52 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op pluze

En hoe is het gegaan de afgelopen dagen? Kan natuurlijk sowieso zijn dat ze ...
Heb een beetje lopen puzzelen haha. Ze is half 9 wakker maar wrijft rond kwart over 11 in haar ogen, dan breng ik haar naar bed. Als ze om half 12 ongeveer slaapt kan ik haar tegen 12u wakker maken want om half 1 krijgt ze altijd haar brood. En de ene dag wil ze wel nog slapen in de ochtend dan moet ik haar wel na een half uurtje al wakker maken anders slaapt ze tussen de middag niet meer als ik haar 45 min laat liggen(heb dit ook al geprobeerd). Half uurtje slaap in de ochtend is ze tegen half 3 alweer moe en kan ze alweer naar bed toe dus ik kijk het per dag aan als ze moe is in de ochtend laat ik haar nog even een half uurtje slapen. Het gekke is dat ze dan wel langer als een uur slaapt als ze 2 slaapjes heeft maar als ik haar 1 slaapje laat doen in de middag dan slaapt ze standaard maar een uurtje🤔.. Dit heb ik ook al een paar x geprobeerd omdat ze dan niet wou slapen in de ochtend. Ik kijk het nog even aan en anders dan zorg ik dat we rond 8:00 opstaan en de dag beginnen zodat ze wel gewoon nog kan slapen in de ochtend.. Dan maar gewoon iets eerder uit bed.😊

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Heb een beetje lopen puzzelen haha. Ze is half 9 wakker maar wrijft rond k ...
Dat was inderdaad mijn eerste reactie, wat een uitslaapster, wow! 🤩 Lastig hoor lijkt me, dat gepuzzel. Wij lunchen hier altijd vroeg (11.30) met haar zodat ze met een volle buik naar bed kan. Als we dat niet doen slaapt ze sowieso niet lang. Misschien dat nog eens proberen? Dan kan ze wel lekker blijven liggen tot half 9 😊

3 jaar geleden

Reactie op pluze

Dat was inderdaad mijn eerste reactie, wat een uitslaapster, wow! 🤩 Last ...
Ik heb gisteren geprobeerd om 8u op te staan en nu is ze wel moe genoeg om nog een dutje te doen in de ochtend, en in de middag ook dus dit werkt perfect. Dankjewel voor het meedenken, ik hou het voor nu zo totdat ze wel toe is om langer wakker te blijven voor 1 slaapje.. Merk gewoon aan alles dat 1 slaapje nog niet werkt voor haar. Ze is niet haarzelf en gewoon super moe, nu gaat ze liggen en ze is vertrokken.. heerlijk🤭

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Ik heb gisteren geprobeerd om 8u op te staan en nu is ze wel moe genoeg om ...
Dan lekker zo doen! Als het maar werkt toch ☺️ Stiekem zou ik ook best wel eens willen dat onze kleine nog twee slaapjes deed 😅

3 jaar geleden

Reactie op JVH

De kindjes die om 12u gaan slapen.... hoe laat eten ze dan lunch? Want het ...
11.15/30 uur gaan we een broodje (of 2 eten) 😊 en dan als hij wakker is tussen 14-15 uur weer iets. Soms een broodje. Soms fruit.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde! Plots gingen de ochtenddutjes heel moeilijk tot zelfs helemaal niet. Dus nu laten we ze gewoon weg en valt hij dan wel als een blok in slaap voor zijn middagdut 😂 Onze zoon is 14 maanden oud en nu sinds een week dus geen ochtenddutjes meer en het lijkt goed te gaan. Zijn middagdut en nachten lijden er niet onder

