20 Reacties

3 maanden geleden

Deemun haha 🙈

3 maanden geleden

Damon, als in damon van the vampire diaries😂

3 maanden geleden

Deejmen

3 maanden geleden

Damon, als in damon van the vampire diaries😂
Dit dus!

3 maanden geleden

Ik zou het als Demon uitspreken (op z’n Engels). Dus van de ‘a’ maak ik een ‘e’ 😄

3 maanden geleden

Deeejmon

3 maanden geleden

Damon, zoals het er staat. Da-mon

3 maanden geleden

Wat leuk! Mijn zoontje heet Damon 😊 Als je hem in Google translate doet, op die manier spreken wij het uit.

3 maanden geleden

Reactie op Roosseboos

Wat leuk! Mijn zoontje heet Damon 😊 Als je hem in Google translate doet, o ...
Wordt het bij jouw zoontje vaak verkeerd uitgesproken?

3 maanden geleden

Reactie op Vlinder22-02

Wel grappig trouwens, ik heb een zoontje (Milan) die is ook 1, net als jouw Damon. En ik ben 20 weken zwanger en jij 22 😅 Ook ik heb een miskraam gehad bij 8 weken. Typisch!

3 maanden geleden

Reactie op Vlinder22-02

Het is een beetje 50/50 De een spreekt het wel goed uit en de ander zegt Da-mon. Vind het zelf niet heel vervelend want zijn altijd mensen van buitenaf dus die zie je toch maar 1 of 2 x per jaar. Familie en vrienden is het de eerste x verteld als ze het verkeerd hadden.

3 maanden geleden

Reactie op Vlinder22-02

Wel grappig trouwens, ik heb een zoontje (Milan) die is ook 1, net als jouw ...
Dat is idd typisch ja, bewandelen een beetje hetzelfde pad met kindjes 🤣

3 maanden geleden

Overigens vind ik persoonlijk dat jullie 2 gewoon de naam moeten kunnen kiezen die jullie het leukst vinden. Er zijn altijd wel mensen die rare variaties maken op namen. Wij verwachten nu een dochtertje en dit keer hebben we ook weer een naam die je 'verkeerd' kan uitspreken maar so be it. Belangrijke mensen leggen we het uit en de niet belangrijke zien we wel.

3 maanden geleden

Reactie op Roosseboos

Overigens vind ik persoonlijk dat jullie 2 gewoon de naam moeten kunnen kie ...
Ja dat is ook wel zo, maar ik ben een beetje gaan twijfelen door het verkeerd uit kunnen spreken en de associatie met demon/duivel. Hij geeft me wel een helse zwangerschap en schopt me flink dus misschien is die laatste associatie nog zo erg niet overigens 😂

3 maanden geleden

Da-mon

3 maanden geleden

Ik zou ook niet teveel druk maken over de uitspraak.. Mijn dochter heet Yasmae (je zegt Djesmee). De mensen die we niet vaak zien zeggen Jasmee en soms verbeter ik ze wel maar als ik ze verder toch niet vaak zal zien, denk ik laat maaaarrr.. Gewoon de naam kiezen die jullie het mooiste vinden!!

3 maanden geleden

Dee-mon

3 maanden geleden

Dee-mon

3 maanden geleden

Eerlijk: ik zou het niet doen. Kans dat het kind gepest wordt en Demon (demoon) wordt genoemd is te makkelijk en voor de hand liggend.

3 maanden geleden

Deemun