21 Reacties

3 maanden geleden

Hi! Verder geen tips maar mijn kraamzorg gaf aan als tip om de kolf pas na de bevalling te bestellen omdat het niet altijd lukt. Kraamzorg heeft zelf vaak ook een kolf id auto voor als je toch wil proberen de 1e week. Succes met je keuze 鈽猴笍

3 maanden geleden

Ik heb een paar weken na de bevalling een kolf consult gedaan bij een lactatiekundige, je kon dan 4 kolven uit proberen. (oa Philips, ardo medela en horigen) ik heb bij haar gelijk de horigen aangeschaft. Kende het niet, maar al bij 2 kindjes groot plezier.

3 maanden geleden

In de kraanwerk is het het beste om een professionele kolf te huren, omdat deze de productie beter op gang helpt (mocht dit niet automatisch voldoende gebeuren). Verder heb ik thuis de ardo elektrische dubbele borstkolf. Maar ben nu toch aan het kijken voor een handsfree kolf. Lijkt mij toch praktischer. Vooral omdat ik de vorige keer ruim 2 jaar bv heb gegeven, en hem dus ook wel intensief heb gebruikt. Je kan ook een consult boeken zodat je verschillende kolven kunt uitproberen en de voor en nadelen ervan kan ervaren. Tevens fijn om de juiste maat schild te weten.

3 maanden geleden

Kraamweek

3 maanden geleden

Ik heb ook problemen gehad om live borstvoeding te geven bij ons eerste kindje. Toen via Medipoint eentje gehuurd (door tip van de kraamzorg ook gedeeltelijk vergoed door de verzekering). Ook consulten bij de lactatiekundige zijn dan vergoed (gedeeltelijk, her hangt af van de verzekering). Daardoor zou ik ook wachten, als ik jouw was. Plus ik heb ook uiteindelijk een automatische kolf gekocht (toen ik al wist hoe het moet en wat ik precies wil van een kolf) maar omdat het zo'n half jaar later was dan eerst gekeken tijdens mijn zwangerschap, er kwam ook een nieuwere versie op de markt en was echt 0as handsfree. Tussen nu en wanneer je de kolf nodig hebt kan nog veel veranderen, er komen nieuwe producten aan de markt, dus ik zou voorkomen dat ik spijt krijg van een te vroege aankoop. Wat ik wel aanraad is een goede lactatie cursus / lactatiekundige alvast te zoeken in je omgeving. Iemand die je kan vertrouwen als de nood komt. Iemand die met jou eventueel rustig besprekt alle mogelijkheden als de melk niet goed op gang komt en helpt een passende oplossing zoeken voor de voeding van je kindje. Want dat is dan het belangrijkste, dat hij/zij gezonde en voldoende voeding binnen krijgt. 馃槈馃憤 Succes! Uit ervaring weet ik dat het soms niet vanzelfsprekend is.

3 maanden geleden

Ik zou idd ook wachten. Bij mij liep bij onze oudste de borstvoeding heel goed en vanzelf, dus dan heb je 眉berhaupt geen kolf nodig. Uiteindelijk een kolf gekocht toen ik weer ging werken, en tzt even inlezen wat voor jouw productie etc de fijnste is.

3 maanden geleden

Hier al de 3de zwangerschap bij de eerste veel moeite gehad uiteindelijk wel gelukt 2de ben ik in de zwangerschap al beginne te kolven na de bevaling ging het hier door zekker beter en had ik wel genoeg voeding Maar een kolf is voor iedereen anders die van mij werkt voor mij goed maar kan voor jou weer minder werken

3 maanden geleden

Over het algemeen wordt aangeraden om pas een kolf aan te schaffen als je baby geboren is. Je kunt dan een kolfconsult doen bij een lactatiekundige, die kunnen je advies op maat geven. Voor elke vrouw is weer een andere kolf het beste!

3 maanden geleden

Je kunt in je kraamweek een kolf huren van het ziekenhuis of via de verloskundige, als het nodig is. Die zijn ook wat krachtiger, wat wel handig is in het begin ;)

3 maanden geleden

Idd pas na de geboorte doen, voor hetzelfde geldt lukt het om wat voor reden dan ook niet en dan zit je met die kolf. (Aanschaf krijg je als het niet veranderd is deels vergoed van de verzekering trouwens, was bij mijn vorige i.i.g. zo)

