421 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op PTF

Baksteen 😅 Dat is een leuke werknaam ! Mijn baksteen voelt namelijk ook ...
😂 Baksteen als werknaam, geniaal! En dan uiteindelijk bij het kiezen van de naam concluderen: ‘Baksteen’ is wel een originele naam, en onder het mom van ‘niets is gek genoeg’ van tegenwoordig: we noemen hem/haar gewoon Baksteen! ‘Schat, wil jij Baksteen even in bad doen?’ 😄 Arme schattige kindjes, slecht van mij dit🫣 Wel fijn dat ik niet de enige ben, al wens ik het niemand toe natuurlijk, het baksteengevoel. De buik vasthouden doe ik ook, met name bij er bukken, dan voelt het namelijk letterlijk of er in de breedte een baksteen hangt😅 nou had ik ook al een buikje voor deze zwangerschap dus ik heb het een beetje aan mijn gesnoep te wijten 🫣.

5 maanden geleden

Hahahaha baksteen 😂 Ik ga ook eens een raar woord bedenken! Betonmortel ofzo, echt zo’n woord waar je lekker over struikelt en een ander je aan kijkt van “uh ja…dies nie goed” 😆✌🏼

5 maanden geleden

Ik ben nu 13 weken zwanger van de tweede. Ik heb een peuter rondlopen die in augustus 3 wordt. Ik merk vooral dat ik echt verschrikkelijk moe ben. Veel meer dan bij de eerste, toen had ik natuurlijk ook alle rust nog. Ik kan voor mijn gevoel wel de hele dag slapen 🙈 Ik hoop dat ik mij straks wat energieker ga voelen.

5 maanden geleden

Reactie op LittleSEM

Ik ben nu 13 weken zwanger van de tweede. Ik heb een peuter rondlopen die i ...
Ik ben ook zooo moe. Mijn dochter is net 3 geworden 11 weken zwanger nu 😴

5 maanden geleden

Reactie op mm2511

Ik ben ook zooo moe. Mijn dochter is net 3 geworden 11 weken zwanger nu 😴
Die vermoeidheid had ik niet zo zwaar verwacht. En zwaar onderschat ook 😅Als je het vergelijkt met de eerste zwangerschap

5 maanden geleden

Reactie op LittleSEM

Die vermoeidheid had ik niet zo zwaar verwacht. En zwaar onderschat ook 😅A ...
Nou idd.. pff.. pittig soms hoor! En we moeten nog wel even 🤣

5 maanden geleden

Reactie op LittleSEM

Ik ben nu 13 weken zwanger van de tweede. Ik heb een peuter rondlopen die i ...
Echt erg he😮‍💨... hier hetzelfde verhaal. Weet niet waar ik de energie vandaan moet halen. 😴😴😴😴

VRIEND

5 maanden geleden

Ik heb dit topic een x voorbij zien komen en nu echt opgezocht om te vragen of iedereen hier ook zo bizar moe is… Maar ik zie dat ik dat niet hoef te vragen. Ik lig gewoon alweer zelfde tijd met mijn dochter in bed nu… Dat is zo’n 4/5 avonden in de week zo 🙈 nog even op mijn telefoon en dan na een uurtje echt gewoon slapen. Heb echt elke dag net de energie om de dag door te komen.

5 maanden geleden

Reactie op MomAy

Ik heb dit topic een x voorbij zien komen en nu echt opgezocht om te vragen ...
Verschrikkelijk hè! En mijn peuter heeft deze week besloten om zijn middagdutje te weigeren 😭 die heb ik harder nodig dan hij 🫠

5 maanden geleden

Ik moet echt even van me afschrijven… Sinds ik zwanger ben lijk ik veel minder oog te hebben voor mijn zoontje. Sowieso voel ik me beroerd en ben ik snel moe waardoor ik weinig energie heb om leuke dingen met hem te doen. Hij wordt ook vroeg wakker sochtends en dan ben ik nog helemaal kapot. Ik laat hem dan meer dan eens op de ipad een half uur tot uur zodat ik naast hem op de bank nog even kan bijslapen. Ik voel me hier vreselijk schuldig over maar als ik dit niet doe stort ik gewoon helemaal in. Ik heb ook veel minder geduld voor hem. Hij is druk en wild en ik irriteer me daar dan aan waardoor ik soms snauw of boos wordt als hij per ongeluk me slaat of schopt of op me springt. Ik merk gewoon echt dat ik even totaal geen leuke of lieve moeder ben en ik vind sat echt heel klote. Voel me zo vreselijk schuldig dat we uberhaupt aan een tweede zijn begonnen als dit zo door gaat😭😭😭

