424 Reacties

4 maanden geleden

Pff, heb het lichamelijk best even zwaar deze dagen. Heb echt al een flinke buik, dat icm dagen alleen thuis met de 2 jarige is pittig! Wil zo graag rusten! Beloofd wat voor de komende maanden 😅 jullie?

4 maanden geleden

Reactie op LLMH

Pff, heb het lichamelijk best even zwaar deze dagen. Heb echt al een flinke ...
Heel herkenbaar. Ik wist gister op den duur ook niet meer hoe ik de dag moest doorkomen met een meisje dat ook m’n aandacht verdiende terwijl ik me compleet uitgeput voelde. Ik voel me dan zo’n slechte moeder en zo schuldig:(. En die hitte ineens: pfff. Ik ben normaal gesproken een zonaanbidder en heb gister ook wel even van de zon genoten maar dit is wel extreem ineens. Goddank hebben we onlangs een airco laten installeren, anders was ik gek geworden denk ik😅 Morgen wordt t alweer wat koeler dacht ik dus even volhouden nog💪🏽

3 maanden geleden

Hey dames. Hoe gaan jullie om met het tillen van je oudste? Ik probeer heb zoveel mogelijk zelf te laten klimmen, autostoel, tafelstoel, kan hij inmiddels zelf. Maar zelf op de fiets gaat nooit lukken en hij vertikt het om de trap af te lopen. Die ruim 12 kilo begin ik inmiddels wel te merken.

3 maanden geleden

Reactie op Ber22

Hey dames. Hoe gaan jullie om met het tillen van je oudste? Ik probeer heb ...
Geen tips.. maar herken het hier ook idd Zoontje is bijna 16 maanden en dat tillen word me echt te veel op sommige momenten, maar vind het anderzijds ook zo zielig om het niet te doen🤣

3 maanden geleden

Reactie op Ber22

Zo min mogelijk proberen te doen, maar helaas wil dat niet vaak merk ik hier 😅

3 maanden geleden

Reactie op Ber22

Ik loop hier ook tegen aan. Mijn zoontje van 2,5 wil nog regelmatig opgetild worden, is vaak te moe om te lopen. Ik probeer hem alleen nog te tillen op de momenten dat het moet, dus zijn bedje in leggen, verschonen etc. Soms ontkom ik er niet aan, omdat hij tijdens het lopen buiten letterlijk op de grond gaat zitten 🥲 ik pak nu wat vaker de fiets of de buggy

3 maanden geleden

Reactie op Ber22

Hier niet aan te ontkomen. Zoontje loopt nog niet en is wel zich op aan het trekken, maar lopen zal nog even duren.. hopelijk als de kleine er is dat hij wel rond loopt!

3 maanden geleden

Reactie op Ber22

Zoveel mogelijk voorkomen, tenzij het niet anders kan. En een enkele keer als ze t vraagt, maar niet perse hoeft. Onze peuter (2 jaar 8 maand,) is 18 kilo dus dat hakt er wel. Heb de verloskundige er ook naar gevraagd en die geeft aan dat tot 20 kilo tillen tijdens de zwangerschap geen probleem is.

3 maanden geleden

Reactie op Ber22

Ons zoontje is 3 jaar en klimt gelukkig graag overal op. Ook op de fiets (met wat hulp uiteraard) Hij vraagt nog wel eens om getild te worden maar dan zeg ik hem dat dat niet kan met de baby. Meestal krijg ik dan het antwoord dat de baby mee kan tillen 🤣 maar hij accepteert het wel. En zo niet leid ik hem af met wat anders. Het is vaak ook niet te vermijden. Als het maar niet te lang is.

3 maanden geleden

Zijn jullie ok zoveel meer moe als bij de eerste? Kan ieder dutje wel mee doen en zijn pas op de helft😅. Ik slaap snachts slecht, maandag was het een nachtje van 3 uur.. dus die zal ook nog wel doorwerken.

