26 Reacties

één maand geleden

Gewicht heeft niets met zwangerschapsdiabetes te maken toch. Deze zwangerschap gestart met gezond BMI en hoef niet te wegen. Vorige zwangerschap met hoog BMi moest ik wel wegen. Maar dat alleen de eerste periode. Na stempel zwangerschapsdiabetes hoefde ik niet meer op de weegschaal. Nu geen verhoogde suikers, eerste dagcurve was goed. Over 2 weken nog een dagcurve.

één maand geleden

Bij mij wordt er altijd gevraagd of ik gewogen wil worden, ja of nee maakt beiden niet uit.. alleen het voor en na gewicht willen ze weten maar tussendoor is de keuze aan jezelf bij mijn VK.. of je nou een gezond of ongezond BMI hebt

één maand geleden

Hmm de verloskundige letten er wel op waarom zou het ziekenhuis er dan niet om denken🤔

één maand geleden

Dit viel me ook op.. bij mijn vorige verloskundige werd ik elke afspraak gewogen en nu geen 1x en iedere keer vergeet ik het te vragen

één maand geleden

Reactie op Mommyi

Dit viel me ook op.. bij mijn vorige verloskundige werd ik elke afspraak ge ...
Ik word ook nooit gewogen ik ga vragen volgende keer waarom want lijkt me wel belangerijk

één maand geleden

Bij mij verloskundige praktijk wordt ik nooit gewogen, helemaal prima.

één maand geleden

Reactie op Mommyi

Dit viel me ook op.. bij mijn vorige verloskundige werd ik elke afspraak ge ...
Ja vergeet het ook elke keer door deze topic besef ik me weer

één maand geleden

Bij mij verloskundige praktijk wordt ik ook nooit gewogen. Volgens mij wordt dit steeds minder gedaan. Want nu weten ze dat de omvang van de buik het belangrijkste is en niet het gewicht van de moeder zelf. Niet elke keer dat de moeder aankomt, wordt de baby ook zwaarder, of andersom.

één maand geleden

Reactie op AlineBS

Bij mij verloskundige praktijk wordt ik ook nooit gewogen. Volgens mij word ...
Ik volg dit even intresant onderwerp ik moet ook naar diëtiste. Het gaat dan om je voedsel en je suikers indi en het gewicht van kind. lijkt me dat het dan wel te maken heeft met je gewicht want diëtiste vroeg wel hoeveel ik weegde ik wist ook niet heb geen weegschaal thuis ik weeg nooit en das weer tijd terug

één maand geleden

Mijn verloskundigenpraktijk weegt ook niet. Ik heb mijn startgewicht gegeven, dat was alles. Ik heb geen normaal BMI (te laag), krijg extra echo's daardoor. Baby heeft normale, stabiele groei en gewicht. Mijn suiker en diverse andere waarden zijn goed. Vind ik veel belangrijker dan mijn gewicht als voortdurend uitgangspunt.

één maand geleden

Ik heb ook nog nooit op de weegschaal moeten staan. Ze hebben enkel bij de intake m'n gewicht gevraagd. Heb geen suiker of andere compilaties. Ben wel zogenaamd 'risico' door m'n hogere bmi en leeftijd is 41. Omdat ik op 29 weken 12 kilo ben aangekomen heb ik dat wel gemeld maar werd geen probleem van gemaakt. Ik kom wel uit een lang icsi traject met hormonen dus ze hadden me al gezegd dat er dan het eerste trimester wel meer gewicht kan bijkomen. Nu wel wat stabieler maar zolang ze er geen punt van maken maak ik er me ook niet druk om...

één maand geleden

In de wachtkamer bij de gynaecoloog in het Jeroen Bosch ziekenhuis moet je dit zelf doen. Staat een apparaat wat je zuurstof, bloeddruk en gewicht meet. Zo heeft de gynaecoloog meer tijd voor je.

één maand geleden

In de afgelopen drie weken dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Heb ik nooit hoeven wegen. Ik doe het wel zelf thuis bijhouden hoeveel ik bijkom of afval. Ik was tot week 25 9,8kilo bijgekomen. Ben inmiddels weer 3,3 kilo kwijt geraakt. Wat tevens prima is. De baby krijgt de voedingsstoffen en mijn lichaam verbrand wat meer.

één maand geleden

Bij mijn eerste zwangerschap werd ik regelmatig gewogen, nu niet. Je gewicht zegt niks over de groei van je baby. Mijn baby groeit goed, mijn gewicht neemt toe, toch kreeg ik op een gegeven moment een opmerking van de vk dat ik afviel, puur doordat mn gezicht minder vol werd. Dat soort observaties vind ik veel waardevoller dan het wegen. Dat kan ik ten slotte ook thuis doen.

één maand geleden

Ik had bij mijn 24 weken controle voor het eerst dat ze het zei, toen vertelde ik dat ik me die ochtend nog had gewogen en hoeveel ik tot nu toe was aangekomen en dat was allemaal prima. Zelf heb ik er ook geen behoefte aan om daar gewogen te worden.

één maand geleden

Ik heb mijn controles ook op het ziekenhuis en bij mij wordt er ook niet gewogen.. zegt idd niks over de groei van de baby.. en heb er ook geen behoefte aan 😂

één maand geleden

Ik ben bijna 27 weken, loop vanaf 6 wkn al in het ziekenhuis en ben nog nooit gewogen 😅🫣 overigens ook nog nooit bloeddruk hoeven meten. Volgende week moet ik wel voor de tweede keer tijdens zwangerschap bloed prikken.

één maand geleden

Reactie op LV96

Ik ben bijna 27 weken, loop vanaf 6 wkn al in het ziekenhuis en ben nog noo ...
Dat je geen bloeddruk hoeft te meten vind ik persoonlijk wel gek. Want daar kunnen ze ook zwangerschapsvergiftiging aan herkennen.

één maand geleden

Reactie op LV96

Bloeddruk is wel weer een belangrijke, toch? Vanwege zwangerschapsvergiftiging en de werking van je placenta. Maar het is ook fijn te weten of je een lage bloeddruk hebt (in principe onschuldig), want die klachten vragen soms ook aandacht.

één maand geleden

Reactie op LV96

Ja bloedruk wel altijd dat moet ook echt dat kan echt niet dat ze dat niet doen