434 Reacties

10 uur geleden

Reactie op Marnet2013

Ik snap precies wat je bedoeld. Mijn dochtertje gaat nog helemaal niet naar ...
Pfoe, nu een kindje fulltime thuis zou ik niet trekken. Vrijdags zijn we altijd met zn tweeën. En dan komen mn ouders of schoonouders de laatste weken al helpen. En hoe irritant het soms is om je (schoon) ouders steeds om je heen te hebben, anders had ik het niet gered.

10 uur geleden

Reactie op Ber22

Pfoe, nu een kindje fulltime thuis zou ik niet trekken. Vrijdags zijn we al ...
Ja ik snap het helemaal. Helaas werken mijn schoonouders nog. Maar gelukkig als ik voor een extra controle naar het ziekenhuis heen moet kan ze daar wel altijd heen en dat scheelt een hele hoop. Doe ook nog deels het huishouden en daar probeert de kleine meid dan bij te helpen maar zelfs dat is me nu te veel soms.

10 uur geleden

Reactie op Ber22

Pfoe, hoe gaan jullie om met de laatste loodjes en de peuters/kleuters die ...
Is er geen familie (of evt vrienden) die dichtbij wonen om bijv. je peuter/kleuter naar de creche te brengen/halen? Of om evt gedurende dag even een uurtje of zo op je peuter/kleuter te passen al dan niet bij je thuis zodat je wat kan bijslapen? Heb je daarnaast geprobeerd om zelf op de bank te gaan liggen en je peuter/kleuter zelf te laten spelen? Mijn peuter (net 3 jaar) kan dit prima. Krijg wel zo nu en dan een vraag, dus slapen lukt niet, maar alleen liggen geeft me ook al veel rust....

9 uur geleden

Reactie op Ber22

Ik doe eig alles nog. Onze dochter gaat gewoon op de vaste dagen naar de opvang. Mijn man helpt waar die kan hoor, maar het is even pittig. Hij werkt onregelmatig dus is niet alle dagen/nachten thuis. Ik weet dat het weer goed komt maar zie soms door de bomen het bos niet meer. Ik probeer savonds wat eerder naar bed te gaan en dan een momentje voor mezelf te pakken: film kijken, even alleen douchen dat soort dingen. Laatste loodjes 😮‍💨🤣

9 uur geleden

Reactie op Ber22

Mijn man neemt een paar uur ouderschapsverlof per week op en verspreid die over zijn werkdagen zodat hij onze dochter kan brengen en halen van de opvang. Ik heb last van m’n bekken en het ging gewoon niet meer, ik heb hem een keer huilend gebeld nadat ik met de auto tegen een bouwbord was aangereden (normaal doen we de opvang lopend, maar dat ging al langer niet meer). Toen hebben we dit plan gemaakt samen voor de laatste weken.

8 uur geleden

Reactie op Ber22

Ik vraag me dat ook af… helemaal met voorweeën lastig om ook nog een kleine die al rondloopt te verzorgen lijkt me! Ik vind het zonder voorweeen al pittig en weet oprecht niet hoe mensen dit doen. Ik trek het af en toe gewoon niet. Ons dochtertje zit middenin de peuter pubertijd en krijst en gilt soms alles bij elkaar. Ik kan dat echt niet hebben momenteel, maar merk ook dat ze last heeft van mijn boze uitspattingen (die ik helemaal niet wil hebben). Familie springt bij waar ze kunnen, maar er komen nog een paar dagen aan dat ik alleen met haar ben. Ik zie er nu al tegenop aangezien ik eigenlijk zo goed als niks meer kan. Laatste loodjes, nog even doorbijten, maar ik weet oprecht niet hoe 🙈

8 uur geleden

Reactie op Ber22

Ik herken t helemaal. Hoe ik ermee om moet gaan weet ik ook niet😓 Doordat k zo weinig slaap kan ik het ook slecht relativeren merk ik. Ik heb ook constant harde buiken, nu ook nog een blaasontsteking erbij en het rommelt enorm. Ik ben mn slijmprop verloren dit weekend en gister ook wat bloedverlies. Alsnog gister naar een kraamvisite geweest en alleen met dochter naar een verjaardag🙄. Vraag me niet waarom (iets met niet durven afzeggen..) want kon gisteravond niks meer en heb flink gehuild vd pijn. Ik kreeg op de terugweg dochter niet in de auto en heb op straat achter haar aan moeten rennen meerdere keren. Heb echt staan janken. Daarna ruzie met man, omdat hij vindt dat ik het te negatief zie. Maar man man wat vind ik het zwaar met die enorme oververmoeidheid door het niet/nauwelijks slapen, continue voorween/harde buiken en een terror peuter die 0,0 luistert. Als ik google op veel harde buiken/ voorweeën lees ik dat sommige vrouwen nog wel 3-4 weken doorlopen😬 Hoe ver ben je nu? En hoe vaak heb je je kindje alleen thuis? Ik in principe alleen op woensdag, dat scheelt al wel iets. Ik ben vandaag met haar naar mijn moeder gegaan zodat ik hulp heb.. zou als het kan er gewoon maar gebruik van maken. Het is maar voor een korte periode…

8 uur geleden

Ik heb elke avond voorweeen en weet ik veel wat het voorbereid. Erg vermoeiend. Dus ik lig dan ook zelf al om 20:00/21:00 in bed, nadat ik spruit 1 erin heb gelegd. Anders ben ik zo moe, ik zou niet weten hoe de bevalling dan door moet komen als het snachts begint 😅