3 maanden geleden

Reactie op Esje22

Zijn jullie ok zoveel meer moe als bij de eerste? Kan ieder dutje wel mee d ...
Zo herkenbaar ik werkte er vorige week ook nog gewoon bij maar dat trek ik echt niet meer. Mijn dochtertje wil echt steeds bij mama zijn heb geen moment echt alleen als ze wakker is tenzij we bij opa en oma zijn ofzo

3 maanden geleden

Reactie op Esje22

Ja heb ik ook! Werk nu weer 4 dagen en ik heb een spanningsboog van niks. Niks blijft hangen. Alleen in de ochtend voel ik me nog productief maar rond het middag uur kun je me opvegen. Zo vreselijk irritant. Savonds echt gesloopt maar ook even zo blij als ik ons dochtertje weer zie. Waar ik de energie vandaan haal, om nog te koken, te spelen en op te ruimen, geen idee.

3 maanden geleden

Reactie op Esje22

Jaaa heel herkenbaar! Lig bijna heel de middag te slapen en dan nog ben ik moe. Hoe ik mijn huishouden moet gaan bijhouden, geen idee… echt nul energie 😣

3 maanden geleden

Op het werk is het ook super druk en komen we maar niet bij.. maar ik trek het echt niet om langer te werken, ben al blij als ik mijn uren zo haal en nog beetje energie overheb voor de kleine. Die ook heel aanhankelijk is aan mij op dit moment. Huishouden en de tuin schieten er een beetje bij in😅

3 maanden geleden

Reactie op Esje22

Jaa herkenbaar! Ik ben echt heel moe, voel me qua energie soms al hoogzwanger maar moet nog 11 weken werken😭 tijd voor huishouden is al helemaal lastig

VRIEND

3 maanden geleden

Reactie op Esje22

Hier ook, s nachts vaak wakker en lang duren voor ik weer in slaap kom, meisje wat nog niet helemaal doorslaapt en die veel Hulp nodig heeft Met in slaap komen, wat mij weer niet helpt s avonds in een donkere kamer in een schommelstoel gene en weet wiegen 😂🥲 Kan elke dag wel slapen s middags, lukt alleen niet elke dag maar daardoor vanmiddag 2,5 uur geslapen. Voelt zo nutteloos dan..

3 maanden geleden

Zeer veel respect voor de moeders die schrijven dat ze überhaupt nog huishouden doen. Ik vind 4 dagen werken en 1 dag peuter entertainen echt al vrij pittig in zwangere staat. Ik doe soms nog even de woonkamer stofzuigen maar verder laat ik echt alles aan m'n man over qua huishouden. Ook snachts eruit gaan laat ik al hele zwangerschap aan hem over (maar dat is gelukkig sowieso bijna nooit nodig). Wat ik wil zeggen is: jullie doen denk ik echt veel meer dan ik en ik ben al kapot😂 dus zooo begrijpelijk als je het niet trekt. Ik ben al aan het aftellen nog 10 weken en 1 dag werken.....

3 maanden geleden

Reactie op Anne47

Zeer veel respect voor de moeders die schrijven dat ze überhaupt nog huisho ...
Herkenbaar hoor, ik doe ook veel minder en mijn man veel meer. We zijn 3 weken geleden begonnen met de zindelijkheid van mijn zoontje van bijna 3 en overdag is hij nu helemaal zindelijk maar wordt nu bijna elke nacht wakker dat hij moet plassen en hij weigert dat in zijn luier te doen 🥴 dus elke nacht wel wakker, gelukkig gaat mijn man er elke nacht heen. Dat scheelt echt al zoveel.

3 maanden geleden

Reactie op Anne47

Zeer veel respect voor de moeders die schrijven dat ze überhaupt nog huisho ...
Ik zit al sinds het eerste trimester deels in de ziektewet wegens extreme vermoeidheid. Dus ik vind 4 volledige dagen al heel knap. En ik heb ook nog een schoonmaakster, kan ik je zeker aanbevelen.

3 maanden geleden

Ik ben ook echt veel meer moe dan bij de eerste. Ik werk nu minder uren per dag verplicht door de bedrijfsarts, i.v.m. dat ons kindje een gastroschisis heeft (open buikje) en ze niet vinden dat ik moet onderschatten wat er op ons af gaat komen. Vond het zelf eerst totaal onnodig, maar toch wel fijn nu. In huis doe ik alles nog, maar mijn man stofzuigt en dweilt, maar dat doet hij altijd wel. Ben alleen echt niet vooruit te branden als ik thuis ben voel me ook echt af en toe geen leuke moeder daardoor. Ben echt futloos en nergens zin in liefst de hele dag lekker bank hangen😅