428 Reacties
één maand geleden
Reactie op Loessnoes
Ik heb deze week mijn bevalgesprek in het ziekenhuis, ben dan 31 week en ik ...
Ik vond ruggenprik eng... ik had me niet veel ingelezen omdat elke bevalling anders is. Enige wat ik belangrijk vond was dat ik zoveel mogelijk op eigen kracht ging doen. Vroeger konden vrouwen dat ook.
Tweede, als de baby er is, dat mijn man ten alle tijde bij haar bleef. De zusters zorgen wel voor mij... maar zo'n klein hummeltje. 🩷
Geen moment spijt van gehad. Enige wat ik nu toevoeg is een katheter😅... mijn volle blaas hield de volledige ontsluiting tegen.
één maand geleden
Reactie op Loessnoes
Ik heb deze week mijn bevalgesprek in het ziekenhuis, ben dan 31 week en ik ...
Met een epidurale kun je je benen nog wel bewegen. Ik weet het niet meer precies maar je voelt nog wel iets. Voor het persen zetten ze de ruggenprik uit dus voel je sowieso weer alles. :-)
één maand geleden
Reactie op MamavanMasonn
Ik herken dit ontzettend. Kan je man niet helpen? Of kan je niet 1x in de w ...
Mijn man werkt zelf 5 dagen in de week. Ik werk zelf 2 dagen en de ene dag passen mijn ouders op en de andere dag mijn schoonouders. Ze willen helaas geen extra dagen oppassen. Opvang hebben we niet. Hij gaat wel naar de peuterspeelzaal, maar op de ene dag ben ik dan zelf op m’n werk en de andere dag ben ik wel lekker thuis. Samen schoonmaken vond m’n zoontje eerst ook leuk, maar daar trapt hij niet meer in 😂
één maand geleden
Reactie op Meneer takkie
Hi allemaal,
Ik zoek wat erkenning denk ik 😅 ik ben nu ruim 28 weken en ik ...
Huishouden lekker de boel laten. S ochtends samen met je zoontje een schaal lasagna ofzo maken ( voor 2 dagen). Je man mag s avonds de vaatwasser inruimen en de rest blijft er echt wel. Lekker slapen als de oudste slaapt, doe ik ook.
Mn moeder heeft me laatst geholpen om de 4! Kratten onopgevouwen was weg te werken😂
één maand geleden
Reactie op Ber22
En dat kan toch ook prima als het even moet? Het was dat de kraamzorg langs ...
Ja dat dacht ik dus ook! Als mn man zich er heel erg aan stoort ruimt ie het zelf maar op haha, maar volgens mij vindt hij het ook wel prima zolang hij maar schone sokken en onderbroeken heeft.
één maand geleden
Reactie op Plofje98
Oh die was is hier ook zo'n drama. Alles schoon krijgen is niet zo'n proble ...
Hahah heeel herkenbaar, wassen helemaal geen moeite, maar opvouwen en in de kast leggen. Elke keer staptelt het weer op en denk ik waarom doen we dit niet meteen, maar toch elke keer weer met een berg waar ik dan een uur mee bezig ben🤣
één maand geleden
Reactie op joy12345
Hahah heeel herkenbaar, wassen helemaal geen moeite, maar opvouwen en in de ...
Zo herkenbaar. Hier blijft ook veel van het huishouden liggen mijn man zit met een frozen schouder en ik mag zelf heel weinig omtrent kans op vroeggeboorte. Ik heb laatst de opmerking geplaatst van als je je er aan stoort dan ligt daar de stofdoek en daar staat de de stofzuiger red je ermee.
één maand geleden
Reactie op Marnet2013
Zo herkenbaar. Hier blijft ook veel van het huishouden liggen mijn man zit ...
Zo is het! Gelukkig doen wij het huishouden sowieso wel samen. Sinds de vorige zwangerschap eigenlijk zo gekomen en gebleven, hij stofzuigt en dweilt en ik doe de was en de wc enzo, ik kook hij ruimt af en maakt de keuken schoon. En nu doet hij wel een stuk meer dan ik, maar ja hij hoeft geen baby te dragen haha! Maar zeker met een dreigende vroeggeboorte is het huishouden helemaal niet belangrijk, komt wel weer
één maand geleden
Reactie op LAC26
Oh jeetje... dat lijkt me moeilijk zeg. Ik denk idd foto's /voorbereiden er ...
Nee we wonen ruim een uur rijden dus als het goed is in het Ronald McDonald dus dan hoop ik na een paar nachtjes dat hij dan naar ons komt in het huis zodat we hem ook dichtbij hebben
één maand geleden
Reactie op Woozychris
Bij onze eerste heb ik (niet voorbereid) gekozen voor een ruggenprik ivm ru ...
