424 Reacties
3 maanden geleden
Klinkt heel stoer van mij die vier dagen maar het is echt heel pittig. Ik laat echt overal wel steken vallen (afspraken vergeten, eten aanbranden, sleutels in de koelkast) al merk ik het meeste pas achteraf 😂😂 gelukkig kan ik om mezelf lachen. Maar ik moet op termijn wel echt overleggen met mijn werkgever. Dit hou ik echt niet vol tot mijn verlof!
3 maanden geleden
Hier is de vermoeidheid sibds 2e trimester een stuk beter geworden gelukkig.
Doe alles in het huishouden zelf, alleen op de zaterdag helpt mijn partner me met de slaapkamer/badkamer als dit nodig is.
moet wel zeggen dat ik rond 20 weken minder ben gaan werken ( 16uur zorg ). Dit is veel makkelijker te combineren ook met een peuter en huidhouden. Dan is het lichamelijk nog vol te houden!
zaterdag alweer 23 weken, de tijd vliegt! 🩵
3 maanden geleden
Ja, de vermoeidheid herken ik ook! Vooral vanaf een uur of 1 's middags ben ik gesloopt.
Ik werk 3 dagen en de andere 2 dagen ben ik blij als mijn zoontje nog wil slapen smiddags. Echt jammer als hij zijn dutje overslaat, haha!
Maar toch heb ik me weer opgegeven om te gaan sporten, vanaf september. Ik heb er zin in en ben heel benieuwd of en hoe ik het ga volhouden.
Een schoonmaker kan ik ook zeker aanraden, bij mij komt ze 1 keer in de 2 weken, dus die week hoef ik veel minder zelf te doen.
3 maanden geleden
Reactie op 🍋 SunflowerApplepie 🍋
Klinkt heel stoer van mij die vier dagen maar het is echt heel pittig. Ik l ...
Ik heb nu vakantie maar ik werk ook 4 dagen en ben na een dag werken, eten koken, kind naar bed etc ben ik echt wel stuk. Ik ben erg blij met mijn 6 weken vakantie nu. Ik werk in het onderwijs dus echt even geen werk nu.
Na de vakantie ga ik 3 dagen werken. Neem nog ouderschapsverlof van mijn oudste op. Na de vakantie moet ik nog 8 weken werken tot de herfstvakantie en dan verlof.
3 maanden geleden
Heeft iemand toevallig al nagedacht over je oudste iets geven qua cadeautje als de baby er is en zo ja wat past dan bij de situatie? Zo van wauw jij bent grote zus/broer dus nu krijg jij........(Ik ben nog blanco haha). Om enige jaloersheid te voorkomen dat alles om de baby draait
3 maanden geleden
Reactie op Anne47
Heeft iemand toevallig al nagedacht over je oudste iets geven qua cadeautje ...
Omdat onze baby vermoedelijk rond Sinterklaas komt (1 dec uitgerekend) doen wij een extra groot sinterklaas cadeau. Dus niet speciaal nog een “grote zus cadeau”. Ik denk dat we gaan voor een groot familiehuis van Duplo :)
VRIEND
3 maanden geleden
Reactie op Anne47
Ik geef altijd aan het 1ste kindje van vrienden een gepersonaliseerd nu ben je grote broer/zus boekje. Valt altijd erg in de smaak!
Deze week aan ons nichtje gegeven nadat ons neefje geboren is. Schoonzusje was in tranen en kleine meid vond hem ook erg leuk!
3 maanden geleden
Wij geven ook niks, hij krijgt al heel veel met sinterklaas en kerst (gaan we even vanuit, haha).
Dan heeft onze zoon geen zin meer in uitpakken (hij is 2 jaar), is onze ervaring.
Ik denk er wel aan om voor sinterklaas of zo een pop te geven, dan kan hij in mijn verlof alvast oefenen. Maar ik weet nog niet zeker of ik dat ga doen
3 maanden geleden
Reactie op Anne47
Nee wij doen dat niet. Onze dochter is 3,5 als ze word geboren.
Ik ben medisch dus iedere twee weken ziekenhuis ze gaat regelmatig mee en vind dit geweldig. We betrekken haar zoveel mogelijk met dingen 😊
3 maanden geleden
Reactie op Anne47
Ik zit er aan te denken om een baby pop van little dutch te halen voor onze dochter. Iets voor de bevalling, met sinterklaas of met kerst dus. Link: https://www.little-dutch.com/nl/collecties-little-pink-flowers-babypop-rosa-little-pink-flowers Ze is pas 1 jaar en 4 maand als ze grote zus wordt. Dus veel zal ze er niet van snappen. Maar het idee dat ze met haar eigen popje kan spelen, van dat zachte knuffel materiaal, leek me beter dan een harde babypop. Zo kan ik haar misschien wat makkelijker betrekken bij de baby. Verder denk ik niet echt dat de jaloersheid verholpen gaat worden met een groot cadeau. Dus dit leek me een leuke tussenoplossing.
