17 Reacties

Hier ook 11 maanden en 2 weken ... laatste week in slapen een echte ramp wordt telkens vroeger wakker tijdens de ochtend. Normaal slaapt altijd door van 19.30 uur tot 6.30 uur maar nu is dit helaas niet het geval ... ook bij de onthaalmoeder is ons lachebekje een echte zeurepiet geworden de laatste weken dus ik volg even lee ! Hopelijk iemand gouden tips✌🏻

3 jaar geleden

Deels herkenbaar. Bij ons komt onze kleine man ineens voor een voeding rond 8 uur. Dat heeft hij heel lang niet gedaan. Ik merk dat hij meer behoefte heeft aan voeding en bij ons beweegt hij veel. Als je ze teveel op bed leg kunnen ze hun energie niet kwijt. Ik weet natuurlijk niet hoe je het nu aanpakt en hoe je dochter is. Wat ik wel weet is dat ze op een gegeven moment toe zijn aan nieuwe prikkels.

3 jaar geleden

Reactie op Gupiegirl

Deels herkenbaar. Bij ons komt onze kleine man ineens voor een voeding rond ...
Ze is veel op zoek naar uitdaging, ze gaat 3 dagen in de week naar de gastouder dan kan ze spelen met andere kindjes en ik laat haar thuis ook zoveel mogelijk rond kruipen 🧐 de fles krijgt ze vlak voor het slapen om 19.00. Verder slaapt ze overdag alleen een uurtje van 9-10 en dan van 13.00 tot 14.00 je zou dus denken dat ze wel moe is savonds 🤦🏼‍♀️

3 jaar geleden

Hier ook s'avonds huilen en niet naar bed willen ze wil dan ook de fles niet. En de volgende morgen vroeg wakker worden, vanochtend was het kwart over 5 heb haar uiteindelijk om half 7 7 uur de fles gegeven en weer terug in bed gelegd toen heeft ze weer geslapen tot kwart over 9.

3 jaar geleden

Reactie op Yasminr87

Ze is veel op zoek naar uitdaging, ze gaat 3 dagen in de week naar de gasto ...
Spelen met andere kindjes doen ze nog niet echt op die leeftijd. Maar ik snap wat je bedoeld. Ze krijgt in ieder geval genoeg prikkels. Ja of ze is te moe dat kan ook nog. Wij gingen vd week ook wandelen en hij viel net voordat we bij de auto waren in slaap. Mijn vriend zet m in de auto en hij is wakker en gewoon ook niet meer geslapen. Toen was hij ook iets van 5 a 6 uur wakker. Toen dacht ik ook nou dan valt hij zo in slaap. Dat viel dus tegen met alles bij elkaar sliep hij pas om 21:00 uur. Dus ik merk bij mijn kindje dat als ik minder laat slapen dat het dan ook weer in de avond minder goed werkt. Maarja ieder kindje is anders. En laten we niet vergeten dat ze ons uittesten. Ze kijken nu ook meer naar wanneer krijg ik aandacht. Ow als ik ga huilen dan halen ze me uit bed. Dat is een leuk spelletje. Of eten express op de grond gooien om te kijken of je het pakken of erop gaat reageren

3 jaar geleden

Ja heb wel een tip! Laat haar lekker in haar bed en haal haar er vooral niet uit. 😊 ons zoontje doet dit ook. Laat haar een keer maximaal 10 min staan/huilen in bed en ze valt vanzelf in slaap.

3 jaar geleden

Reactie op Gupiegirl

Spelen met andere kindjes doen ze nog niet echt op die leeftijd. Maar ik sn ...
Ja klopt dat is ook wat het soms zo lastig maakt, je weet ook niet of je het dan altijd goed aanpakt, maar ze blijft gewoon huilen, as we speak begint ze weer 🤦🏼‍♀️🧐

3 jaar geleden

Ja heb wel een tip! Laat haar lekker in haar bed en haal haar er vooral nie ...
Ik ga dit nu proberen, ze is nl alweer aanwezig

3 jaar geleden

Naar bed brengen en als ze weer jengelt even vasthouden wiegen en zachtjes lief praten(wat ga je doen met haar en wat ga je zelf doen etc.) Weer terug in bed en steeds een stapje minder. Dan vasthouden zonder praten maar wel even wiegen , daarna niet meer oppakken maar hand op het hoofd en billen.... dan alleen op het hoofd daarna is het al weer een uur verder😂 dan deden wij een reset....schone luier, flesje en naar bed. En hier was het na een x aantal dagen weer normaal. Maar goed, elk kind is anders hè...

