142 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op roos9534

Is het harde kaas? Dan kan het gewoon hè, daar gaat de bacterie niet zo har ...
Oh, ja het is gewoon oude kaas, bijna brokkelkaas eigenlijk maar nu ik weet dat het van rauwmelkse kaas is durf ik het eigenlijk niet meer te eten ookal zou het eventueel kunnen..🙈

5 maanden geleden

Reactie op Roosseboos

Oh, ja het is gewoon oude kaas, bijna brokkelkaas eigenlijk maar nu ik weet ...
Rauwmelkse kaas wordt afgeraden. Daar kan een bacterie in voorkomen. Dus ik zou het niet eten

5 maanden geleden

Rauwmelkse kaas wordt afgeraden. Daar kan een bacterie in voorkomen. Dus i ...
ZwangerHap geeft gewoon dit aan bij een harde kaas met rauwe melk hoor!

5 maanden geleden

Reactie op roos9534

ZwangerHap geeft gewoon dit aan bij een harde kaas met rauwe melk hoor!
Ik zie het idd. Andere sites zeggen alle rauwmelkse kaas vermijden. Ik kies zelf liever voor de veiligste weg. Tis voor een goed doel.

5 maanden geleden

Ik ben vandaag zo gruwelijk chagrijnig zonder aanwijsbare reden. Word er zelf gewoon gek van 😂

5 maanden geleden

Reactie op Saarrr93

Ik ben vandaag zo gruwelijk chagrijnig zonder aanwijsbare reden. Word er ze ...
Zo herkenbaar! Word ook echt heel snel boos van kleine dingen. Mijn werklaptop liep vandaag vast, kon hem wel uit het raam kieperen😂

5 maanden geleden

Reactie op Roosseboos

Gister heeft vriendlief kaas gehaald op de markt. Had nog tegen hem gezegd ...
Wat een gekke kaasboer, wie vraagt er nu bewust om rauwmelkse kaas?

5 maanden geleden

Ik heb af en toe dan gebeurd er niks en vlieg ik opeens uit tegen mijn vriend… en ik voel me zo schuldig continue maar het gebeurt..

5 maanden geleden

Ik vind zwanger zijn verschrikkelijk kut. Dit is de tweede en er komt zeker géén meer bij. Het is me té zwaar door de HG. Een derde keer zo ziek zijn overleef ik niet.

5 maanden geleden

Ik kan mijn peuter van 2 jaar en 3 maanden soms echt niet aan en voel me tegelijkertijd schuldig daarover. Ben gewoon sneller moe en overprikkeld en kan ook niet meer goed achter haar aanrennen als ze alle kanten op gaat. Ik zit er regelmatig even doorheen en dat mijn vriend moet overnemen. Maarja zij kan er niets aan doen…

5 maanden geleden

Reactie op Mama van Lois

Ik kan mijn peuter van 2 jaar en 3 maanden soms echt niet aan en voel me te ...
Ik heb dit ook! Echt “fijn” te lezen dat meer moeders hier last van hebben. Ik voel me idd ook zo schuldig naar mn dochter. Ik voel ook meer afstand ofzo naar haar toe en ik snap helemaal niet waarom🤷‍♀️😞

4 maanden geleden

Reactie op Mama van Lois

Heel herkenbaar! Ik heb ook een peuter(puber) rond lopen die in augustus 3 wordt. Ik ben zo verschrikkelijk moe door de zwangerschap en daardoor merk ik dat ik soms een korter lontje heb en minder met mijn zoontje kan doen.

4 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Ik vind zwanger zijn verschrikkelijk kut. Dit is de tweede en er komt zeker ...
Zelfde hier 😢 mijn hart heeft ruimte voor een heel elftal maar ik ben echt bang dat ik het niet overleef. Dit is mijn derde HG zwangerschap (tweede is een miskraam) en dit is de laatste keer. Ben zo verdrietig dat die kl*te ziekte voor mij bepaalt eigenlijk hoe veel kinderen ik zou kunnen krijgen. Ik laat mij hierna steriliseren. Het maakt me zo verdrietig dat dit de laatste keer zal zijn. Dikke knuffel 😘

