32 Reacties

2 maanden geleden

Het klinkt alsof LAT-ten op dit moment jullie relatie ten goede zal komen ipv op elkaars lip te zitten. Misschien even een stapje terug doen en het de tijd geven? Vooral ook je gevoelens uitspreken en je verwachtingen duidelijk maken. Sterkte🌹

2 maanden geleden

Hi Miranda, Wat ontzettend naar dat jullie in deze situatie zitten.. Het lijkt mij een goed idee (als je dit nog niet eerder hebt gedaan) om je gevoel uit te spreken zodat jullie beiden kunnen werken aan jullie relatie. probeer hem op een positieve manier te motiveren om beter voor zichzelf te zorgen in de zin van sporten, gezonde voeding en het scheren etc. Praat er over en probeer afspraken te maken, luister naar wat zijn kant van het verhaal is en hoe hij zich voelt, overgewicht komt vaak voort uit een slechte mentale gezondheid, luister dus ook naar dat wat hem knel zit en waarom hij niet meer voor zichzelf zorgt. laat hem wel duidelijk weten dat je heel graag samen een toekomst opbouwt voor jullie gezin. Een blije mama = een blije baby <3

2 maanden geleden

Wat lastig ! Ik zou idd zoals yentl aangeeft in gesprek gaan samen. Als hij net iets meer moeite doet met de hygiëne en helpen in huis is dat al super fijn. Ik raad je wel aan om geen drastische beslissingen te nemen met je hormonen 🫣 Maar wel aan je zelf en je kindjes denken natuurlijk !

2 maanden geleden

Wat een rotte situatie voor je :( Ik kan me goed voorstellen dat je je minder aangetrokken tot hem voelt als hij zich in het algemeen weinig lijkt in te zetten. Voor zijn zelfzorg en voor het huishouden.. Kun je er samen goed over praten? Misschien helpt het ook om laagdrempelig een derde partij erbij te betrekken? Zoals een familielid, goede vriend of echt de huisarts/praktijkondersteuner als onafhankelijke partij. Het klinkt zo belangrijk voor je, dat gezinnetje behouden en het goed samen hebben. Misschien goed om dan tijdig wat hulp in te schakelen om het tij (hopelijk) te doen keren voordat de frustraties alleen maar hoger op lopen. Je verwacht ook niet echt rare dingen vind ik. Moeite voor elkaar, met elkaar doen is zo belangrijk. Wens jou heel veel sterkte 🌷

2 maanden geleden

Pas wel op met hoe je ook kan zijn in de zwangerschap he de meesten vrouwen zijn anders en niet helemaal hunzelf . Je kan helemaal geen behoefte hebben aan ook maar een kusje of aanrakingen 9f gwn je hele partner en vaak boos zijn noem maar op en al die dingen die je noemt wat je niet aantrekkelijk vind hzd die dat vantevoren niet ookla voordat je zwanger bent? En ja lijkt me gwn niet echt het belangerijkste nu kies gwn voor je kind en voor jezelf en laat hem iniedergeval helpen mischien komt het later nog weer en anders ook niet ook goed

2 maanden geleden

Wat rot voor je zo tijdens je zwangerschap 💛 ik zou denk ik in dit geval ook even afstand nemen en jezelf de tijd gunnen om erachter te komen wat je wilt en wat je voelt. En inderdaad vooral ook uitspreken wat er in je omgaat en wat de redenen zijn waarom je je voelt zoals je je voelt. Afstand en ruimte geven vaak op een gegeven moment antwoorden/helderheid. Veel geluk wens ik je toe 🌺

2 maanden geleden

Reactie op BenBVolLiefde

Wat een rotte situatie voor je :( Ik kan me goed voorstellen dat je je mind ...
Erover praten met hem is dus lastig.. hij heeft overal een excuus voor en ziet t allemaal zo slecht niet. Wanneer ik bijvoorbeeld een opmerking maak over dat hij zich weer eens moet scheren is het meteen in de verdediging met "ik ben niet goed genoeg eh voor jou" Vanmiddag heeft hij bloed moeten prikken en gaat tegen mij zeggen dat z'n arm ervan nu pijn doet... (moet je als man zijnde niet bij mij mee aankomen) wanneer ik zeg dat hij meer een man moet zijn, word ik raar aangekeken.. Wees een vent, ballen eronder 💪🏻 Wees een vent van 42, ballen eronder, geen meutje

2 maanden geleden

Reactie op Lauraelisabeth2024

Wat rot voor je zo tijdens je zwangerschap 💛 ik zou denk ik in dit geval o ...
Denk dat dat ook even t beste is.. dankjewel voor je raad en lieve woorden!

