107 Reacties
24 dagen geleden
Reactie op Marnet2013
Ja klopt het is dat ze te vroeg geboren was anders had ze gelijk mee naar h ...
Heb je borstvoeding gegeven? Hoe deed ze dat
24 dagen geleden
Reactie op Littlebutterfly
Heb je borstvoeding gegeven? Hoe deed ze dat
Nee ik heb flesvoeding gegeven borstvoeding lukte niet
24 dagen geleden
Ehhmmmm.... ik moet nog zelfs verf gaan halen. Kamer leeghalen😑
Mijn man is geopereerd aan een dubbele hernia en is langer uit de running dan we gehoopt hadden en ik heb bekkeninstabiliteit. Dus we lijken wel opa en oma 🤣 De meubels hebben we al.... ik ben gisteren begonnen met de eerste lakentjes en hoezen te bestellen.
Het werd ook tijd. 😅 ik ben 30w5d.
Ik durfde ergens niets te doen voordat de 32w voorbij waren (januari onze zoon verloren met 32w) maar het moet.... dus a.s. week ga ik echt beginnen (we)
23 dagen geleden
Heb net ziplock zakjes gekocht en stift om de kleertjes maat op te kunnen schrijven etc 🙈 ben 33+1 en ben al lekker met verlof! Ben alvast kleine dingentjes aan het doen! Ben nu een trommelreiniging aan het doen en daarna ga ik voor de kleine beginnen met wassen!
Ondertussen ook al wat enveloppen geschreven voor de geboortekaartjes 😊
23 dagen geleden
De meubels staan in elkaar, er is geschilderd. Verder moet nog alles gebeuren🤣🤣. Het is wel allemaal in huis.
Nu 31+3 en id ziektewet maar heb er geen puf voor. Misschien over een paar weken, ook nog niet echt last van nesteldrang
23 dagen geleden
Wij moeten alleen nog kledingkast schilderen en dan alles in elkaar zetten en dan inrichten
23 dagen geleden
Ik heb echt onwijze nesteldrang maar werk ook gewoon nog en ga met 34 weken met verlof... dus probeer dingen uit te stellen tot dan i.p.v. nu als een bezetene bezig te zijn, gaat met veel moeite 🙈 in mijn hoofd wil ik echt alles NU klaar hebben (hele babyuitzet, alles in huis af en klaar, alle voorbereidingen etc..), herkennen mensen dit? Ook met de gedachte 'wat nou als... (ik onverwacht eerder beval)'
23 dagen geleden
Reactie op 9Anneriek
Ik heb echt onwijze nesteldrang maar werk ook gewoon nog en ga met 34 weken ...
Heel herkenbaar!
Ik zit nu in mijn verlof (34+3) dus heb alle tijd van de wereld. Resultaat is dat ik veel te veel doe de hele dag.
Als het zo door gaat, dan word ik net als bij de eerste zwangerschap. Met 39 weken huilen de hoekjes van een muur boenen waar mensen nauwelijks komen omdat ik bang ben dat de kraamzorg met een vergrootglas mijn woning gaat inspecteren 😂😂😂💀
23 dagen geleden
Ik heb echt het gevoel dat ik nog zoveel moet doen. Ik heb wel al veel kleertjes gewassen. Ik had de kamer bijna klaar, maar moet nu natuurlijk last minute verhuizen. Ik heb wel alles gewoon in de bakjes ik de dozen gedaan dus dat ik straks gewoon uitpakken en weer in de laatjes leggen.
Maar vandaag kwam ik er weer achter dat ik nog kruiken moet en heb wat lakens besteld want die had ik nog niet.