3 jaar geleden

Reactie op LPo

Hier hetzelfde! Plots gingen de ochtenddutjes heel moeilijk tot zelfs helem ...
Hier staan we nu 8:00 op een half uurtje eerder (normaal sliep ze tot 8:30) en gaat ze om 11:00 naar bed tot 11:30/45 en dan tegen 15:00 weer tot 16:00 en nachten slaapt ze ook altijd door van 20:00 tot 8:00. Dit gaat nu ook goed en merk dat ze nog niet zonder haar ochtend slaapje kan. Ze is niet echt haarzelf en heel moe heb dit ook al geprobeerd maar ze slaapt tussen de middag ook maar een uurtje of dit nu om 13:00 is of om 14:00. Dan moet ze eindstand in de avond ook eerder naar bed maar dit is teveel verandering voor haar ze heeft echt een vast ritme nodig. Straks als ze wat ouder is heeft ze ook een langere wakkertijd. Hou nu het ritme 3-3-4 aan. Maar super fijn dat het bij jullie zo goed gaat met 1 slaapje😊, hopelijk is dat hier ook straks..

3 jaar geleden

Onze dochter is 14 maanden en doet sinds 2 weken geen ochtenddutje meer. De nachten gaan nu veel beter (laten we hopen dat dat zo blijft haha). Ze slaapt nu van 12.00 - 14.30/15.00 en ligt dan om 18.30/18.45 weer in bed. En dan slaapt ze meestal tot 6.30/7.00, met uitschieters tot 7.30/8.00. Soms is ze al eerder wakker maar ik probeer haar tot minimaal 7.30 te laten liggen, zolang ze niet gaat jengelen. Dan houdt ze het namelijk beter vol tot de middagdut.

3 jaar geleden

Voor degenen die overgegaan zijn naar 1 slaapje hoe gingen de nachten? Hier een meisje die elke nacht wakker is en dan uiteindelijk wel weer in slaap valt, ze huilt niet ligt rustig met haar knuffeltje en speen te tutten. Heb nog anderhalve week geprobeerd om haar s'morgens ook nog te laten slapen maar dat wilde ze echt niet meer dus nu naar 1 slaapje en sindsdien zij de nachten zo. Ik hoop dat ze er aan moet wennen en dat die straks ook weer beter gaan

3 jaar geleden

Wij proberen ook 1 slaapje per dag maar onze kleine is altijd rond 06;00 al wakker. Dan is hij rond 11:00 echt moe maar als we hem dan naar bed doen is hij weer heel vroeg wakker (12:30) Of is de middag nog heel lang. Jullie tips ?

3 jaar geleden

Reactie op MilouG

Wij proberen ook 1 slaapje per dag maar onze kleine is altijd rond 06;00 al ...
Misschien kun je het proberen te verlengen met een kwartiertje elke paar dagen, dus bijvoorbeeld 3 dagen kwart over 11 en dan 3 dagen half 12 net zolang tot je op de tijd uitkomt die voor jullie werkt. Je kan natuurlijk ook minder of meerdere dagen ertussen laten om te wennen

3 jaar geleden

Ons zoontje slaapt van zijn 13 maand nog maar 1x. Hij is wakker rond 7u en om 11u is hij dan wel echt moe. Dan doet hij soms een dutje van 2 a 3u. In de opvang eten ze om 11u gaat hij pas slapen om 12u a 12u30, meestal 2uurtjes.

3 jaar geleden

Mijn zoon sliep met 12 maanden nog maar 1x per dag vaker wou ie echt niet, dikke drama altijd, nu gaat het prima, slaapt gemiddeld van 12 tot 2/3 en doet het prima

3 jaar geleden

Reactie op Dreessie

Mijn zoon sliep met 12 maanden nog maar 1x per dag vaker wou ie echt niet, ...
Hier probeer ik het nu al anderhalve week om haar 1x te laten slapen maar ze slaapt echt maar een uurtje of anderhalf uur max helaas.. Maar misschien heeft ze meer niet nodig

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Hier probeer ik het nu al anderhalve week om haar 1x te laten slapen maar z ...
Hier ook nog 2 slaapjes.. als we haar smorgens niet meer laten slapen slaapt ze snachts heel erg slecht.. smorgens meestal powernapje van max half uur en smiddags 1.5 a 2 uur

