115 Reacties
6 maanden geleden
Even een update over mij. Mijn situatie is nog stabiel. Gebruik dagelijks Emesafene 2x. Neem echt rust en ben asociaal. Iedereen weet al dat ik zwanger ben en vraag wel eens aan familie of ze eten kunnen maken (durfde ik bij 1e niet) . De ene dag ben ik misselijker dan de andere dag. Het belangrijkste is dat is tot nu toe wel alles binnen kan houden. Ik hoop zo erg dat het niet in een keer bergafwaarts gaat.
6 maanden geleden
Reactie op Toepje91
Hoe gaat het met je? Rust is essentieel. Snap dat je het zh dan fijner vind ...
Heb twee dagen infuus 2,5 liter gehad. Vandaag niet, heb ik zelf voor gekozen. Voel me echt zo veel beter! Ik heb nu ook andere medicatie, had eerst zofran , geen smelt tablet, die heb ik nu dus wel. Die werken zó veel beter! Mag ze ook gaan combineren met suprimal? Alleen moet ik die nog even halen. Zou ooo emesafene krijgen maar dat is idd niet meer vergoed, dus wil dat liever niet. Wel fijn om te horen dat het met jou nog stabiel gaat! We kunnen dit en we gaan er gewoon doorheen knallen ❤️
6 maanden geleden
Ik hoopte van harte dit topic te kunnen negeren.. Maar helaas hier ook ronde 2 hg. Ben nu 7 weken en gebruik sinds een week suprimal. Helpt denk ik iets met braken onderdrukken. Maar afgelopen weekend en vandaag toch gespuugd. Zometeen eerste afspraak bij de vk.
Voel me zó beroerd. Lukt me nauwelijks om voor m'n dochter te zorgen.
6 maanden geleden
Hoi Dames,
Ik ben nu 7+3 zwanger van mijn eerste kindje, en sinds een week extreem misselijk. Wat begon met alleen ochtendbraken is inmiddels verergert. Ik moet nu minimaal 5 a 6 keer op een dag overgeven en werd vannacht ook wakker door de misselijkheid (en weer overgeven uiteraard). Mijn moeder had extreme HG en was bij 6 weken al compleet uitgedroogd. Ik hoopte stiekem heel erg dat het mij bespaard zou blijven. Nu vroeg ik mij af of dit al onder hg valt, of nog bij ‘normale’ zwangerschapsmisselijkheid. Ik voel me gedurende dag zwaar ellendig en lees met smart al jullie adviezen en tips.. 🥲
6 maanden geleden
Bij de 1e had ik een HG zwangerschap en heb ik de gehele zwangerschap dagelijks overgeven .. bij de 2e maar 3x overgeven 😂 (en ja geteld)… benieuwd wat deze 3e zwangerschap in petto heeft maar tot nu toe eigenlijk geen echte misselijkheidsklachten! Hopelijk blijft dit zo.
6 maanden geleden
Ik ben nu 6 weken zwanger en ondanks 2 x per dag emesafene merk ik dat ik steeds misselijker wordt. Nog niet overgegeven, maar voel dat het eraan komt.
Ik ben er oprecht bang voor. ..
6 maanden geleden
Tot nu toe niet gespuugd en ook nauwelijks misselijk! Blij mee bij de 1e alleen maar gespuugd met de de 2e echt maar 3x ofzo..
Nu 4w+4d .. is nog vroeg 😅
6 maanden geleden
Hier 8 weken+1 zwanger en ziek vanaf week 5 , kan alleen nog maar bed liggen.....krijg op moment 20mlg xonvea maar blijf overgeven , voel me een dweil en voel me zo schuldig tegenover mijn andere kinderen en partner....van bezig bijtje naar een dweil in bed .... net arts nog even gebeld zo voor het weekend, hoor na 12.00 uur meer wat het plan wordt...zit nu op min 3 kilo , jullie allemaal sterkte..iemand nog een tip? Liefs kimm
6 maanden geleden
Hier 8 weken+1 zwanger en ziek vanaf week 5 , kan alleen nog maar bed ligge ...
Ik voel deze! Verschrikkelijk he, ik lig ook voornamelijk op de bank of op bed en kan amper nog voor mijn dochtertje zorgen. Kost gewoon zo veel energie. Ben blij als deze periode over is.
