22 Reacties
één maand geleden
Ik heb dat dus ook, maar al van het begin. Alleen al de gedachte dat ik weer moet bevallen, is echt zo erg. Vorige bevalling ging echt alles fout, maar is het net heen spoedkeizersnede geworden. De gedachte alleen al dat het net zo kan worden doet me enorm benauwd voelen.
één maand geleden
Reactie op Narges2022
Ik heb dat dus ook, maar al van het begin. Alleen al de gedachte dat ik wee ...
Oooh dat lijkt me ook heel erg! Heb jij er hulp voor?
Ik ben niet zo bang voor de bevalling omdat die van mij (naast het persen) best wel voorspoedig verliep, maar zie gewoon echt op tegen die pijn
één maand geleden
M’n vorige bevalling ging super goed, maar 40 minuten geperst, maar nu zie ik er toch ook erg tegenop. Geen verklaarbare reden om ‘t maar even zo te zeggen, maar ik vind het veel spannender dan bij de eerste! 😊
één maand geleden
Reactie op Plofje98
Oooh dat lijkt me ook heel erg! Heb jij er hulp voor?
Ik ben niet zo bang ...
Nee ik probeer er gewoon niet aan te denken... Vorige bevalling is ook alles op heel onvoorspelbare wijze gebeurd, dus kan nu ook weer alle richtingen uit. Ik probeer me er aan op te trekken dat het vorige bevalling uiteindelijk toch goed is gekomen en dat, als ik dat kan, ik de rest ook wel zal kunnen.
één maand geleden
Ik merk wel dat het nu anders is bij tweede omdat ik nu al weet hoe intens die bevalling is. Bij de eerste wist ik dat nog niet haha. Maar qua persen is het wellicht goed om te weten dat veel mensen op hun rug liggen bij persen, terwijl dit de moeilijkste houding is voor een baby om eruit te komen. Dus als je vorige keer op je rug lag kan je misschien deze keer in een andere houding persen. Op handen en knieën of hurkend oid.
één maand geleden
Hier was de eerste bij persen na 50 minuten. De tweede duurder maar 3 minuten. Dit hoor ik veel vaker, dus hopelijk kan je de angst voor lange persweeen hiermee verminderen. Verder inderdaad een andere persstand kan nog een idee zijn. Op handen en voeten schijnt zover mij bekend een van de beste houdingen te zijn... Zelf alleen geen ervaring mee. Fijne bevalling toegewenst alvast! 🙏
één maand geleden
Ik heb precies dezelfde ervaring als jij! 3 uur lang geperst, vond het echt pure hell🙃 uiteindelijk is ze met de vacuum geboren. Ben er echt dagen van slag door geweest. Ik snap nog steeds niet waarom ze me zo lang hebben laten lijdne🙈
Ik vind het nu ook heel spannend weer… Ik probeer er vooral niet aan te denken🙈 maar ben wel van plan een bevalcursus nog te doen dit keer, maar dat stel ik momenteel vooral uit. Misschien ook een optie voor jou?
één maand geleden
Reactie op Plofje98
Ik had een bad bevalling, en veel houdingen geprobeerd haha. Ze lag in de v ...
Ahh nee. Geen wonder dat het zo lang duurde. Hopelijk ligt deze baby wel zoals het hoort. Mijn tweede bevalling was ook een badbevalling... Of eerder alleen het persen in bad.
één maand geleden
Reactie op Klaasjebaby
Ahh nee. Geen wonder dat het zo lang duurde. Hopelijk ligt deze baby wel zo ...
Ja echt heel kut was het haha.
Ik noem die van mij gewoon een badbevalling. Alleen de laatste twee persweeën op bed moeten doen omdat ik een knip kreeg haha
Maar verder volledig in bad gezeten. Was echt goddelijk
één maand geleden
Reactie op Flower221
Ik heb precies dezelfde ervaring als jij! 3 uur lang geperst, vond het echt ...
