24 Reacties

2 maanden geleden

Hoi, ik ken dit helemaal. Ik had dit bij mijn dochtertje ook die was al ingedaald met 30 w en die lag voor die tijd al helemaal klaar. Ik wil je niet bang maken maar ik ben toen met 32+5 bevallen maar ze doet het hartstikke goed. Dus het hoeft niks te betekenen

2 maanden geleden

Bij mijn eerste zwangerschap was mijn zoontje met 28 weken ingedaald en met 38+2 bevallen dus het zegt niets 😊

2 maanden geleden

Volgens mij zegt het nog niks. Vandaag bij de groeiecho lag onze dame ook met haar hoofdje beneden. Werd verder ook niks over gezegd. Volgens mij hebben ze nog genoeg ruimte om terug te draaien.

2 maanden geleden

Volgensmij zegt dat niet zo veel, bij de 20 weken echo lag de kleine meid met dr hoofdje naar beneden en bij de recente vk afspraak ook

2 maanden geleden

Ik kan niet op alles antwoord geven . Maar bij mijn vorige zwangerschap lag de baby met 28 weken ook al naar beneden.

2 maanden geleden

Ook hier lag de kleine bij de eerste zwangerschap heel vroeg naar beneden en ook daadwerkelijk ingedaald. Uiteindelijk met 41+1 bevallen, dus hoeft niets te betekenen. Toevallig vandaag bij de verloskundige geweest, ook dit kindje lag al met het hoofd naar beneden (nu 25+6), weet niet of het ook al ingedaald is, maar de verloskundige gaf aan dat juist bij een tweede (of 3de, 4de, etc) zwangerschap is er in je bekken meer ruimte en kan het kindje nog heel vaak zich omdraaien (ook al is het al ingedaald) en hoeft het zeker niets te betekenen.

2 maanden geleden

Bij mij ligt de kleine al vanaf 24 weken met der hoofd beneden kon geen kwaad zeiden ze

2 maanden geleden

Maar voelen jullie ook druk om de schaamstreek?

2 maanden geleden

Reactie op ella1994

Oh ja zeker hahaha 😂 voelt soms als 1 grote blauwe plek heel apart gevoel

2 maanden geleden

Reactie op ella1994

Ja hoor, nu 22+3 maar voel zeker druk

2 maanden geleden

Reactie op ella1994

Ja dat zeker ben nu 23 weken. Het lange zitten helpt dan ook niet mee kent iemand dit?

2 maanden geleden

Ik heb precies het zelfde als jou gehad in geen enkele wee voelen. Mijn zoontje was toen ook al vroeg ingedaald en is is zeker daarna nog 10 weken blijven zitten. Indaling hoeft niet niet te betekenen dat de bevalling snel begint:)

2 maanden geleden

Hi hi! Gister een baarmoedermond meting gehad en daar lag het hoofdje ookal tegen aan te drukken. Maar dit betekend echt niks.

2 maanden geleden

Reactie op ella1994

Ja! Heel erg al, is m’n 2e maar had dit bij de eerste niet. Veel wandelen of sporten kan dus niet, want voel dat dan echt in m’n bekken. Ga er wel voor naar een bekken fysio maar het wordt niet minder. Wel handig voor tips wat wel en niet te doen. Ik hoop wel dat het minder wordt maar heb helaas niet veel hoop. Rustig aan doen dus.

2 maanden geleden

Ik had met 27 weken de vorige keer ontzettend veel druk en indalingsweeen. Baby was ook ingedaald! Met 38 week ingeleid, niks loos!

2 maanden geleden

Reactie op ella1994

Ja zeker dit is deels ook echt uitstraling van bandenpijn en een kindje wat al goed voor de uitgang ligt is alleen maar goed en betekend niet persee een vroegere bevalling

2 maanden geleden

Ik lees even mee in de reacties maar veel van jullie geven aan ligt nu al met hoofdje naar beneden. Is dat dan vroeg met deze termijn? Met mijn eerste heb ik een geplande kz gehad vanwege stuitligging. Omdat ik nu medisch ben heb ik meer echo’s en met 25wk bleek mijn baby nu in dezelfde stuit positie te liggen als mijn zoon destijds. Is jullie ervaring dat ze op latere termijn normaal gesproken draaien met hoofdje naar beneden?

2 maanden geleden

Reactie op Loessnoes

Ik lees even mee in de reacties maar veel van jullie geven aan ligt nu al m ...
Hier was de kleine de vorige zwangerschap met 28 weken ingedaald maar lag niet vast. De verloskundige gaf dus aan dat hij nog steeds de mogelijkheid zou hebben om te draaien.

2 maanden geleden

Reactie op Loessnoes

Ik lees even mee in de reacties maar veel van jullie geven aan ligt nu al m ...
Ja! 25 weken is nog ruimte zat joh!

2 maanden geleden

Ik heb ook 2 keer meegemaakt dat mijn babies met 30 weken volledig ingedaald lagen. Nu met 27 weken voel ik ook de druk beneden en de schokjes boven dus vast en zeker weer vroege indaling. Maakt idd niets uit voor de termijn, maar oncomfortabel is het wel. Ik kon bij de tweede zwangerschap vanaf 32 weken niet meer fietsen omdat ik echt voor mijn gevoel op haar hoofd zat