424 Reacties
VRIEND
2 maanden geleden
Reactie op Plofje98
Nog meer heeeeel erg moe? Ik werk maandag tm donderdag en vrijdag is mijn m ...
Hier ook bizar moe. Slaap elke dag het middagdutje met mijn dochter mee variërend van 1,5/2 uur. mazzel dat dat ook kan omdat ik 4 dagen van 8-12.30 werk 🙈
Maar anders lig ik elke dag om 19 op bed. En aangezien mijn partner pas 21.30 op zijn vroegst klaar is op werk vind ik dat ook niet gezellig.
Gratis uitjes die leuk zijn:
- Natuurspeeltuin
- Kinderboerderij
- Sowieso speeltuinen in de buurt vooral die met glijbanen en schommels
- Stadsspeeltuin (kost hier 1 euro entree)
- muziek aan en dansen is favoriet hier
- tekenen/krassen op papier
- spelen met water/in bad
- mee spelen met speelgoed. Toren bouwen, puzzelen (zij geeft stukjes aan ik maak de Puzzel), met een pop rollenspel doen flesje geven etc
En niet gratis maar wat ik het wel totaal waard vind wij hebben een abonnement op hoenderdaell. Jaarkaart is 37.50 en dan kunnen we onbeperkt heen. Mooie dierentuin en ook nog een grote speeltuin. Misschien zit het in de buurt/zit zoiets in de buurt. Dochter is nog gratis dus is een leuk uitje.
2 maanden geleden
Reactie op Ber22
Kopen jullie een tweede babyfoon? Of een extra camera erbij? Of vertrouw je ...
Wij gaan de babyfoon gebruiken voor de baby en hebben een nieuwe babyfoon gekocht voor de oudste die we alleen via onze telefoon kunnen bekijken. Als het dan echt nodig is kunnen we wel kijken bij de oudste.
2 maanden geleden
Reactie op LittleSEM
Wij gaan de babyfoon gebruiken voor de baby en hebben een nieuwe babyfoon g ...
Dit hebben wij ook gedaan. We hebben nu ook een philips avent babyfoon welke via het bijbehorende scherm te bekijken is en via telefoon. Deze babyfoon schuift dadelijk door naar de baby. We hebben nu alleen een losse philips avent camera gekocht, die alleen via de telefoon te bekijken is. Scheelde ook veel geld ten opzichte met een gehele set. En aangezien ons kindje nog niet in een open bed slaapt lijkt het ons ook fijn om in deze overgangsfase wel goed op te kunnen letten.
2 maanden geleden
Reactie op svs15
Dit hebben wij ook gedaan. We hebben nu ook een philips avent babyfoon welk ...
Wij hebben precies dezelfde babyfoons! Onze zoon slaapt al in een eenpersoonsbed. Ik merk ook dat we steeds minder op de babyfoon kijken. Hij staat altijd op de eco stand. Maar voor mijn eigen gevoel vind ik het wel fijn dat als ik wil dat ik wel kan kijken
2 maanden geleden
Iemand ook dat je oudste kind terugvalt in verdriet bij afscheid? Die fase was hier in principe al heel lang voorbij. Maar dochter van 3,5 heeft ineens sinds paar weken weer erg moeite met afscheidsmomentjes van mij, bij mijn man is er niks aan de hand dus denk dat het dan met zwangerschap te maken heeft. Proberen hier inmiddels te vermijden dat ik haar weg breng naar de opvang want dan zijn er dikke tranen en bij mijn man loopt ze lachend het lokaal in. Benieuwd of andere kids dit ook hebben
2 maanden geleden
Reactie op Anne47
Iemand ook dat je oudste kind terugvalt in verdriet bij afscheid? Die fase ...
Hier ook heel erg gehad met zoontje van 3,5. Hier vooral gehad rond de 16 tot 20 weken. Stond zelf ook elke keer te huilen buiten. Vond het zo zielig. Nu gaat het gelukkig weer goed en gaat hij weer met veel plezier weer spelen!
2 maanden geleden
Reactie op Anne47
Hebben wij een tijdje terug gehad met mijn zoon van 3. Wij denken dat het meer andere factoren waren. Ik heb 6 week zomervakantie gehad dus 6 weken met hem thuis en hij ging naar een andere groep op de opvang. Wij merkten dat hij de eerste keren echt weer moest wennen. Gelukkig brengt mijn man hem altijd weg. Ik haal altijd op. Ik heb er ook iets meer moeite mee.
2 maanden geleden
Reactie op Anne47
Mijn dochter van 2,5 heeft altijd al last met afscheid nemen bij de gastouder. Tot voorheen niet bij opa en oma maar momenteel vraagt ze wel heel erg naar mij geven beide ouders aan. Ze is ook erg aanhankelijk momenteel en ze wil constant mama. Ik denk idd door de zwangerschap! Ik merk dat ik zelf ook meer behoefte heb aan knuffelen met haar 🙈
2 maanden geleden
Reactie op Anne47
Ik denk dat wij dit nu ook hebben?
Naar de opvang gaan vindt ze helemaal leuk, maar als ik haar savonds naar bed breng dan huilt ze tranen met tuiten. Ben ik absoluut niet gewend van haar. Ze is 14 maanden
Als ik haar een knuffel geef is ze direct stil, maar zodra ze ook maar ziet dat ik weg loop is het brullen
2 maanden geleden
Mijn dochter is nu 2 jaar (juli) en pffooeee ....
Ze zit in de: ik ben 2 en zeg nee fase. Driftbuien, weigeren. Misschien herkennen jullie het wel. Mega pittig met zo'n 2e op komst.
Maar het meest zere doet me denk ik wel dat ze echt onwijs veel naar papa trekt oppeens. Ze wilt veel minder mama. Minder kusjes, minder knuffelen.
Oppeens ook veel slaan enzo.
Zijn er meer mama's die dit herkennen?
2 maanden geleden
Reactie op LAC26
Mijn dochter is nu 2 jaar (juli) en pffooeee ....
Ze zit in de: ik ben 2 e ...
Mijn dochter heeft ook zeker een tijd lang in een 'papa' fase gezeten toen ze 2 was! En als baby heeft ze een mama fase gehad. Het is heel normaal, en het gaat vanzelf weer over. Een kind durft je alleen "af te wijzen" als hij/zij zich heel veilig bij je voelt, hopelijk troost die gedachte! Overigens niet in meegaan want dan duurt de fase juist langer. Dus als ene ouder heeft gezegd, ik ga je naar bed brengen. En kind protesteert dat het alleen door papa gebracht wil worden, niet gaan ruilen en gewoon consequent blijven dat jij het vandaag doet. Ik ken mensen die hier wel altijd in mee zijn gegaan wat het kind vroeg en uiteindelijk heeft dat het echt alleen maar erger gemaakt. Ik probeerde de fase positief te zien door soms maar te genieten dat ze wat vaker met papa speelde en ik dus even rust had ;) en dankbaar te zijn dat m'n kind zo'n fijne vader heeft! Als je kind door jou aangekleed moet worden en roept alleen papa te willen, zei ik ook weleens: ja je wil graag met papa, papa is ook zo lief, ik vind papa ook heel lief! En soms hielp die erkenning al even om de boel te kalmeren.
2 maanden geleden
Hoi hoi! Wij verwachten ook ons tweede kindje, in december. Onze eerste is geboren begin oktober 2021. Ik vind deze zwangerschap best zwaar qua lichamelijke pijntjes, daar had ik de eerste keer minder last van. Op dit moment lig ik alweer een tijdje wakker, leuk hoor die hormonen… groetjes!