Ik sta open voor pijnbestrijding maar wou het eerst zelf proberen. Toen ik aangaf dat ik het te zwaar vond worden na 1,5 uur omdat ik dacht dat ik nog heel lang zou moeten en ze aangaven dat het met lichte weeën begon. Maar ik bleek toen al 8 cm ontsluiting te hebben. Ik ben toen in 3,5 uur bevallen.
Als mijn bevalling toen veel langer had geduurd had ik absoluut pijn bestrijding willen hebben.
één maand geleden
Reactie op Woozychris
Bij onze eerste heb ik (niet voorbereid) gekozen voor een ruggenprik ivm ru ...
Hier ook beenweeën gehad. Wat was dat vreselijk zeg 😵💫 ik heb ook uiteindelijk gekozen voor de ruggenprik en mijn bevalling echt als pijnloos ervaren. Echt een hele fijne bevalling gehad na de ruggenprik. Ik laat het gewoon weer op me af komen en mocht het weer hetzelfde zijn, dan ga ik zeker voor een ruggenprik. Ik wil het eerst zelf proberen, omdat door de ruggenprik mijn weeën stopte en ik aan de weeënopwekkers moest. Ook moest ik door de ruggenprik een paar uurtjes langer in het ziekenhuis blijven. Ik heb wel gehoord dat de kans op beenweeën groter is, als je het al eens gehad hebt 🥴
één maand geleden
Reactie op Meneer takkie
Hi allemaal,
Ik zoek wat erkenning denk ik 😅 ik ben nu ruim 28 weken en ik ...
Ik herken dit zo… geen idee hoe andere gezinnen hun huis op orde weten te houden naast werken en een kind opvoeden. Ik zit op 30 weken nu en vind het ook echt pittig. De eerste zwangerschap was volop genieten, maar nu weet ik niet waar ik de tijd vandaan moet halen. Het huishouden geef ik al weinig prioriteit, (kan ook niet alles meer door bekken/rugklachten) maar van deze bende wordt ik onrustig en zo stapelt alles zich op 😅 Ik kan nu echt tegen de dagen met ons kindje op zien omdat die gewoon pittig zijn, en daarover voel ik me dan weer schuldig naar haar.
Ik ben benieuwd hoe anderen dat doen, alle ballen in de lucht houden?
één maand geleden
Ik heb een dochter van bijna 2 en merkte dat 4 werkdagen van 12 uur echt te veel waren. Geen tijd meer voor huishouden, stress en extreem moe. Nu heb ik mij gedeeltelijk ziek laten melden en heb ik 1,5 dag alleen (dochter op de opvang) heerlijk is het. Voel me zo veel beter. Kom aan alles toe! Dus als je de mogelijkheid hebt om oppas te regelen of kindje extra dag bij de opvang te brengen zal ik dat zeker proberen! Verder deed ik vroeger juist alles terwijl ze sliep (middag nog 2 uur) maar nu ga ik juist dan ook liggen, serie kijken of lekker slapen. Ik doe pas weer dingen als ze wakker is en dan helpt ze mij een beetje:)
VRIEND
één maand geleden
Reactie op Moosje221
Ik herken dit zo… geen idee hoe andere gezinnen hun huis op orde weten te h ...
Niet 🙈😂 De boel een beetje de boel laten en blij zijn dat partner zo veel overneemt ondanks zijn lange werkdagen.
Blij zijn dat dochter als ik een opruim liedje zing in elk geval haar speelgoed in een speelgoed zak gooit die in de woonkamer staat 🙈
Nou moet ik zeggen dat huishouden bij mij nooit prioriteit heeft, maar is nu wel extreem. Heb er echt de energie niet voor..
één maand geleden
Reactie op Moosje221
Ik herken dit zo… geen idee hoe andere gezinnen hun huis op orde weten te h ...
Hoe ik dat doe? Gewoon veel taken uitbesteden haha ;)Ik doe niks hoor qua huishouden.. Mijn man doet alle dagelijkse opruim dingetjes, aanrecht, vaat en beetje ergste kruimels stofzuigen rondom de tafel. Maar echt hele huis stoffen & stofzuigen, badkamer poetsen etc wordt 1x per 2 weken gedaan door een schoonmaakster. Ik ben op vrijdag alleen met peuter thuis, dat vind ik ook wel pittig maar zij is al wel bijna 4 dus dat scheelt. En op zaterdag en zondag is er meestal wel een uurtje dat m'n man met kind de deur uitgaat en ik even plat ga. Man was vorig weekend een nachtje weg toen ben ik naar m'n ouders gegaan en zijn zij even naar speeltuin gegaan met haar en kon ik ook even uur chillen en konden we daarna aanschuiven bij het eten. Dus enige oplossing is denk ik andere mensen dingen voor je laten doen