maar ik moet zeggen dat ik niet precies weet hoeveel mineralen je precies mist als je al je water zou destilleren. Volgens mij krijgen we nog best veel mineralen via kraanwater of flessenwater binnen, maar uit mijn hoofd geen idee hoeveel uit mijn hoofd 🤷‍♀️ zal vast wel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan zijn.

20 dagen geleden

Reactie op Silo91

Ieder moet natuurlijk voor zichzelf weten en naar om te horen dat je baby b ...
Wij gebruiken dus een waterfilter grotendeels van de tijd die filtert ook microplastics. Soms uit gemak heb ik spa, dan kies ik inderdaad bewust voor water waarvan ik weet dat ze microplastics hebben. Maar alsnog beter is naar mijn aanvulling dan ons kraanwater.

20 dagen geleden

Reactie op Silo91

Ieder moet natuurlijk voor zichzelf weten en naar om te horen dat je baby b ...
Ik gaf borstvoeding en onze dochter had ook krampjes. Net als elk kind 🫣

20 dagen geleden

Ik gaf borstvoeding en onze dochter had ook krampjes. Net als elk kind 🫣
Precies! Mijn kind ook een half jaar lang borstvoeding gegeven en die had dat de eerste weken ook, met een piek rond 6 weken. Volgens mij krijgen alle baby’s dit. Toen hij een half jaar was en flesvoeding kreeg (met kraanwater), is het niet zo dat hij ineens krampen kreeg 😅

20 dagen geleden

Reactie op kirstensuzanne

https://www.zerowater.nl/product/9-0-liter-glazen-filtersysteem/ Wij hebbe ...
Ik denk dat het filter wel prima is, maar het is niet zo goed als ze zich voordoen. Op de site zeggen ze dat ze pfas filteren, maar als je naar de lab resultaten kijkt zijn ze alleen getest op PFOS en PFOA. Dit zijn dus maar 2 soorten PFAS van de duizenden soorten die er zijn. Verder ook goed om te weten dat je TDS-meter (of deeltjesmeter) geen PFAS registreert. Net als tienduizenden anderen chemicaliën en organische stoffen zoals pesticiden en farmaceutische stoffen. Filter is prima, maar het is niet de heilige graal.

20 dagen geleden

Reactie op Jiggles

Ik denk dat het filter wel prima is, maar het is niet zo goed als ze zich v ...
Het zak zeker niet de heilige graal zijn, maar ik ben er zeker van overtuigd dat het een betere optie is dan kraanwater

20 dagen geleden

Kraanwater is echt prima in Nederland. Je hoeft het ook niet eerst te koken.

18 dagen geleden

Bedankt voor al jullie reacties ! Wij gaan gewoon voor kraanwater 💦