107 Reacties

21 dagen geleden

Wij moeten alles nog doen.. oeps 😬
🤣 Zo blij dat ik niet de enige ben😅 Ergens diep van binnen begin ik in paniek te raken maar ik schijn goed in paniek negeren blijkbaar🤣 #32w

21 dagen geleden

Nu 33+5 , wij moeten nog: Bedjes opmaken Badje klaar zetten Tripptrapp inelkaar zetten Spenen en flesjes uitkoken Maxi cosi schoonmaken (is gebruikt door onze 1e zoon) Voor mn gevoel ook nog het huis spik en span poetsen haha… En qua dingen kopen: Kunstvoeding Nachtlampje Cord ring

21 dagen geleden

Reactie op Shiloh

🤣 Zo blij dat ik niet de enige ben😅 Ergens diep van binnen begin ik in pa ...
Hahahaha heerlijk he. Het komt wel goed joh. Wat heeft een baby nou eigenlijk echt nodig. Jou, een bedje en de rest komt wel 🥰

21 dagen geleden

Reactie op demixandra1

Nu 33+5 , wij moeten nog: Bedjes opmaken Badje klaar zetten Tripptrapp ine ...
Ik moest mijn kraampakket kopen, ben voor de meest basale gegaan maar ook daar zat een cordring in. Heb jij je kraampakket al binnen en/of bekeken? Check m even voordat je er 1 koopt😉

21 dagen geleden

Ik heb de prenatal checklist nagelopen en die van de kraam en opgeschreven wat ik nog moet aanschaffen. Uitzet baby - zoogcompressen - Vitamine D ( heb nu vitakruit gel tabletjes ) - Vitamine K olie basis - Nagelschaar en vijltje - Digitale thermometer - Monddoekjes ( heb er 4 ofzo ) - Luier emmer - Baby bad standaard - Bad slang? Is dat nodig 🤣 - Hydrofiele washandjes (paar extra ) - Matras beschermer ( molton ) - Kruiken ( krijg 1 van mijn zus ) - Extra kraamverband - maandverband - Zeep - Wegwerp handschoenen - Bidon - Pak zout - Honden matjes - Vaseline Toch nog best een lijstje ondanks dat ik al heel veel heb 🫣

21 dagen geleden

Reactie op xmisuzu

Ik heb de prenatal checklist nagelopen en die van de kraam en opgeschreven ...
Ik vind een badslang een luxe... maar wel eentje die ervoor zorgt dat je badkamer droog blijft😅

21 dagen geleden

Reactie op xmisuzu

Ik heb de prenatal checklist nagelopen en die van de kraam en opgeschreven ...
Babybad standaard; als je ergens anders badderen op een fijne werkhoogte of gaat douchen; niet nodig Monddoekjes en washandjes kun je voor beide gebruiken. Badslang? Weet niet eens wat het is. Wij zetten het bad in de douche en laten dan de stop los.. Extra kraamverband (buiten kraampakket om) kan ook als het nodig is bijgehaald worden (ennzit in de kruidvat zwangerbox) Waarom wegwerphandschoenen? Waarom zout? Waarom honden matjes? Laatste 3 heb ik bij de andere 2 ook nog nooit in huis gehaald. Als het is om vlekken (zout) vlekverwijderaar werkt ook. Als het gaat om het lekken (matjes) ik heb nog steeds over van mijn vorige thuisbevallingen.. En iedereen heeft toch wel zeep in huis of ben ik gek? Haha. Ik heb rond zwangerschap/bevalling/kraamweek ook nog nooit vaseline gebruikt. Geen aanval dit; alleen: niet heel panisch aan die lijst willen voldoen🙃😉

21 dagen geleden

Reactie op Mamavtwee

Babybad standaard; als je ergens anders badderen op een fijne werkhoogte of ...
Klopt hoor, kraamzorg gebruikt zout vaak om vlekken van de bevalling etc er uit te krijgen. Had het zelf ook niet opgehaald bij de eerste. Die matjes idd om het lekken of als je thuis wilt bevallen. Vaseline hebben wij gebruikt toen onze eerste een enorm droge huid had.

