434 Reacties

7 dagen geleden

Ik maak ook geen grote rondjes meer met de peuter, want alles wat ik loop, moet ik ook bereid zijn om te tillen als meneer in de weigering gaat. Dus dan is zelfs het speeltuintje aan t eind van de straat eigenlijk ver;)

7 dagen geleden

Reactie op mortischa

Hebben jullie nu ook veel meer last van vermoeidheid? Ik fietste letterlijk ...
Jep hier ook veel vermoeider. Zoontje gaat gelukkig ook gewoon 2 dagen naar de opvang. Ik wil dan eigenlijk wel wat poetsen in huis enzo maar merk dan ook dat dan juist de vermoeidheid eruit komt

6 dagen geleden

Hier al de hele middag ik denk een soort van voorweeen. Krijg dan een soort menstruatie kramp die komt en gaat. Ben nu 37+4, herkenbaar voor iemand? Ik herken dit niet van de eerste. Heb toen ook geen harde buiken gehad oid.

6 dagen geleden

Reactie op Woozychris

Hier al de hele middag ik denk een soort van voorweeen. Krijg dan een soort ...
Ik heb dit sinds gisteren. Af en toe wat krampen en hele lichte rug weeën. Ze zijn nog kort en erg onregelmatig. Het rommelt zeg maar een beetje. En dit kan nog een hele tijd duren of niet. Ik vind deze onzekerheid niet echt fijn 😅 Dit had ik bij mijn eerste ook niet. Alleen de rug weeën maar ik dacht toen de tijd dat het gewoon rugpijn was door mijn grote buik 😅 Ik ben bij de vorige ingeleid met 38+4. Ik ben nu 37+3, vind het erg spannend of het nou door gaat zetten of niet.

6 dagen geleden

Reactie op LittleSEM

Ik heb dit sinds gisteren. Af en toe wat krampen en hele lichte rug weeën. ...
Nou ik hoop dat het zo stopt want ik heb net vannacht geen oppas voor m’n dochter en ik ben er mentaal nog helemaal niet klaar voor. Weet alleen heel goed dat dat geen argumenten zijn voor de kleine man als hij er uit wilt…

6 dagen geleden

Reactie op Woozychris

Nou ik hoop dat het zo stopt want ik heb net vannacht geen oppas voor m’n d ...
Dan hoop ik voor je dat je vannacht goed slaapt! Als het oefen weeën zijn kan het weg trekken door er een warme kruik op te leggen of in bad te gaan.

6 dagen geleden

Reactie op Woozychris

Hier al de hele middag ik denk een soort van voorweeen. Krijg dan een soort ...
Ik heb dit ook het hele weekend heel erg gehad met pijnlijke harde buiken die om de precies 5 minuten kwamen voor 1 min lang. Dacht echt ff paar keer dat het ging beginnen maar vandaag is het weer rustig😅

6 dagen geleden

Oh echt met die voorweeen.. ik heb dan direct weer zoiets van “waar zijn we aan begonnen?” Hahaha wat een harde buiken! Dat die vliezen er niet van knappen 🥹

6 dagen geleden

Reactie op Woozychris

Nou ik hoop dat het zo stopt want ik heb net vannacht geen oppas voor m’n d ...
Haha die gedachte heb ik ook, laat het nog maar 3 weken duren (of zelfs langer) want we moeten nog zoveel doen waar we nog niet aan toe zijn gekomen 😅

6 dagen geleden

Reactie op ChristinaLCM

Oh echt met die voorweeen.. ik heb dan direct weer zoiets van “waar zijn we ...
Dat verbaast mij dus ook! Vannacht ook weer om de haverklap een harde buik, ben er dan helemaal benauwd van🥴

6 dagen geleden

Reactie op ChristinaLCM

Oh echt met die voorweeen.. ik heb dan direct weer zoiets van “waar zijn we ...
In het kader van "waar zijn we aan begonnen" dacht ik gisteren ook opeens van omg dadelijk is de baby er en dan gaan we die newborn fase weer in. En daarbij is ons leven dan nooit meer hetzelfde want vanaf dan hebben we 2 kinderen. F zo'n besef moment

6 dagen geleden

Reactie op RunDisney

In het kader van "waar zijn we aan begonnen" dacht ik gisteren ook opeens v ...
Dat besef heb ik ook bij vlagen. En soms lijkt het nog zo’n ver van m’n bed show, terwijl het toch echt bijna zo ver is. Hoe doen jullie dat, zorgen dat je toch een beetje stil staat bij de baby die op komst is?