3 maanden geleden
Reactie op 🍋 SunflowerApplepie 🍋
Ik zit er aan te denken om een baby pop van little dutch te halen voor onze ...
Haha nee ik denk ook niet dat een groot cadeau een oplossing is voor jaloersheid 😂 Meer iets van ook "een moment" voor haar ervan maken zoek ik naar. Maar boekje wat ik hieronder lees is leuk idee of inderdaad een pop ook top als je kind dat nog niet heeft. Mijn dochter is al extreem in de poppenmoeder fase incl draagzak voor haar pop, anders is zoiets ook altijd goed. En wellicht is het trakteren op de opvang ook al voldoende 'moment' hoor dat er ook even echt bij stil wordt gestaan dat niet alleen papa/mama een baby hebben maar zij ook grote zus is geworden. En ze kijkt er al erg naar uit dat ze mag helpen met de baby dus dat werkt vast ook😃
3 maanden geleden
Hi meiden, ik ben nu 24 weken zwanger en onze peuter is 2,5. Door compilaties moet ik erg veel rust nemen (kans vroeggeboorte ) en ik heb het daar echt heel erg zwaar mee. Ik voel me vaak schuldig naar mijn dochter omdat ze momenteel veel naar de opa en oma’s gaat zodat ik rust heb. Mijn vriend werkt minimaal 40uur per week.
We zijn net voor t eerst in weken weer eens uit lunchen geweest, daarna had ik erg veel harde buiken en ben ik met dochter op ons bed gaan liggen. Normaal rustig liggen kan ze niet, constant springen en ook op mij lanceren, voetjes ellebogen in me buik. Ik kan het zo zo slecht handelen op dat soort momenten, vooral als ik last heb van harde buiken, dat ik echt boos wordt op haar. Doordat ik boos wordt gaat ze juist door met expres op mij springen etc. Echt een enorme puberende peuter🥲
Daarna voel ik me weer enorm schuldig en kan ik wel janken omdat ik me zo rot voel ☹️Bleh voel me zo labiel door de zware zwangerschap.
Is dit enigszins herkenbaar voor jullie?
3 maanden geleden
Reactie op Flower221
Hi meiden, ik ben nu 24 weken zwanger en onze peuter is 2,5. Door compilati ...
Zo herkenbaar wat je vertelt. Hier precies het zelfde alleen is mijn dochtertje net 1.5
3 maanden geleden
Reactie op Flower221
Zeker herkenbaar de hele cirkel dat je ff moet liggen, peuter daar niet mee om kan gaan, en beide partijen gefrustreerd eindigen. Wat hier soms wel werkt is om echt een activiteit klaar te zetten aan salontafel (puzzels of klei ofzo) en dan kan ik even ernaast op de bank liggen en geniet ik toch van haar aanwezigheid.
3 maanden geleden
Reactie op Flower221
Wow ik herken dit zo erg! Ik neem m’n zoontje veel mee naar de speeltuin, kan ik veel zitten en dan kan hij zijn energie kwijt..
voor de rest weet ik het ook niet met mezelf voel mezelf zo rot..
3 maanden geleden
Zoals zovelen het hier beschrijven. Is het zo herkenbaar met een peuter rondlopen en zwanger zijn. Ik heb dit ook zwaar onderschat, het kost mij ook heel veel energie om met mijn peuter dingen te ondernemen.
We gaan vaak even naar de bakker en daar een drankje doen. En thuis veel knutselen en kleuren. Daar kan ik naast zitten. En ja mijn peuter mag nu wat vaker een filmpje kijken. Aangezien hij zijn middagdutje niet meer doet waar ik nog wel heel erg behoefte aan heb 😅
3 maanden geleden
Zo fijn dat jullie het herkennen 🥹! Het is zo anders dan een eerste zwangerschap he…
Die van mij doet helaas ook geen middagslaapjes meer, zo jammer🙈
Ik neem haar idd graag mee ergens naar toe, maar ook dat eindigt vaak in strijd omdat ze dan niet mee naar huis wil bijv of constant wegrent (de straat op 🙄)… moet ik haar alsnog tillen of achter haar aanrennen.