3 jaar geleden

Onze dochter is bijna 15 maanden (24/02/20) en slaapt sinds 3 dagen nu 1x van 12.30-14.30! Wel even schakelen met alles maar ze slaapt er denk ik wel beter op (los van de nachtmerries af en toe snachts) en is iets later wakker. We doen dr wel 18.30 naar bed want later haalt ze niet, te moe. Maar vind dit een prima tijd en top schema

3 jaar geleden

Onze zoon is nu 14 maanden en hadden een heel goed schema. Helaas door 2 keer in een maand tijd pseudogroep gekregen te hebben is helaas het hele schema weer door de war. Milan is wakker rond 7:30 en gaat in de middag naar zijn boterham rond 13:00 uur naar bed. De eerste weken sliep hij heel kort, maar door hem even op de arm te nemen en weer terug in bed te leggen hebben wij het voor elkaar gekregen hij 2,5 uur in de middag slaapt. Hierdoor hebben wij gezien dat hij ook veel meer rust heeft ontwikkeld, en ook veel beter in zijn vel zit. Door hij heel erg ziek is geweest, heeft hij tijdelijk weer 2 slaapjes, maar hopelijk als hij compleet hersteld is kunnen wij bovenstaand schema weer oppakken.

3 jaar geleden

Onze zoon begon met 11 maanden smiddags te klote met zn middag slaapje. Hij wilde absoluut niet meer slapen. S ochtends deed die nig een half uurtje slapen. Me vriend en ik waren alle 2 vrij van werk en hadden zo iets we gaan het er op wagen. We hebben 3 dagen de ochtend slaap er af gedaan en hem om 12 uur op bed gelegd. Dit ging super goed. Hij sliep dan vaak van 12 tot 2 a 3 door. We hebben toen nog 1x geprobeerd met ochtend slaap maar ohh hij was weer stront vervelend met slapen. Sinds dien hebben we het ochtend half uurtje er af gehaald. Suoer blij met die stap! Heerlijk.

3 jaar geleden

Ik ben zo lang mogelijk 2 slaapjes blijven aanbieden. Sinds 15,5 maand toch maar overgegaan op 1 slaapje. Bij ons was ene keer wel andere keer niet. En vervolgens als hij 2 slaapjes deed, werd hij snachts wakker. Dus ben opnieuw door m’n boeken gegaan van snuggles and dreams. Vanaf 15 maanden is de minimale wakkertijd 4,5 u tot max 6 uur. Mijn zoontje houd ongv 5 uur vol. Dan op advies van snuggles and dreams laat ik hem Max 2,5 uur slapen, dan maak ik hem ook echt wakker. Dus hij wordt bijvoorbeeld wakker om 8.00, dan gaat hij rond half 1/1 uur naar bed. Ik kijk wel altijd even goed of hij al moe is of nog niet. 13:00 slaapt hij, dus 15;30 uiterlijk eruit. Een baby van 14 maanden, die moet echt een veel langer dutje doen. Voor 14 maanden is de maximale wakkertijd nog 4,5 uur. Dus probeer haar voor die 4,5 weer in bed te leggen.. Na die 4,5 wordt ze oververmoeid en slaapt ze dus slechter.

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Ik ben zo lang mogelijk 2 slaapjes blijven aanbieden. Sinds 15,5 maand toc ...
Ik denk dat sommige dingen beter werken op gevoel en kijkend naar je kindje, dan dat je alles uit een boekje doet! Mijn dochter sliep met 13 maanden nog maar 1 slaapje, was de eerste weken wat rommelig (maar met 2 slaapjes+de wakkertijden aanhouden was het helemaal drama) Met 14 maanden kon ze makkelijk meer dan 4,5 uur wakker blijven en sliep ze snachts ook top! Ze had gewoon veel minder slaap nodig en was daardoor ook stuk vrolijker! Ieder kind is anders natuurlijk.. dus om nou te zeggen dat babys bepaalde dingen ‘moeten’ ben ik het niet helemaal mee eens 😊 Fijn dat het zo goed voor jou werkt en voor veel andere moeders vast ook, maar voor sommige kindjes werkt iets anders weer beter! Denk dat je gewoon vooral naar je kindje moet kijken en soms wat dingetjes moet proberen om te zien of het werkt.