6 dagen geleden

De krampen om de 10/15 minuten zijn hier gestopt na inderdaad een warme douche ☺️. Dat besef moment dat er een baby bij komt heb ik de afgelopen week ook ineens veel meer. Help?! Haha. Bevallingsvlogs helpen wel vind ik. Als je dan de blijdschap bij de mama’s ziet zodra de bevalling achter de rug is en de baby er is. Hopelijk hebben wij dat gevoel ook allemaal als de baby er is samen met je andere kleine. Hier heeft onze opstandige puber nu ook nog diarree naast hevige verkoudheid. Helemaal top 😅.

6 dagen geleden

Reactie op RunDisney

In het kader van "waar zijn we aan begonnen" dacht ik gisteren ook opeens v ...
Ja dat vliegt mij af en toe ook aan. En of ik dat wel kan joh, 2 kinderen 😅 en zo’n raar idee dat de tijd met 1 kind niet meer terugkomt, kan er zo om gaan huilen 🥲🥲

5 dagen geleden

Ik kijk vooral heel erg uit als de baby er is! Vooral omdat ik klaar ben met zwanger zijn 🙊 Ik ben heel nieuwsgierig hoe mijn oudste gaat reageren en hoe we straks een gezin met 2 kinderen zijn. Dat vind ik een hele bijzondere gedachten. Ook denk ik dat het straks echt wel pittig gaat worden. Je kan niet meer de dutjes mee doen met je baby omdat er nog een peuter rond loopt.

3 dagen geleden

Ik heb het gevoel dat ie eerder komt en daardoor voel ik me nu aan huis gekluisterd. Ook omdat ik mn zoontje niet meer goed kan tillen enzo, dus als hij in de weigering gaat ben ik de Sjaak. Herkenbaar?

3 dagen geleden

Reactie op RunDisney

Ik heb het gevoel dat ie eerder komt en daardoor voel ik me nu aan huis gek ...
Heeeeeel herkenbaar. Mijn zoontje van bijna 3 zit nu in de fase dat hij overal op de grond gaat liggen als hij het ergens niet mee eens is 🥲 Ik ben sinds vandaag met verlof en heb besloten om niet meer met hem de deur uit te gaan als het niet per se hoeft. Als mijn man thuis is dan gaan we of met z’n drietjes lekker de deur uit of man alleen met m’n zoontje. Daarnaast veel hulp van de oma’s gelukkig 🙂 Vorige keer met 37 weken bevallen en ga er ergens ook vanuit dat het nu ook het geval gaat zijn, dus dan heb ik nog maar een week 🥲

3 dagen geleden

Mijn kleine is nog niet ingedaald (37 weken). Mijn verloskundige zei dat dit vaker voorkwam bij een 2e dan bij een eerste, omdat er meer ruimte in het bekken is. Hebben hier meer dat ie af en toe zakt, maar dan ook weer omhoog komt?

3 dagen geleden

Reactie op RunDisney

Ik heb het gevoel dat ie eerder komt en daardoor voel ik me nu aan huis gek ...
Zeker herkenbaar.. gelukkig gaat mn zoontje 3 dagen naar de opvang. En is mn man ook 3 dagen thuis. De vrijdag is zwaar, maar hier gelukkig ook veel hulp van opa's en oma's. Ik ga nog wel met mn zoontje naar de jumbo bijvoorbeeld. Hem in en uit het karretje gooien lukt nog net en dan kan hij verder niet moeilijk doen. Kan ik toch nog iets. Én kan mn man zo nu en dan ook even (n)iets doen.

3 dagen geleden

Reactie op RunDisney

Mijn kleine is nog niet ingedaald (37 weken). Mijn verloskundige zei dat di ...
Ik ben nu bijna 37 weken en heb dit ook. De kleine is nog niet eens ‘laag’ geweest, maar ligt gelukkig wel al met haar hoofdje beneden! Hierdoor wel ook echt vaak last van beurse ribben en maagzuur…. En mijn verloskundige zei precies hetzelfde! Wel heel gek, omdat de eerste echt al vanaf 34 weken diep was ingedaald.