4 maanden geleden

Reactie op zyzz

Zelfde hier 😢 mijn hart heeft ruimte voor een heel elftal maar ik ben echt ...
Ah schat .. wat enorm verschrikkelijk 💔. Ik voel je heel erg! Het maakt mij ook steeds verdrietig dat dit mijn laatste zwangerschap/ kindje gaat zijn. Als we geen HG hadden gehad was het waarschijnlijk heel anders gegaan. Soms denk ik daar ook wel eens overna, hoe zou een zwangerschap zonder HG voelen? Jij ook dikke knuffel ❤️

3 maanden geleden

Niemand iets te klagen? Ik heb echt van weinig dingen last, maar ben zooooo moe de hele tijd al sinds week 5 ofzo 🥵

3 maanden geleden

Reactie op Mama van Lois

Heel herkenbaar.... zeker nu m'n dochter in de "peuter pubertijd" zit. Pffff. Geen geduld meer voor. Die vermoeidheid en prikkelbaarheid doet het m echt...

één maand geleden

Wil weer even klagen hoor maar is toch echt m'n eigen schuld.. Vandaag met zoontje en vriend met de trein afgereisd naar landal, maar dit was wel 4 uur reistijd wat uiteindelijk bijna 5 uur werd door 2 uitvallende bussen. Tijdens het reizen was het wel te doen met die dikke buik maar omg ik heb zo'n pijn in m'n rug en stuitje nu .. stuitje had ik al pijn aan de laatste weken bij het zitten en opstaan, maar nu kan ik echt wel janken 🙈 Had m'n zinnen al op morgen gezet om te gaan zwemmen en wandelen maar of ik morgen dit bed nog uitkom..

één maand geleden

Ik klaag even mee.. ik had me ziek gemeld omdat ik echt bekaf ben. Dit weekend ruim 6uur moeten reizen voor een begrafenis waardoor ik eigenlijk de hele dag heb moeten zitten. Ik trok het dus echt niet. Maandag zou ik even een dagje bijkomen nemen. Kleine naar de opvang en ik echt even plat en rusten. Krijgt die kleine een pseudokroep aanval wat betekende een hele dag bij mij op de arm hangen. Ik dacht dat ik moe was en niet meer kon maar nu weet ik het zeker. Ik ben af.. Ik weet even niet hoe ik komende dagen doorkom. Dit past helemaal niet bij me want wij knallen altijd door. Die stoute buikbaby stuiterd elke keer als ik even kan zitten als een gek door mijn buik heen. Mijn man schrok zich kapot toen ik even op de bank lag: WAT DOE JE !? Ik doe niets? JA MAAR JE BUIK?!? Uhhh dat is jouw kind die aan het dansen is🤣 Even relaxen zit er dus niet in. Nu is de kleine grote man wakker en ik moet echt even energie opbouwen om de trap weer op en af te klimmen. Ik baal van mijn lijf. Iedereen in huis heeft tonnen energie en ik kan het niet meer bij houden.

één maand geleden

Reactie op PTF

Ik klaag even mee.. ik had me ziek gemeld omdat ik echt bekaf ben. Dit week ...
Vervelend zeg... echt die vermoeidheid ook. Is niet uit te leggen aan mensen die niet zwanger zijn. Hoop dat je snel je rust kan pakken!

één maand geleden

Ook ik wil even klagen...😞 Mijn man heeft zaterdag bij de autorally zijn knie uit de kom gehad. 😩Nu moet hij minimaal 8 weken rust houden. Hij kan niet werken (is stratenmaker) en is hij de hele dag thuis. Ik werk zelf nog 32 uur en daarnaast heb ik nu de zorg voor hem... Doordat hij nu bijna niks kan doen, komen veel taken op mijn schouders terecht. Ik ben momenteel bijna 27 weken zwanger en ik kan nog prima dingen in het huishouden doen, maar merk wel aan mijn lichaam dat ik moet luisteren naar de signalen. 🙄 Ik (met al m'n hormonen) had tegen hem gezegd dat ik er niet blij mee was dat hij ging helpen duwen, wetende dat ik bijna 27 weken zwanger ben en ik hem hard nodig heb. Als hij dat niet had gedaan, had er nu niks aan de hand geweest... Maar blijkbaar ben ik de enige die er zo over denkt... (zal wel iets met hormonen zijn...😂) Kan het hem overigens ook niet geheel kwalijk nemen. Hij is zo verknocht aan de autorally...Maar toch...