5 maanden geleden

Ik moet echt even van me afschrijven… Sinds ik zwanger ben lijk ik veel min ...
Wees niet te streng voor jezelf, het is ook gewoon zwaar! Hopelijk krijg je over niet al te lange tijd weer wat energie terug en kun je hem weer de aandacht geven die je wil. Ik was vandaag ook een keer onredelijk boos op onze oudste, maar als ik dat dan merk bij mezelf dan probeer ik daarna een extra knuffel te geven en sorry te zeggen en dan is het voor hem weer goed. En misschien heb je nog iemand die wat extra kan bijspringen zodat jij wat meer rust krijgt en er beter voor je zoontje kan zijn?

5 maanden geleden

Ik moet echt even van me afschrijven… Sinds ik zwanger ben lijk ik veel min ...
Ik zie dat je 10 weken bent, toen lukte het mij ook amper om een dag met m'n peuter door te komen qua energie. Voor mij was het maar 1 dag in de week en de avonden en andere dagen probeerde mijn man zoveel mogelijk te doen. Hij begreep het gelukkig dat het even niet ging in eerste trimester. Ik probeerde maar zoveel mogelijk in de speeltuin te gaan zitten, frisse lucht hielp mij wel en mijn kind is buiten makkelijker dan thuis haha. En ik deed na de lunch ook gewoon 'rusttijd' omdat mijn dochter van 3,5 geen dutje meer doet. Dan zette ik een wekker voor 30 minuten die voor haar visueel duidelijk was, die 30 minuten lag ik op de bank met podcast o.i.d. en kan ik even niet met haar spelen en speelt ze zelf. Weet niet hoe oud jouw kind is, of dat al haalbaar is. Maar vooral onthouden: het hoort erbij en over een aantal weken voel je je echt iets beter en voelt het alweer wat minder als een opgave! Bij 14 weken kreeg ik weer wat energie.

5 maanden geleden

Mijn klaag: ik heb sinds 2 dagen alweer bekkenpijn. Wat een ellende....zit pas in week 15. Eerste zwangerschap begon het bij 20 weken en dat vond de verloskundige toen al vroeg. Maak me dan ook zorgen dat ik nog zo lang moet. Iemand anders ook bekken issues? Ik ben nu op vakantie maar ga volgende week meteen maar naar de bekkenbodem fysio

5 maanden geleden

Reactie op Anne47

Mijn klaag: ik heb sinds 2 dagen alweer bekkenpijn. Wat een ellende....zit ...
Same. Nu 11 weken maar al last met 6 weken. 😔 echt vreselijk, vorige zwangerschap pas rond 30 weken. Was toen ook behoorlijk zwaar. Nu totaal niet dat extra gewicht, maar wel de bekkenpijn. Echt balen.

5 maanden geleden

Reactie op 🍋 SunflowerApplepie 🍋

Same. Nu 11 weken maar al last met 6 weken. 😔 echt vreselijk, vorige zwang ...
Hier precies het zelfde ben nu ook 11 weken.

5 maanden geleden

Reactie op Anne47

Ja, hier ook. Bij de eerste begon het ook rond 6 weken zwangerschap, deze keer weer. Echt dagen dat ik bijna niet kan lopen… wat is december dan ver weg hè.

5 maanden geleden

Reactie op Anne47

Hoe voelt die bekkenpijn als ik vragen mag?

5 maanden geleden

Ooh balen dat jullie er zo vroeg ook last van hebben zeg :( En Lizz dat kan voor iedereen anders zijn... bij mij zit het vooral in een plek tussen rug en bil met uitstraling pijn in bil. Als ik dan niet rustig aan ga doen dan krijg ik soms ook pijn aan de voorkant meer bij schaambot

5 maanden geleden

Reactie op Lizz199302

Hoe voelt die bekkenpijn als ik vragen mag?
Het voelt bij mij alsof mijn rechter been bij mijn lies ineens aan een touwtje (spier) hangt, met het gevoel alsof je je verstapt hebt of iets hebt verrekt daar. Alleen maakt doorlopen het erger ipv van beter. Gelukkig gaat het na rust weer weg. Maar is heel vervelend. Het komt vaak ineens.

5 maanden geleden

Hebben jullie er ook zoveel moeite mee om de poep-luier van je dochter of zoontje te verschonen nu je zwanger bent? Ik kan alleeeeen maar kokhalzen 😂😰