3 jaar geleden

Reactie op Yasminr87

Ik ga dit nu proberen, ze is nl alweer aanwezig
Het lijkt voor nu te werken! Moet toch iets minder soft zijn denk ik 🤦🏼‍♀️

3 jaar geleden

Hier ook 1, elke avond feest. Wil niet slapen zonder mama. Is bij elk geluidje weer klaarwakker en hij zit echt in z'n Dwingeland fase..hij heeft er zelfs een speciaal geluid voor. Wist niet dat dit nu al zou beginnen...😅

3 jaar geleden

Reactie op Nathalia

Hier ook 1, elke avond feest. Wil niet slapen zonder mama. Is bij elk gelui ...
Hahahaha ben benieuwd naar dat speciale geluid 😜

3 jaar geleden

Hier zelfde probleem.. Ik kwam vandaag thuis en mijn vriend zei dat onze zoon op de hele dag niet heeft willen slapen.. Ik viel bijna achterover want normaal slaapt hij zeker 3 u 🤣 Hopelijk maar een fase!

3 jaar geleden

Weet niet of het gelinkt is aan de leeftijd maar we hebben de afgelopen dagen ook heftige nachten achter de rug en ons zoontje werd begin januari 10 maanden. Hij huilt niet per se maar wil gewoon gedurende 2-3 uur niet meer slapen 's nachts. Heel vermoeiend maar we hopen dat dit enkel een fase is. Hij was sinds de eerste weken tot 4 maanden een goede slaper maar nadien ging het allemaal wat stroever. We schaften toen de gidsen van snuggles and dreams aan die veel beterschap brachten tot nu. Ze hebben echt goede tips en geven interessante informatie maar natuurlijk zijn ons babytjes geen machines en zullen er nog altijd mindere nachten zijn. Zo komen er verschillende tandjes door waardoor hij overdag ook soms last heeft en sinds hij naar de crèche gaat, is hij ook om de paar dagen verkouden dus waarschijnlijk heeft dit ook een invloed. En dan zijn er nog de sprongetjes... Echte tricks heb ik niet. Wij laten hem in zijn bedje als hij niet huilt en leggen hem regelmatig terug neer tot hij weer in slaap valt. Hij slaapt wel nog bij ons op de kamer. Huit hij, dan passen we de pick up/put down methode toe en wanneer hij echt heel ziek is, slaapt hij bij ons in bed. Hoe is het ondertussen met je dochter? Zijn de nachten al water beter? Ik vind het eerste jaar qua slaap alleszins heel pittig 😅

3 jaar geleden

Hoe moeilijk het ook is maar ze kunnen best even huilen dat is niet erg.. wij hebben dit ook gehad maar ik probeer nu altijd hetzelfde te doen en dit werkt zo goed. Ik probeer altijd het bed ritueel kort te houden. Voorheen was het nog even bij mama of papa zitten of net wat ook maar nu is het tanden poetsen schone luier slaapzak aan nachtlampje aan met muziekje van 15 min (gaat vanzelf uit) en in bed leggen, slaaplekker wensen kusje en loop ik de kamer uit en doe ik de deur dicht. Baby's hechten heel erg aan gewenning alles hetzelfde zodat ze weten wat er gaat komen. Ze doet echt nooit meer moeilijk met slapen, als ze weten ik ga heel hard huilen en mama haalt me er toch wel uit blijft ze dit denk ik ook wel doen. Het is niet erg om haar even te laten huilen al denkt iedereen hier anders over ntl🙈 Uiteindelijk heb ik wel een baby die niet moeilijk doet met slapen.. Kost je misschien een paar dagen tot een week ze wennen vanzelf eraan dat het dan ook echt bedtijd is. Soms moet je een beetje hard zijn dat is echt niet erg het is erger als dit iedere avond zich herhaalt en ze blijft huilen, hopelijk heb je hier iets aan. 😊

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Hoe moeilijk het ook is maar ze kunnen best even huilen dat is niet erg.. w ...
Wij hebben inderdaad ook maar een kort bed ritueel.. slaapzak aan, in bed leggen, dekentje over, verhaaltje lezen, kusje, weterusten wensen en belletje aan en deur dicht.. gaat hier altijd goed! Alleen smorgens laatste tijd heel vroeg wakker (lees soms half 5 al😆) maar in slaap komen is gelukkig geen enkel probleem

3 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Weet niet of het gelinkt is aan de leeftijd maar we hebben de afgelopen dag ...
Bedankt voor je reactie! Ik heb afgelopen vrijdag haar bed verplaatst en nu slaapt ze goed! Ze ligt nu dichter bij de deur dus dat geeft haar denk ik een veiliger gevoel. Nu leg ik haar in bed wens haar welterusten en loop de kamer uit.. 🤗