358 Reacties

3 maanden geleden

22 weken en 6 kg aangekomen. Bij mijn eerste zwangerschap 20 kg aangekomen, de eerste 11 kg was er direct al af. De laatste 5 kg is er nooit meer af gegaan.

3 maanden geleden

Nu 20w2d en ongeveer 6,5 kilo aangekomen. Als het zich nog "slechts" verdubbeld ben ik blij! Bij mn eerste zwangerschap 21 kilo aangekomen, hoop deze keer daar onder te blijven😊

3 maanden geleden

Vorige zwangerschap 13 kilo aangekomen. 7 kilo was ik gelijk de eerste week al kwijt. Ben vandaag 22 weken zwanger van de 2de en 8 kilo aangekomen. Startgewicht 70 kg bij 178

3 maanden geleden

Ik ben 20 weken zwanger van een tweeling en nog niks aangekomen . Juist 8 kilo afgevallen door het overgeven eerste 14 weken. In mijn vorige zwangerschap ook maar een paar kilo aangekomen. Maar voor iedereen anders natuurlijk!

3 maanden geleden

Ik ben bijna 24 weken zwanger en al 8,5 kg aangekomen. Vind het best een getal als ik al die lage getallen lees hahah. Maar ik heb niet het gevoel dat het echt veel vet is maar wel vooral naar m’n buik/bloed/kleine etc. gaat! Was trouwens 67 kg bij de start met normaal bmi.

3 maanden geleden

Reactie op SuzanneK1993

Ik ben bijna 24 weken zwanger en al 8,5 kg aangekomen. Vind het best een ge ...
Herkenbaar hoor dit gevoel. Ik heb toevallig gisteren aan de verloskundige gevraagd of het niet te hard ging in kilo's. Ik las de reacties uit deze topic ook en dan zit ik wel aan de ruime kant. Ik zelf zelf nu op 8 kilo en ik ben 20+5 weken. Ze zei dat het niet erg is en het soms ook kan zijn dat het ineens stabiel wordt. Sommigen komen direct aan, en blijven dat een periode stabiel en sommigen komen pas later in kilo's aan, en bij sommigen is het natuurlijk weer anders. Voor mij was het startgewicht 66 kilo en normaal bmi. Zelf zit het er bij mij wel aan in vet (vooral op de bovenbenen, billen en rug....). Ik denk dat jij dus nog hartstikke goed zit met 8.5 kilo en 24 weken ten opzichte van mij met 8 kilo en 20+5 weken. Ben benieuwd het verloop bij jou zal gaan!

3 maanden geleden

21+3 en ben 4 kilo aangekomen. Zwanger van ons eerste kindje.

2 maanden geleden

24 weken en 6 kg aangekomen, ik ben overgewicht en probeer het onder 11 kg per advies te houden 😞🤞🏻

2 maanden geleden

Reactie op Suikerkast1290

Herkenbaar hoor dit gevoel. Ik heb toevallig gisteren aan de verloskundige ...
Het verschilt idd heel erg per zwangerschap, lichaamsbouw en gewicht. Ik probeer vooral binnen het advies van 11-16kg te blijven. Ben nu 25+2 en de laatste weken bv niets aangekomen terwijl m’n buik wel hard groeit en ik gewoon goed eet. De maanden ervoor vloog het er juist aan. Weeg nu 7,5 kg meer dan m’n startgewicht (was 61,5kg bij 1.67m). Lijkt dus een beetje gestagneerd/stabieler. Laat je niet te gek maken door iedereen die weinig of niets aan komt. Iedere vrouw is weer anders. Het is goed om aan te komen! Ik probeer persoonlijk vooral binnen de richtlijn te blijven

2 maanden geleden

21. 2 weken zwanger en 6kg aangekomen. 4de kindje

2 maanden geleden

Reactie op Eline…

Het verschilt idd heel erg per zwangerschap, lichaamsbouw en gewicht. Ik pr ...
Heel fijn wat je allemaal zegt. Dit brengt weer wat geruststellin bij mij. Inmiddels zit ik op de 7.6 kilo met 22+3 weken (start 66.4kg met 1.68cm) Het is dus nog wel wat ruim, maar sinds de laatste twee weken is wel stabiel dit gewicht. Hopelijk blijft het even zo stabiel en dat het langzaam gaat en binnen de richtlijnen te blijven. Dank je wel voor dit fijne berichtje!!

2 maanden geleden

22+6 en 6,9 kilo aangekomen, eerste kindje. 🥺

2 maanden geleden

Ik was 6 kilo afgevallen, maar ben nu weer ongeveer terug op mijn startgewicht. Beetje gekke vraag misschien, maar telt dit dan alsnog als 6 kilo aankomen of als gelijk aan startgewicht (dus niks aangekomen)? Vind het een beetje confusing

2 maanden geleden

21+4 weken en ben eerst 2 kilo afgevallen en er nu 2,5 aangekomen.

2 maanden geleden

Hier al wel 9 kilo aangekomen , nu 25+2. nooit hoeven overgeven of misselijk geweest.

2 maanden geleden

Reactie op M1997w

Hier al wel 9 kilo aangekomen , nu 25+2. nooit hoeven overgeven of misselij ...
Haha ik precies hetzelfde, 9kg, 25+2. Tweede zwangerschap wel. Bij de eerste 23kg aangekomen dus hoop nu iets minder op de eindstreep.. Was toen ook niet zo mobiel meer op het einde door een gekneusde of gebroken stuitje na val vd trap.

2 maanden geleden

Bijna 25 en ben 1,5 kg aangekomen.

2 maanden geleden

Die kilo's zeggen niet zo veel. Al vind ik het desondanks wel leuk om bij te houden. Bij de eerste viel ik eerst 5 kg af door misselijkheid en kwam vervolgens 23 kg aan. Netto dus 18 kg. Voor de zwangerschap had ik al ondergewicht en die extra kilo's waren zo weg na de bevalling, al deed ik mn best om ze vast te houden. Nu begonnen met een paar kilo meer, niet afgevallen door misselijkheid en kom nu veel rustiger aan. Ik ben tot nu toe 6 kg aangekomen. Toch is mijn buik dikker en mn wangen magerder. De neiging tot bunkeren is veel minder dan bij de eerste.

2 maanden geleden

Reactie op 🍋 SunflowerApplepie 🍋

Vorige zwangerschap ben ik 23 kilo in totaal aangekomen. Begon wel vanaf ee ...
Inmiddels 22 weken zwanger en ongv 3,5 kilo aangekomen. Dat is dan 8,5 kilo als ik uitga van mijn “normale” startgewicht van mijn vorige zwangerschap. Komt zo weer redelijk overeen met toen. Kilotje minder, maar het pepernotenseizoen moet ook nog komen 🙈

2 maanden geleden

26+4 en 5 kilo aangekomen, vorige zwangerschap zaten er toen al 10 kilo aan meen ik. Haha. Maar ik begon deze zwangerschap wel wat zwaarder, dus wil ook niet (weer) 20 kilo aankomen met zoals de vorige keer... 🤣