3 maanden geleden

Ik had op advies van anderen gewacht bij mijn eerste en had daar eerlijk gezegd best spijt van, in de kraamweek deed ik voor mijn gevoel onderzoek wat ik vantevoren al had kunnen doen 馃. Ik had de kolf graag in huis gehad, mijn dochter kwam niet zo goed aan dus we wilden graag testen of ik wel genoeg melk gaf (bleek geen probleem). De vertraging van de bezorging van de kolf van 1 dag viel lekker samen met een flinke plas kraamtranen 馃槄馃ゲ. op basis van mijn ervaring adviseer ik mijn omgeving om wel een kolf zo rond de uitgerekende datum te bestellen, maar om de seal nog niet te verbreken. Even goed kijken naar de retourtijden en de bon bewaren, maar mocht de borstvoeding niet op gang komen dan kun je nog retourneren? Overigens lijkt een kolf consult mij ook een hele goede optie, maar dan zou ik wel al vantevoren opzoeken bij welke lactatiekundige in je buurt dat mogelijk is en al even contact opnemen zodat je weet welke kolven je uit zal kunnen kiezen bij het consult!

3 maanden geleden

Ik schafte na heel veel tips van andere moeders de Youha aan! Vervolgens kreeg ik er bijna geen druppel uit geperst, ook niet met andere maten schilden. Het bleek voor mij gewoon geen match. Toen heb ik alsnog een medela met van die grote toeters van voren gekocht. Niet ideaal, maar dan had ik tenminste wel genoeg opbrengst! Ik denk dat een kolf ook best persoonsgebonden kan zijn. Dit keer wil ik misschien een kolfconsult aangaan bij een lactatiekundige!

3 maanden geleden

Oh, ik ben trouwens ook begonnen met de gehuurde kolf van Medipoint en ga dat dit keer weer doen!

3 maanden geleden

Ik zou even afwachten tot na de bevalling en je dan laten adviseren door een lactatiekundige. Het wordt ook afgeraden om de eerste weken al te kolven dus je hebt nog tijd genoeg. Ik had bij mijn eerste de horigen chicture kolf. O ja en als je aanvullend verzekerd bent dan krijg je iets van 200 euro aan lactatiekundige zorg vroeg. Zo had ik voor 25 euro een kolf馃檲馃ぃ

3 maanden geleden

Reactie op CVH2020

Ik zou even afwachten tot na de bevalling en je dan laten adviseren door ee ...
Vroeg =vergoed

3 maanden geleden

Ik heb de medela niet draadloos gehad, prima maar zou nooit meer met een snoertje willen kolven 馃槀. Heb de Youha handsfree gehad, ging eerst prima maar deed na een tijdje pijn. Daarna de Felin handsfree aangeschaft, die werkte voor mij fijn en ga ik nu weer gebruiken (hoop ik)! 馃

3 maanden geleden

Heeft iemand ervaring met de Philips Avent? Deze schijnt sterker te zijn dan de madela, en mij lijkt het fijn dat de melk direct in een flesje zit (in verband met een tweeling en werkvan plan om deels te gaan kolven)

3 maanden geleden

Reactie op Pebbe24

Heeft iemand ervaring met de Philips Avent? Deze schijnt sterker te zijn da ...
De Philips avent (degene die ik 4jr geleden testte) maakte een vreselijk geluid. Melk direct in de fles kan met meerder kolven ik heb een horigen, en daar kan je (met een extra ring) ook je eigen flesjes op zetten. Zelf goot ik het altijd over lijkt een gedoe, maar valt wel mee, ook als je 2 kleine beetjes hebt doe je dat alsnog. Zelf heb ik bij de 2e ook zakjes gebruikt wat prima werkt.

3 maanden geleden

Reactie op ellebelj

Je kunt in je kraamweek een kolf huren van het ziekenhuis of via de verlosk ...
Ik heb ook in eerste instantie een kolf gehuurd. Deze is inderdaad sterker en had ik ook nodig omdat de borstvoeding niet meteen genoeg o gang kwam. Daarna heb ik me rustig verder geori毛nteerd op een eigen kolf en toen ik die had de gehuurde weer ingeleverd.

3 maanden geleden

Wat de rest ook zegt, wacht ermee tot je bevallen bent. Je kan natuurlijk wel vast gaan ori毛nteren. Bij de eerste had ik ook de wens om borstvoeding te geven, maar dit lukte helaas niet. Gelijk dezelfde dag nog hebben mijn ouders toen een kolf gehaald, zodat ik fulltime kon kolven. Ze zijn heel prijzig, dus zonde als je het niet gaat gebruiken. Ik heb zelf een medela elektrische kolf. Is mij heel goed bevallen.