420 Reacties

6 maanden geleden

Morning! Hier gisteren de eerste echo gehad. Ik heb gebruik gemaakt van ovulatietesten en zou nu 6+6 zwanger moeten zijn, maar er was een vruchtje van 5+5 zichtbaar. Dus dat vind ik wel een beetje zorgelijk maar goed, we wachten het af. Verder wel al een heel licht kloppend hartje gezien

6 maanden geleden

Ik ga de groep verlaten. Het vruchtje is helaas gestopt met groeien. Krijg oproep voor gynaecoloog om bloeding op gang te helpen.. helaas 😢

6 maanden geleden

Reactie op lisje1609

Ik ga de groep verlaten. Het vruchtje is helaas gestopt met groeien. Krijg ...
Ohnee wat verdrietig! Heel veel sterkte!

6 maanden geleden

Reactie op madelief09

Bij wie zijn de symptomen erger dan de eerste zwangerschap? Sinds zaterdag ...
Hier ook bij mijn eerste had ik geen klachten behalve vermoeidheid. En nu de hele dag misselijk, vermoeid, geen eetlust, kan nauwelijks koken of ik ga over me nek. 😅

6 maanden geleden

Reactie op madelief09

Bij wie zijn de symptomen erger dan de eerste zwangerschap? Sinds zaterdag ...
Ja, herkenbaar. Vorige zwangerschap bijna nergens last van en nu continu misselijk.

6 maanden geleden

Ik vind het eerlijk gezegd wel zwaarder dit keer.. mijn energie is laag en dat terwijl de eerste wel helemaal aan staat. En mentaal vind ik het mega spannend.. bij de eerste wist ik niet zo goed wat me overkwam en liet ik het gewoon maar gebeuren. Nu ineens heb ik allemaal angsten (zit het wel goed, blijft het wel goed, kan ik dit wel aan, hoe moet het als ik straks echt een buik heb,etc.) Hoe doen jullie het om je zelf toch wat tot rust te brengen?

6 maanden geleden

Reactie op PTF

Ik vind het eerlijk gezegd wel zwaarder dit keer.. mijn energie is laag en ...
Herkenbaar. Ik denk ook wel die dingen, simpelweg door de ervaring van de eerste. Maar bij de eerste ging het ook voorspoedig, dus waarom zou deze niet voorspoedig gaan? Zo denk ik een beetje om die gedachtes weg te zetten. Ik ben nu alleen al bezig over die bevalling merk ik, hoe wil ik het dit keer aanpakken als ik het in de hand heb. Terwijl bij de eerste liet ik allemaal op me afkomen, dat wil nu echt niet haha!

6 maanden geleden

Hey mommy’s, Wij hebben gisteren de echo gehad en er was een goed kloppend hartje zichtbaar 🥰 Nu mijn vraag: het is voor mij de eerste keer in Nederland zwanger zijn. En de verloskundige zei dat ik wel even langs een gynaecoloog moest gaan omwille van het geboortegewicht van mijn zoontje. Die zat net onder een bepaalde grens. Het zou dan kunnen zijn dat ik bloedverdunners moet nemen tijdens de zwangerschap. Iemand hier ervaring mee? Dit is zo nieuw voor mij.

6 maanden geleden

Reactie op Joëlleke

Hey mommy’s, Wij hebben gisteren de echo gehad en er was een goed kloppend ...
Volgens mij is het advies dan paracetamol slikken, maar weet ik niet zeker. Hier volgende week intake bij de vk en ik zal ook wel doorgestuurd worden naar de gynaecoloog ivm dysmatuur en prematuur geboorte

6 maanden geleden

Volgens mij is het advies dan paracetamol slikken, maar weet ik niet zeker. ...
Mijn zoontje was op 41 weken geboren en 3,020kg. Hij is altijd onder het gemiddelde geweest maar heeft altijd zijn curve gevolgd.

6 maanden geleden

Reactie op Joëlleke

Mijn zoontje was op 41 weken geboren en 3,020kg. Hij is altijd onder het ge ...
Hmm ja dan weet ik het niet klinkt niet heel erg dysmatuur? Maar een extra check kan geen kwaad toch!

