45 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb mij vandaag ziekgemeld. 14+5 vandaag. Ik heb al sinds het begin van mijn zwangerschap heftige migraine aanvallen en ben doorgestuurd naar de neuroloog.. de verloskundige & huisarts zeiden beide dat het beste is voor mijn lichaam en de baby om te stoppen met werken want ik ben helemaal uitgeput.

3 maanden geleden

Ik zit nu bijna 3 weken thuis al. Voel me er best lullig over, ook omdat mijn contract volgende maand afloopt, maar ik trek het gewoon echt niet en kies dan toch liever voor mezelf en mijn lichaam. Het is even niet anders.

3 maanden geleden

Ik werk halve dagen nu, voel me echt bezwaard.. maar ik trek het gewoon echt niet qua energie

3 maanden geleden

Ik heb nu ook al een aantal weken niet gewerkt. Energie is heel laag, veel misselijk en overgeven, rondlopende peuter die de afgelopen weken ook flink ziek is geweest. Mijn werk in de kinderopvang is ook gewoon erg zwaar. Dus dat gaat even niet. Ik voel me soms ook bezwaard. Maar herinner me er dan aan dat ik eigenlijk 1 allerbelangrijkste taak heb en dat is goed voor mezelf en de baby zorgen. Werk is de eigenlijk het minst belangrijk.

3 maanden geleden

Ik werk ak een oaar weken 2 uur per dag. Meer trek ik echt niet qua energie. De zwangerschap is nu even belangrijker dan werk. Komt wel weer.

3 maanden geleden

Ik werk ook sinds 2 weken vanuit thuis 12 uur per week, kan zelf bepalen wanneer ik me goed genoeg voel om te werken.. mijn energie is heel laag en daarnaast blijf ik overgeven meerdere keren per dag. Elke keer als ik overgeef, plas ik ook nog eens in m'n broek. Kan nergens meer komen zo..

3 maanden geleden

Ik zit nu al bijna 1 maand thuis, heb af en toe een dag gewerkt maar meeste dagen lukt het gewoon niet. Voel me er heel lullig over omdat ik pas net ben begonnen bij mn werkgever, maar kan er helaas niks aan doen

3 maanden geleden

Ik zit nu ook 3 weken thuis vanwege niks binnen houden hele dag misselijk zijn en overgeven. Vanmorgen gesprek met bedrijfsarts gehad en moet volgende week wel weer 2 keer 2 uur proberen te werken en dan elke week opbouwen met 2 uurtjes erbij maar hoe kan je zo werken. Ik werk trouwens in de kinderopvang

3 maanden geleden

Reactie op JamieP

Ik werk ook sinds 2 weken vanuit thuis 12 uur per week, kan zelf bepalen wa ...
Ahh wat vervelend... ik hoop dat het snel beter met je gaat❤️

3 maanden geleden

Reactie op Ccnj

Ik zit nu ook 3 weken thuis vanwege niks binnen houden hele dag misselijk z ...
Mogelijk gaat de bedrijfsarts er van uit dat het richting einde eerste trimester beter gaat, dat kan, maar die garantie is er natuurlijk niet. Je kunt de bedrijfsarts vragen contact op te nemen met je huisarts, mits je huisarts je situatie kan bevestigen. Of in gesprek blijven over de haalbaarheid van je re-integratie. Je kunt ook een second opinion vragen aan de bedrijfsarts. Dan kijkt een andere bedrijfsarts naar je situatie. Rond blijven lopen met iets wat nu echt niet gaat, is niet fijn. Succes!

3 maanden geleden

Reactie op escg

Mogelijk gaat de bedrijfsarts er van uit dat het richting einde eerste trim ...
Ik ben al bijna 16 weken dus denk niet dat het veel beter gaat worden helaas.

3 maanden geleden

Reactie op Ccnj

Ik ben al bijna 16 weken dus denk niet dat het veel beter gaat worden helaa ...
Ah dat is echt heel vervelend hoor. Ik hoop toch voor je dat er verbetering in komt!!

3 maanden geleden

Reactie op Sjanete89

Ik zit nu bijna 3 weken thuis al. Voel me er best lullig over, ook omdat mi ...
Ik heb precies dit ook

3 maanden geleden

Ik zit heel erg te twijfelen om het aan te geven op werk. Dit is m'n 3e zwangerschap, dus al 2 kindjes rondlopen (van bijna 5 en 3). Ik werk nog 32 uur. Maar ik merk dat ik het eigenlijk geen hele dag vol hou, ik val echt om rond een uurtje of 15. Maar ik vind het echt een hele hoge drempel om aan te geven dat het niet gaat 🤷‍♀️

3 maanden geleden

Reactie op leo1234

Ik zit heel erg te twijfelen om het aan te geven op werk. Dit is m'n 3e zwa ...
Ik zit met het zelfde ik werk 40 uur eb heb er 1tje rond lopen van 16 maanden maar merk dat het me echt soms zwaar valt. Weet gewoon niet goed wat ik moet doen

3 maanden geleden

Bij mijn eerste kindje werkte ik nog 40 uur en had een reistijd van n uur. Vanaf week 22 had ik gedeeltelijk ziekgemeld, maar bij deze pfff vanaf week 7 al. Ik ben nu 12 weken. Ik heb heel erg last van misselijkheid, overgeven en extreem vermoeid.

3 maanden geleden

Reactie op JamieP

Ik werk ook sinds 2 weken vanuit thuis 12 uur per week, kan zelf bepalen wa ...
Oh dit heb ik ook. Dat overgeven is rot maar die angst voor in je broek plassen…ik voel met je mee.

2 maanden geleden

Ik ben ondertussen ook volledig ziekgemeld! Balen, maar is niet anders helaas ☹️ alle energie gaat naar de kleine in m’n buik en dat is natuurlijk veel belangrijker dan werken! Heb er van week 7 tot week 14 met veel klachten over gedaan om daar eindelijk aan toe te geven 😂

2 maanden geleden

Reactie op anoniem20242024

Ik ben ondertussen ook volledig ziekgemeld! Balen, maar is niet anders hela ...
Niks aan hè 😔 en toch goed dat je eraan toe hebt gegeven. Alles voor die kleine. Dikke knuff voor jou

2 maanden geleden

Ik heb mijn leidinggevende vandaag verteld dat ik me ziek wil melden voor morgen en vrijdag omdat ik merk dat ik echt overloop en het niet trek op het moment met de zwangerschap. Zij wil dit weigeren, maar dat mag wettelijk gezien niet. Ik ga morgen opnieuw de melding maken en een mail erachter aan sturen met wat besproken is zodat ik bewijslast heb als het tot een conflict gaat leiden. Zo vervelend om hiermee bezig te moeten zijn, je hoopt gewoon op begrip en medewerking. Ben er echt van slag van 🥺