Ik heb bij de eerste een bevalcursus gedaan!
Heb niet echt het idee dat ik dat nu weer nodig heb.
Heb ook al met de vk afgesproken dat als we het idee hebben dat het persen niet vordert, we met een echo gaan kijken of ze wel goed ligt met het hoofdje. Want dan kunnen we gewoon sneller anticiperen, in plaats van creperen 😂
één maand geleden
Reactie op Plofje98
Ja echt heel kut was het haha.
Ik noem die van mij gewoon een badbevalling ...
Klinkt lekker op het persstuk na. Als dat nou 10x verbeterd heb jij denk een top bevalling. Dat wens ik je echt toe. Was je thuis of in het ziekenhuis?
één maand geleden
Reactie op Klaasjebaby
Klinkt lekker op het persstuk na. Als dat nou 10x verbeterd heb jij denk ee ...
Dankjewel! Ja verder ging de bevalling echt heel erg voorspoedig. Kijk er ook super op terug! Behalve dus op het persen haha
Ik was in het ziekenhuis! Vond dat ook wel prettig. Kon me na een tijd met de persweeën echt niet meer in houden en heb 2 uur lang alles bij elkaar gebruld 😂 de buren zouden wel gedacht hebben als ik thuis was geweest 😂
En tussendoor riep ik: die arme mensen die mij horen en dit nog moeten doen!!!
Ik kan er ook wel weer de humor van inzien 😂
één maand geleden
Reactie op Plofje98
Dankjewel! Ja verder ging de bevalling echt heel erg voorspoedig. Kijk er o ...
Je klinkt als een sterke vrouw! Inderdaad fijn dat je niet thuis was. Denk dat ik ook na een uur denk hoe lang nog... Persen op eigen kracht is echt heel vermoeiend. Bij de tweede deed mijn lichaam het zelf. Deed daardoor wel wat meer pijn, maarja voor die 3 minuten tegenover 50 zou ik het zo weer doen :). Jammer dat ze de vorige keer niet eerder hebben gekeken waarom het niet vorderde. Het is gemiddeld 1 uur, dus het had wel moeten dagen dat het ongewoon was...?
één maand geleden
Reactie op Klaasjebaby
Je klinkt als een sterke vrouw! Inderdaad fijn dat je niet thuis was. Denk ...
Persen op eigen kracht lijkt mij ook wel zwaar ja.. dan heb je zelf toch ook het idee dat het niet helemaal gaat zoals zou moeten? 🙈🫣 Lijkt me totaal niet chill
Haha en idd, 3 minuten iets meer pijn ipv 50 minuten iets minder pijn lijkt me ook fijner. Zolang dat kind er maar uit komt 😂
Ja eerste uur bij mij was meepersen van 7 cm naar 10 cm. Toen braken mijn vliezen. En toen nog 2 uur echt hardcore geperst. Pittig.. letterlijk een verlossing toen ze eruit glibberde na de knip 😂
één maand geleden
Reactie op Plofje98
Persen op eigen kracht lijkt mij ook wel zwaar ja.. dan heb je zelf toch oo ...
Meepersen vanaf 7 cm? Mag dat? Echt nog nooit van gehoord. Logisch dat na zo lang je dit als verlossing zag. Was ze ook wat groot? Of was het puur alleen het probleem dat ze verkeerd lag voor een gunstige bevalling?
één maand geleden
Reactie op Klaasjebaby
Meepersen vanaf 7 cm? Mag dat? Echt nog nooit van gehoord. Logisch dat na z ...
Nee ze was juist heel klein! Het was echt omdat ze met haar voorhoofd bij de uitgang lag.
Ja ik mocht meepersen omdat ze laag genoeg lag en de vk had gevoeld dat als ik een perswee had, de ontsluiting verder vorderde. Dus mocht ik mee persen en zo heel snel de 10 cm gehaald :)