8 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb dit zelf ook heel erg ben zelf 20 weken. Bij mij is het vaak mijn bekken. Maar moet wel zeggen het kunnen ook goed de banden zijn die aan het oprekken zijn. Het beste wat je kunt doen is even overleggen met de vk of gynaecoloog

3 maanden geleden

Klinkt als bandenpijn. Ik heb hetzelfde (nu 20+3). Wat bij mij helpt is niet te snel en abrupt opstaan of te hard lopen. Als je van liggen of zitten naar staan gaat, rustig opstaan en langzaam beginnen met lopen, dan heb je er minder last van!

3 maanden geleden

Reactie op Sofie🩷❤️

Klinkt als bandenpijn. Ik heb hetzelfde (nu 20+3). Wat bij mij helpt is nie ...
En jij voelt het ook alleen tijdens lopen? Niet als je ge snel opstaat of iets?

3 maanden geleden

Reactie op Bloempotje

En jij voelt het ook alleen tijdens lopen? Niet als je ge snel opstaat of i ...
Bij mij begint de pijn als ik net aan het lopen ben na een tijdje zitten/liggen. Niet direct tijdens het opstaan inderdaad. Heb ook wel eens het advies gehoord om je buikspieren een beetje aan te spannen als je begint met lopen, omdat je spieren dan de baby opvangen ipv je banden. Misschien helpt dat voor jou?

3 maanden geleden

Ik ben nu 23+4 en herken dit heel erg ja. Echt vervelend. Elke keer met opstaan begint het weer en tijdens het lopen inderdaad. Volgende week ga ik naar de Bekkenfysio en ook ff bespreken met de vk. Alle tips zijn in elk geval welkom.

3 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties dames! Fijn dat het iig herkenbaar is

3 maanden geleden

Dat kan ook je symphysis pubis zijn, je bekken moet juist gaan wijken en op dat plekje kan evt druk ontstaan. Het helpt om liggend rust te nemen en/of benen in vlinderstand, moet niet te veel rek in je liezen dus evt kussentje onder je knieën doen dat je kan steunen erop

3 maanden geleden

Heb ik ook word gezegt bandenpijn