6 maanden geleden
Reactie op BlackFairy
Ik voel deze! Verschrikkelijk he, ik lig ook voornamelijk op de bank of op ...
Vreselijk he, kan niet eens blij zijn dat ik eindelijk zwanger ben na 1 jaar traject hormonen etc. Heb nog 4 kids en voel me schuldig , al zijn ze alle 4 wel wat ouder (jongste 9) maar het gevoel dat ze uit school komen en mama nog steeds op bed ligt met haar emmertje....voel me schuldig maar ook 1 brok ellende(en dan mensen die zeggen "ja je moet er wat voor over hebben he " 🫣 dan zegt mijn vriend direct , klopt maar je kiest niet voor 24/7 overgeven ....maar goed ik hoop zo dat het tot 12de week is🙏 we moeten nog 3ven door bikkelen...net arts gesproken , ik mag 1 keer mijn dosis medicijnen verhogen ,maandag geen verandering dan opname ziekenhuis en infuus....hoop zo dat dat me bespaard blijft ! Hoe gaat het nu met jou?
6 maanden geleden
Hoi dames, ik hoor helaas ook bij de club. 8+4 en het is inmiddels niet meer te houden. Eet en drink bijna niks meer en geef desondanks tientallen keren per dag over. Zelfs een slok ranja blijft er maar 10 min in. Echt wat een verschrikking dit. Gisteren eerste infuus gehad. Alle tips voor eten, drinken en medicatie zijn welkom. Suprimal en nu ook metacloptamide lijken niks te doen. Wanhopig word ik ervan...
6 maanden geleden
Vreselijk he, kan niet eens blij zijn dat ik eindelijk zwanger ben na 1 jaa ...
Ja ik snap je hoor, wij zijn ook ander half jaar bezig geweest. Nu is het eindelijk gelukt en kan ik er ook niet enorm blij mee zijn, ookal willen we dat natuurlijk wel.
Moet wel zeggen dat ik me na 2 dagen infuusjes wel enorm veel beter voelde. Wellicht is het gewoon even nodig en kan je er daarna zelf weer bovenop komen. Alhoewel ik heel erg begrijp dat je dit niet wil. Voor nu gaat het op en af. Het ene moment voel ik me echt ziek en het andere moment gaat het gewoon prima en is er niks aan de hand. Maar goed... Nog 5 ish week, en dan zijn we er hopelijk vanaf of is het iig minder..
6 maanden geleden
Vorige zwangerschap 8 maanden HG en nu voel ik me weer beroerd. Ben al enkele weken op ziekte en op mijn job is dat niet bepaald populair. Wat een miserie 😰
6 maanden geleden
Reactie op BlackFairy
Ja ik snap je hoor, wij zijn ook ander half jaar bezig geweest. Nu is het e ...
Hey wat fijn te horen dat infuus hielp, ik ga me morgen toch even melden bij arts, door die hoge dosering medicijnen krijg ik weer andere klachten , heb gister voor eerst niet overgegeven , het blijft tot nu bij kokhalzen...ik probeer me te focussen op leuke dingen, beetje op internet struinen voor babykamer en zo maar er zitten momenten tussen dat ik liever alleen maar slaap...... hoop dat we snel van de misselijkheid af zijn!!! Succes fijne zondag
6 maanden geleden
Ik lees even mij. Bij mn zoontje ( nu 2,5) HG gehad en meerdere ziekenhuis opnames en tot 30 weken zofran moeten slikken. Nu 7+3 zwanger en lig al 10 dagen op bed. Ik spuug minder dan bij mn zoontje soms ook dagen niet. Maar ik voel me ver schrikkelijk. Ben alleen maar misselijk en mn stuitje doet intens pijn omdat ik alleen maar half zittend kan liggen. Ben al 290€ kwijt aan emesafene maar helpt niet echt meer. Ik twijfel zo om toch weee zofran te vragen want ik houdt dit niet vol. Ik kan niet voor mn zoon zorgen of mezelf , niet werken etc
Ik merk dat ik vorige keer mentaal ook niet heb verwerkt herkennen vrouwen dit? Ik heb zo angst weer en het idee dat ik weer weken in bed lig vind ik echt een hel. Ik probeer na een fertiliteittraject echt positief en dankbaar te zijn maar op dit moment voel ik dat echt helemaal niet 😰