45 Reacties
één maand geleden
Ik merk dat ik vastloop en hoop dat jullie me verder kunnen helpen 😔
Ik werk momenteel nog, maar merk dat er sinds ik zwanger ben de relatie met m’n manager ontzettend verslechterd is. Ze heeft weinig/geen begrip dat ik minder belastbaar ben en dit heeft al meermaals tot onnodige gesprekken/discussies geleid.
Nu is de sfeer op het moment zo taai dat ik merk dat ik het echt niet meer trek en weg uit die situatie wil om de rest van m’n zwangerschap wat meer rust te houden en niet alle energie verspillen aan de slechte werksfeer.
Nu wil ik daarom eigenlijk ziekmelden, maar weet niet hoe ik dit het best kan aanpakken. Ik zou eigenlijk geen gesprek er meer over willen aangaan inhoudelijk omdat dat eindeloze discussies zijn die in de eerdere keren niet tot een oplossing geleid hebben.
Hoe hebben jullie zoiets aangepakt? Zijn jullie met een verklaring van huisarts, verloskundige oid gegaan bij ziekmelding? Of andere tips?
Ik wil de rest van m’n zwangerschap echt rust en nog een beetje proberen te genieten van al het moois wat er aan komt, merk dat me dat nu echt afgenomen is. 🥺
één maand geleden
Hoi Sunny, wat vervelend voor je en wat een rot werkgever. Als je nog zo min mogelijk discussie met deze persoon wilt aangaan zou ik inderdaad een verklaring van je verloskundige en/of huisarts aanvragen en die digitaal opsturen met een mail erbij dat je je ziek meldt. Je werkgever heeft dan niks meer te willen, ziek is ziek. Er wordt dan met het UWV contact met je opgenomen en dan kan jij lekker gaan genieten van je rust en je baby. Want dat heeft prioriteit en niet iets wat een of andere lul werkgever wel en of niet wil (waarschijnlijk komt er een punt in je leven waarop je die persoon nooit meer ziet, dus laat hem/haar dit je niet afpakken). Heel veel sterkte en succes 💪🏻
één maand geleden
Reactie op Sunny1104
Ik w ...
Het is zeker heel vervelend dat je zo weinig begrip krijgt. Niet slim van je werkgever want daar raakt ie jou mee kwijt. Wel is het denk ik goed om te weten dat er ook wat plichten voor jou komen kijken bij een ziekmelding. Ik weet het niet precies maar volgens mij moet je wel meewerken aan gesprek met de bedrijfsarts die ook bijvoorbeeld als advies kan geven dat je bepaalde aangepaste uren/werkzaamheden zou kunnen doen. En dat moet je dan volgens mij wel proberen. Dus het is denk ik niet meteen zo simpel van, ziekmelding en nergens meer over in gesprek hoeven gaan. Op de website van Juridisch loket kan je denk ik wel wat vinden over je rechten en plichten.
één maand geleden
Reactie op Sunny1104
Ik w ...
Ah wat vervelend dat je in deze situatie zit… misschien kan je met een arbo of bedrijfsarts praten om je ziek te melden? Zij kunnen dit over het algemeen regelen binnen het bedrijf. En onthoud: het belangrijkste ben jij en de gezondheid van je kindje. Dus als je mentaal en fysiek uitgeput bent, dan zou ik je zeker ziek melden! Sterkte en denk aan jezelf 😘
één maand geleden
Reactie op Anne47
Het is zeker heel vervelend dat je zo weinig begrip krijgt. Niet slim van j ...
Klopt, ik ben afgelopen jaar bij de bedrijfsarts geweest. Deze kan inderdaad een advies geven om xyz te proberen om te kijken of de klachten dan minder worden. Puur een vervelende situatie met je manager is niet meteen voldoende, tenzij je hier zelf mentale/fysieke klachten van ondervindt. Een arbeidsconflict is niet altijd, maar kan wel (!), hetzelfde zijn als ziek zijn. Ik verwacht wel dat ze hier gezien een zwangerschap mild mee om zullen gaan.
Maar als je in een gesprek aangeeft dat je last ondervindt van deze relatie, maar verder het leven aan kan, is er dus wel een kans dat de bedrijfsarts zwart op wit gaat zetten dat de manager zich aan zekere richtlijnen dient te houden, of dat er bv onderzocht dient te worden of overplaatsing naar een ander team mogelijk is.