6 maanden geleden

9+4 weken zwanger nu en mijn moeheid is echt op zijn piek denk ik. Ik ben zo EXTREEM moe. Ben vandaag de hele dag thuis met mijn (bijna) 2 jarige en ik heb het zwaaaaar. De tv staat veel meer aan dan wat de bedoeling is. Voel me er heel vervelend over dat ik zo’n dweil ben. Hoe is dit bij jullie??

6 maanden geleden

Reactie op LLMH

9+4 weken zwanger nu en mijn moeheid is echt op zijn piek denk ik. Ik ben z ...
Hier precies hetzelfde, ben 9+2 nu, kan de moed niet bij elkaar verzamelen om een wasje aan te zetten. Mijn zoontje van bijna 2 lijkt dit aan te voelen en word er zelf ook niet vrolijker op. 🤭

6 maanden geleden

Reactie op LLMH

Hier ook herkenbaar 🥲 Vandaag wel een schoonmaakdagje maar moet 5 werkdagen bijkomen na het op- of aflopen van de trap 😂 7 uur naar bed it is

6 maanden geleden

Reactie op Cxd

Hier precies hetzelfde, ben 9+2 nu, kan de moed niet bij elkaar verzamelen ...
Pff we slepen ons door de dag heen 🙈 tel echt af tot m’n man weer thuis is vanavond

6 maanden geleden

Reactie op mave94

Hier ook herkenbaar 🥲 Vandaag wel een schoonmaakdagje maar moet 5 werkdage ...
Same 😬

6 maanden geleden

Reactie op LLMH

Ooh ik herken het zo, maar bij mij is dit al vanaf het begin zo. Wist niet dat je zo intens vermoeid kan zijn. Vanmiddag mijn dochter met speen in de box gezet, zodat ik kon liggen op de bank totdat papa thuis was. Normaal probeer ik zelfs met haar mee te slapen, maar ze had vandaag een rare tijd qua slaapje dus dat ging niet. Eindstand mama moe, misselijk en hoofdpijn

6 maanden geleden

Oef ja hier ook echt niet vooruit te branden. Het hele huis wordt een zooi omdat ik al die kleine dingen niet kan opbrengen. Gisteren met mijn vrije dag echt alleen de flesjes, de luiers, de box en het slaapje kunnen opbrengen van mijn dochter. Verder leef ik op de bank. En ik kan ook niets verdragen. Geen geur, geen strakke kleding geen muziek 🫠 was al moe maar wordt meer moe van mezelf hahahahaha. Overigens vandaag op kantoor wel lopen vlammen maar iets zegt me dat dit van korte duur is. Het komt echt met vlagen.

6 maanden geleden

Reactie op 🍋 SunflowerApplepie 🍋

Oef ja hier ook echt niet vooruit te branden. Het hele huis wordt een zooi ...
Hopelijk voelen we ons met het tweede trimester wat fitter. Wat een lamlendige bedoeling zo hè. Voel me ook wel een beetje schuldig naar mijn zoontje, dat ik te moe ben om lekker te spelen met hem. Dat niet kunnen verdragen van strakke kleding herken ik trouwens! Wil alleen maar losse kleding aan.

6 maanden geleden

Ik ben zelf nu ook zwanger van de 2de heel onverwacht omdat mij eind maart begin april nog vertelt is dat ik waarschijnlijk niet natuurlijk zwanger kon worden van een 2de en dat ik weer opnieuw een ivf poging moest ondergaan gelukkig is het tegendeel waar en ben ik nu 7 weken +3 dagen zwanger volgende week de 2de echo maar ben heel onrustig merk ik omdat 1 week geleden alleen nog maar een vruchtzakje met een klein vruchtje was te zien en nog geen hartslagje. Mijn dochtertje is nu 16 maanden maar vind het best soms wel lastig omdat ze best wel van het klimmen uit of lekker bii mij op de buik liggen of tegen me aan liggen hoe gaan jullie hier mee om ?