Ik heb van de kraamzorg wel zo’n check list gehad, maar soms lijkt er geen einde aan te komen 🤣
23 dagen geleden
Heb nog veeeeel te doen voor mijn gevoel. Maar voglende week een week vakantie en dan wil ik de kamer zo goed als af hebben (is onze tweede dus meubels hebben we al het is alleen zaak om alles juist neer te zetten en de accessoires etc te doen). Heb alvast een lijst gemaakt voor wat ik tijdens mijn verlof wil doen en ik wil vanaf dit weekend gaan kijken voor een fijne bevalpyjama etc en onderbroeken. Ook voor onszelf moeten we zorgen haha
23 dagen geleden
Ik heb een lijstje voor de baby dingen die ik nog moet. Maar die zijn zo gedaan.
Zoals de cosleeper opzetten,
Kinderwagen klaar zetten
Isofix base in de auto
Kleertjes voor ziekenhuis verzamelen en de laatste keer wassen
Ziekehuistas voor ons allemaal
En de rest zijn dingen om me bezig te houden wat nog gaat haha
22 dagen geleden
Nu 30 weken zwanger, van ons tweede kindje.
Wij moeten nog doen:
- in de nieuwe kamer van de oudste de vloer leggen
- meubels van de oudste in elkaar
- babykamer leegmaken van kleding van de oudste
- babywasjes
- kamer en commode van de baby inrichten (de kamer zelf hoeven we niets meer aan te doen)
- box neerzetten
- wieg neerzetten op onze kamer
- ledikant weer omhoog zetten
- autostoel in de auto
- vluchttas klaarmaken
- logeertas dochtertje vullen
- definitieve namen kiezen (we weten niet of het een jongen of een meisje wordt 🥰)
- geboortekaartjes ontwerpen
- kolf en flesjes uitkoken
- bed omhoog zetten
Volgens mij mis ik nog de helft…
22 dagen geleden
Ik knal hier nog ff mijn lijst haha!
-[ ] Naam kiezen
- [ ] Bevalplan
- [ ] Info broer zus opzoeken
- [ ] Tandemvoeden info zoeken
- [ ] Restje was wassen
- [ ] Vluchtkoffer inpakken
- [ ] Co ledikant uit elkaar en naar zolder
- [ ] Co sleeper naar beneden en in elkaar
- [ ] Box naar beneden en in elkaar
- [ ] Ledikant in elkaar kamer dochter
- [ ] Kinderwagen reiswieg omritsen
- [ ] Kinderwagen naar beneden
- [ ] Wippertje naar beneden
- [ ] Wippertje regelen
- [ ] Klossen regelen
- [ ] Zorgverzekering aanpassen
- [ ] Verlof regelen
- [ ] Ledikant in babykamer
- [ ] Commode indelen
- [ ] Armbandje dochter regelen
- [ ] Dekbedden uitzoeken ledikant en co sleeper
- [ ] Douche kruk halen
- [ ] Anti slip op de trap
- [ ] Uitzoeken babyshootfotografie
- [ ] Traktatie knutselen
- [ ] Tens apparaat
- [ ] Papagaai voor boven bed
- [ ] Proefdruk geboortekaartje
- [ ] Bh’s en hemdjes ophalen
- [ ] Kruiken bekijken
- [ ] Maaltijden in vriezer
Vanaf week 37
- [ ] Molton onder bed
- [ ] Kraampakket op goede plek
- [ ] Klossen onder bed
- [ ] Maxi cosi in auto mijzelf
- [ ] Maxi cosi in auto man
- [ ] Eten voor man regelen
- [ ] Tas inpakken dochter
22 dagen geleden
Wij moeten nog de volgende dingen doen:
- co sleeper tevoorschijn halen en opmaken
- flesje en spenen uitkoken
- maxi cosi en isofix in auto met voetebzak erin
- vluchttas klaarmaken
- maaltijden koken voor diepvries
- dubbele kinderwagen kopen
Allemaal te overzien zo :-)
22 dagen geleden
Nog veel haha, de plinten op de muur en daarna kunnen de meubels in de kamer. Daarna alle voorbereidingen in de kamer (wasjes draaien, commode inruimen, etc) en gordijnen ophangen op het moment dat ze binnen zijn.
Verder de standaard dingen als de vlucht tassen (mijzelf, dochter en baby) inpakken. Vriend mag zijn eigen doen.