21 dagen geleden

Reactie op BlackFairy

Klopt hoor, kraamzorg gebruikt zout vaak om vlekken van de bevalling etc er ...
Die matjes zitten in het kraampakket: daar heb je echt zat aan... Had bij beide thuis bevallingen over. Kraamzorg werkt ook wel spullen die je in huis wat ook wel werkt. Zij zijn ook creatief. Dat bedoel ik er ook beetje mee; maak je er niet té druk om 😉

21 dagen geleden

Reactie op Mamavtwee

Die matjes zitten in het kraampakket: daar heb je echt zat aan... Had bij b ...
Nee precies hoor. Ik heb zelf die dingen ook niet in huis gehaald.

21 dagen geleden

Reactie op Mamavtwee

Babybad standaard; als je ergens anders badderen op een fijne werkhoogte of ...
Ze zei indd dat de matjes zijn voor als je vliezen breken in bed oid. Zout geen idee 🤣🤣 en de zeep heb ik wel maar weet niet of je speciale moet ik had ook zeep in mijn kraam pakket volgens mij Vaseline wist ik ook niet. Ik heb eigenlijk niet gelezen of er ergens staat waar het voor dient 🤣 ik had nu puur die checklist afgevinkt wat ik al wel heb en opgeschreven wat ik nog niet heb

21 dagen geleden

Reactie op xmisuzu

Ze zei indd dat de matjes zijn voor als je vliezen breken in bed oid. Zou ...
Als jij gewoon een fatsoenlijk waterdicht molton ofzo gebruikt is er niets aan de hand hoor. Bij mijn eerste zijn mijn vliezen gedeeltelijk in bed gebroken.. Bij mijn 2e zijn mijn vliezen op bed gebroken. Dan wordt zo'n onderlegger vanuit het kraampakket gebruikt. Ik heb bij beide overgehouden van het kraampakket; en als het dan nog niet genoeg is (voor het laatste stukje of nadien ofzo; kun je daar ook nog een handdoek voor gebruiken) Ik zou het niet halen in ieder geval. En zeep; je handen worden schoon of niet denk ik, toch?!😅

21 dagen geleden

Nog wat dingen bestellen voor baby, haar kamer wat verder organiseren, alles steriliseren en maxi cosi deep cleanen, huis verder organiseren en deep cleanen, kinderwagen omvormen tot een duo en ook weer schoon maken.

21 dagen geleden

Hier nog een gordijn op de kamer en wat decoratie. Ik heb nog wat dingetjes op mijn verlanglijstje maar ik wacht even een eventuele babyshower af. De rest koop ik met black friday. De noodzakelijke dingen zijn in huis. De vluchttas pak ik aankomende week en en wat ik echt nog moet regelen is het geboortekaartje!! Vind niets leuk dus dat maakt het lastig haha

21 dagen geleden

Met hoeveel weken pakken jullie de vlucht koffer in?

21 dagen geleden

Reactie op nomiiiii

Ben nu 33+4, en rond 34 weken wil ik langzaam beginnen 😊 just to be sure

21 dagen geleden

Reactie op nomiiiii

Omg dat ook nog, ja dat dus ook 😅 eigenlijk zou die volgens mij al af moeten zijn omdat ik eraan herinnerd werd dat baby vanaf 37 weken eigenlijk voldragen is qua ontwikkeling. Dus nu met 34 weken echt best al. Zeker qua baby outfit, baby benodigdheden,... En dan voor mij vooral kledij etc

21 dagen geleden

Reactie op nomiiiii

Nouuu😅 Eigenlijk een week geleden 🤣 Ik ga nog 2 nachtjapons bestellen met voor knoopjes (bv) en dan ga ik echt eraan beginnen.

21 dagen geleden

Onze zoon moet nog verhuisd naar een andere kamer, maar eerst moeten zijn bed en de kast nog opgebouwd (kast was niet in orde dus moest weer retour) nog decoratie en dan nog hopen dat hij daar wil slapen. Dan heb ik een kast vrij om uit te zoeken hoeveel kleren ik nou eigenlijk heb😅. En wiegje moet dan nog in elkaar gezet. Wassen doe ik in mijn verlof dus dan zijn we geloof ik een heel eind.Ik wil het graag af, maar met zo'n kleine man erbij gaat het een stuk lastiger 😆.

21 dagen geleden

Reactie op nomiiiii

Ik denk met 34/35 weken al. Vorige keer ben ik met 37 weken bevallen en toen had ik ‘m dus nog niet ingepakt 🥲