2 maanden geleden

Hoe was je gevoelens voor de zwangerschap? De hormonen in de zwangerschap kan soms een relatie flink onder druk zetten.. voor de rest kan je alleen maar sterkte wensen, luister naar jezelf en geniet van je zwangerschap

2 maanden geleden

Reactie op Lianne00000

Hoe was je gevoelens voor de zwangerschap? De hormonen in de zwangerschap k ...
Ik was tot over m'n oren verliefd, en kon niet wachten om samen te gaan wonen en een gezin te starten..

2 maanden geleden

Reactie op Mirandapriscilla

Erover praten met hem is dus lastig.. hij heeft overal een excuus voor en z ...
Hoe is hij verder. Loopt hij met zijn ziel onder zijn arm of? Misschien gaat het mentaal niet zo goed en zit hij tegen/in een burn out. Je ziet dan namelijk ook dat men erg negatief is, alles veel moeite kost en er weinig interesse nog is in zelfzorg.

2 maanden geleden

Reactie op CVH2020

Hoe is hij verder. Loopt hij met zijn ziel onder zijn arm of? Misschien gaa ...
Heeft hij altijd gelopen, hij heeft geen vrienden in real life, en gamed erg veel, denk aan tot 4/5 uur snachts in vakanties en weekenden

2 maanden geleden

Ik was tot over m'n oren verliefd, en kon niet wachten om samen te gaan won ...
Ik bedoel het écht niet gemeen en hoop oprecht dat jullie eruit komen samen, maar aangezien jullie pas 1 jaar samen zijn denk ik dat je elkaar nu pas goed leert kennen. Het eerste jaar ben je enorm verliefd maar ken je elkaar eigenlijk nog helemaal niet. De verliefdheid is nu weg en dat gaat meestal over in houden van.. of juist niet. Ik zou idd even afstand nemen. Veel sterkte!

2 maanden geleden

Hoe je hem beschrijft klinkt het wel alsof hij zelf ook niet helemaal in balans is. Het niet verzorgen van jezelf en meteen “ik ben niet goed genoeg voor je”, klinkt alsof zijn mentale welzijn ook niet optimaal is. Denk je dat hij eens een keertje met een psycholoog zou willen praten? Dit staat los van wat jij met de situatie aan moet natuurlijk.

2 maanden geleden

Reactie op sjrona

Hoe je hem beschrijft klinkt het wel alsof hij zelf ook niet helemaal in ba ...
Nee daar zal hij echt niet open voor staan 😬 Ander stukje... ik merk dat hij slaapapneu heeft, als ik zeg dat hij daarmee naar de dokter moet gaan, gaat hij vol in de aanval met dat hij dat niet gaat doen. Stukje hulp zoeken is dus niks voor hem 😬

2 maanden geleden

*update Hij is dinsdagavond weggegaan, en heb nu (vrijdagmiddag) nog steeds niks van hem vernomen! Vind het zelf absurd dat je je zwangere vriendin zo op d'r beloop laat.... Volgens m'n vader heb ik niks aan hem, en ook straks na de geboorte niet.. Heb vriend destijds gezegd dat we samen het gezag zouden doen, maar daar kom ik langzaamaan op terug. Als dit indd geen stand houd, heb ik geen zin hem voor alles toestemming te moeten vragen. Altijd met een ruzie word ik genegeerd voor 1 dag, maar dit is wel het toppunt. Word er echt depri van 🫤

2 maanden geleden

*update Hij is dinsdagavond weggegaan, en heb nu (vrijdagmiddag) nog steed ...
Ik snap je gevoel, maar aan de andere kant is het ook zijn kind. Je kan er niet voor kiezen om hem qua gezag buiten te sluiten als hij wel gezag zou willen, maar goed zover is het nog niet.

2 maanden geleden

Reactie op CVH2020

Ik snap je gevoel, maar aan de andere kant is het ook zijn kind. Je kan er ...
Wel als ik er voor kies / of geen andere keuze zie dan dit kind alleen op te voeden Voor mij ligt gezag al gevoelig, mijn ex man had nog gezag over onze zoon, die medisch/psycholigisch niet geholpen kon worden doordat vader geen toestemming gaf.

2 maanden geleden

Wel als ik er voor kies / of geen andere keuze zie dan dit kind alleen op t ...
Dat klopt. Maar het is en blijft ook zijn kind. Hij heeft net zo goed rechten. Hopelijk komt het niet zover maar goed. Ik zal mijn verdere mening hierover voor me houden.

2 maanden geleden

Wat een vervelende (zacht uitgedrukt) situatie zeg! Hopelijk komt alles goed. Hou je sterk & sterkte!